Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح فاصله‌گذاری هوشمند در استان، گفت: تمامی صنوف استان برای دریافت کد احراز هویت یک هفته فرصت دارند تا در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، چند ماهی است که سایه شوم کرونا ویروس بر زندگی روزمره مردم دنیا سنگینی می‌کند و آن را با دردسرهایی همراه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کشور مطابق با سیاست‌های خاص خود برای ریشه‌کن کردن این ویروس منحوس دستورالعمل‌های خاصی را پیاده کرده که نهایتا به ممنوعیت تردد، تجمع و تماس برای قطع زنجیره انتقال کوید 19 ختم می‌شود.

در ایران و به تبع در استان کرمانشاه نیز با شیوع کرونا ویروس براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا برنامه‌های خاصی در کشور اجرا می‌شود، در همان روزهای اولیه( سوم اسفندماه) مدارس، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، سینماها، مراکزی که امکان تجمع افراد در کنار یکدیگر را داشت، تعطیل شد.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یا همان فاصله‌گذاری فیزیکی به اجرا آمد که اصناف به جزء اصنافی که وظیفه تامین مایحتاج مردم را برعهده داشتند به تعطیلی کشاند.

دستور تعطیلی اصناف کرمانشاه از 24 اسفندماه صادر شد و از بیست و هفتم روندی جدی به خود گرفت، اکیپی از نماینده دادستانی، پلیس اماکن، یگان امداد، بازرسان اصناف و اجرائیات با توجه به خطر بیماری کرونا و همه‌گیری بودن آن به بازار ورود کردند.

اتحادیه‌های طلافروشی و زرگرها، نمایشگاه‌داران اتومبیل، املاک به صورت خودجوش تعطیل کردند و بعد از آن‌ها کاسبان یک به یک کرکره مغازه‌های خود را برای حفظ سلامت خود و شهروندان تعطیل کردند، اما برخی‌ها هم دلایلی برای خود داشتند، داشتن چک، بدهی، کرایه مغازه و...، ولی به هر حال کار و کاسبی از رونق افتاد.

از امروز 23 فروردین‌ماه قرار شده طرح فاصله‌گذاری هوشمند در کشور به اجرا درآید که به موجب آن مشاغل کم‌ریسک کرکره مغازه‌های خود را بالا می‌کشند، ولی این به منظور این نیست که کرونا از ایران رخت بسته و خداحافظی کرده بلکه باید این تصور را همچنان داشت که «ویروس کرونا از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است».

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس درخصوص آغاز به کار مشاغل کم‌ریسک، اظهار داشت: فعالیت یک‌سری از مشاغل کم‌ریسک و کم خطر از امروز، 23 فروردین‌ماه در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر استان‌ها و در تهران از 30 فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

احسان باقرخانی با اشاره به دستورالعمل صادر شده برای این بازگشایی، ادامه داد: تمامی اصناف باید در سامانه سلامت وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: یک‌سری دستورالعمل در این سایت در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر رسته صنفی تعبیه شده که پس از ثبت‌نام، صنف مربوط یک کد احراز هویت دریافت می‌کند که باید از این کد پرینت بگیرد و آن را در معرض دید نصب کند تا شهروندان و بازرسان مربوطه آن را ببینند.

باقرخانی به مدت یک‌هفته‌ای برای ثبت‌نام صنوف اشاره و بیان کرد:  از همین امروز تمام متولیان و مالکان واحدهای صنفی و صنعتی می‌تواند وارد سامانه مذکور شوند، این ثبت‌نام ربطی به پروانه‌دار بودن یا نبودن کار صنفی ندارد فقط برای کرونا است که باید اطلاعات (کدملی، آدرس محل کار و نوع شغل مربوطه) پاسخگو باشند.

این مسؤول اضافه کرد: واحدهای که از قبل فعال بودند فعالیت آن همچنان ادامه دارد سوپرمارکت‌ها داروخانه‌ها نانوایی‌ها، ولی باید ثبت‌نام کنند.

باقرخانی اشاره‌ای به صنوف پرریسک داشت و افزود: پاساژها، مجتمع‌های تجاری، بازارهای مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه‌ فروشی‌ها، طباخی، فست‌فودها، مراکز بازی و تفریحی، تالار پذیرایی، قهوه‌خانه، چای‌خانه، کافی‌شاپ، باشگاه‌های ورزشی، و هر آنچه از صنوف که منجر به تجمع افراد می‌شود در رده پرخطر تعریف شده که تا اطلاع ثانویه باید تعطیل باشند.

وی یادآور شد: رستوران، تالار پذیرایی و طباخی‌ها اگر تمایل به فعالیت دارند باید به صورت بیرون‌بر یعنی داخل مجموعه سلف غذایی نداشته باشند.

باقرخانی با تشکر و قدردانی از همکاری اصناف استان تا به امروز، گفت: قطعا گشت‌های مشترکی از دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، بازرسان صمت و اتاق اصناف وارد بازار خواهند شد.

خطر کرونا همچنان وجود دارد

فرماندار کرمانشاه نیز، ادامه داد: طرح فاصله‌گذاری هوشمند ادامه همان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که در این مرحله به‌خاطر یک‌سری مشکلات اقتصادی و ضرورت اشتغال برخی صنوف برخی از مشاغل وارد چرخه فعالیت می‌شوند.

فضل‌الله رنجبر با تاکید به ضرورت ثبت‌نام تمامی صنوف در سامانه تعریف شده وزارت بهداشت، متذکر شد: علت ثبت‌نام به خاطر الزاماتی است که در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید هر صنف رعایت کند، به معنی این نیست که کرونا تمام شده، همچنان این خطر وجود دارد.

وی از برخورد با بازگشایی مشاغل پرریسک خبر داد و افزود: با همکاری دادستانی اکیپی وارد بازار می‌شود و روند فعالیت اصناف را رصد می‌کنند.

رنجبر در خصوص ورود خودروهای پلاک غیربومی به استان، گفت: از ورود پلاک غیربومی به استان تا 30 فروردین‌ماه جلوگیری می‌شود و همچنان نمایندگان فرمانداری در گلوگاه‌های ورودی کرمانشاه مستقر هستند، البته در صورت خروج اضطراری شهروندان از استان برای سفر به دیگر استان‌های کشور فرمانداری همکاری لازم را دارد و برگه تردد را صادر می‌کند.

وی در رابطه با فعالیت سه‌شنبه بازار و جمعه بازار در سطح شهر کرمانشاه، اضافه کرد: این بازارها  فعلا تعطیل هستند، تا وقتی شرایط عادی نشود نمی‌توان این بازارها را دایر کرد با استقرار نیروهای متشکل از نماینده فرمانداری، شهرداری و نیروی انتظامی از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

طبق اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فعالیت اداره‌ها نیز در سراسر کشور از امروز با دو‌سوم کارمندان آغاز خواهد شد، ساعت کار کارمندان از امروز از ساعت هفت تا 14 تعیین شده است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه اصناف ماهی ویروس معاون صمت باقرخانی فاصله گذاری هوشمند اصناف کم ریسک کد احراز هویت برخورد فرماندار رنجبر پلاک غیر بومی طرح فاصله گذاری هوشمند وزارت بهداشت فروردین ماه ثبت نام کم ریسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه ناپایدار به استان کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه‌ ناپایداری از روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ تا پایان هفته آینده جو منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد زورآوند امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین داده‌های هواشناسی، از امروز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه، روند آرام افزایش دمای هوا و گاهی اوقات وزش باد ملایم، مهمترین پدیده‌های قابل ذکر برای جو استان خواهند بود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای ناپایدار از روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه تا پایان هفته آینده جو منطقه را تحت تأثیر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه یاد شده، در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه و سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه سبب بارش‌هایی، غالباً در نواحی غربی استان و به صورت رگبارهای موقت و پراکنده بهاری خواهد شد.

وی ادامه داد: از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه با تقویت شرایط ناپایدار، ضمن کاهش نسبی دمای هوا، به‌تدریج شرایط برای بارندگی نسبتاً گسترده در سطح استان فراهم می‌گردد.

کد خبر 748058

دیگر خبرها

  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • ورود سامانه‌ ناپایدار به کرمانشاه
  • ورود سامانه ناپایدار به استان کرمانشاه
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان