Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ بیشتر روستاهای سیستان‌ و بلوچستان با مشکل عدم برخورداری از پوشش اینترنت و حتی در مواردی آنتن‌دهی مواجه هستند؛ با این وجود به دلیل شرایط کرونایی قرار است برای دانش‌آموزان و دانشجویان، آموزش از طریق فضای مجازی انجام شود! ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرباز، سیستان‌ و بلوچستان نیز مانند استان‌های دیگر ایران هم دانش‌آموز دارد و هم دانشجو اما ای کاش مسئولان نیز این نکته را در این روزهای بحرانی که با کرونا رو به‌ رو هستیم در نظر می‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کیشکور» از دهستان‌های توابع شهرستان سرباز در جنوب سیستان‌ و بلوچستان یکی از نمونه‌های بارز عدم آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه و پوشش اینترنت است که دائما مردمش برای رسیدگی به مشکلات‌شان با خبرنگاران تسنیم تماس می‌گیرند.

پیشروی حفره‌های عمیق و تخریب خانه‌های روستاییان / «گرگروک» بلای جان سیستان و بلوچستان + فیلم‌ کمبود ذخایر خونی سیستان و بلوچستان در بحران کرونا / کمبود خون در استان به مرز خطر رسید 40 روستا بدون اینترنت!مولوی اسکندری، که از ساکنان یکی از روستاهای واقع در محدوده کیشکور و معتمد این بخش است، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ما در روستاهای‌مان یا اصلاً اینترنتی نداریم یا اینکه از اینترنت خیلی ضعیفی بهره‌مند هستیم.

وی با بیان اینکه حدوداً 40 روستا در این محدوده چنین وضعیتی دارند، افزود: گاهی برای ارسال یک پیام در پیام‌رسان باید از صبح تا شب صبر کرد، در حالی که بیشتر روستاهای این محدوده صعب‌العبور هستند و حتی یکی از روستاها جاده هم ندارد!

مشکل توأم برق، جاده و آنتن

یکی از اهالی روستایی سخت دسترس در این محدوده نیز اظهار داشت: ما در این روستا آنتن‌دهی برای خطوط همراه نداریم که بتوانیم با گوشی‌های‌ همراه به جایی زنگ بزنیم و برای برقراری ارتباط مجبور هستیم هر موقع از روز باشد به بالای یکی از قله‌های کوه برویم و در آنجا تماس برقرار کنیم که همان جا هم به سختی آنتن پیدا می‌شود.

این فرد که از اهالی روستای «ندریتی» است در ادامه گفت: روستای ما حتی جاده ماشین‌رو ندارد و فقط با الاغ می‌توانیم به روستاهای دیگر دسترسی پیدا کنیم؛ با این حال مسئولین فقط وعده می‌دهند و حتی برق‌مان نیز بیشتر مواقع قطع می‌شود.

دکل بی‌باتری در «چاهوک»

دهیار روستای «چاهوک» از توابع بخش «بنت» شهرستان نیکشهر نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: روستای چاهوک دکل مخابراتی دارد اما این دکل فاقد باطری است و با قطع برق آنتن نیز به کل قطع می‌شود و بنده به نمایندگی اهالی روستای چاهوک به دلیل اینکه در این دوران شیوع کرونا درس‌ها از طریق فضای مجازی و یا اینترنت آموزش داده می‌شود از مسئولان می‌خواهم پیگیر این مشکل باشند.

محمدکریم بلوچ‌نژاد افزود: این موضوع به شدت موجب نگرانی خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان ما شده و تقاضا داریم که این امر را در اسرع وقت پیگیری شود آن هم در حالی که روستای ما با جمعیتی بالغ بر  92 خانوار فاقد این نعمت بزرگ بوده و هست.

پروژه ناتمام اینترنت در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: پروژه‌ای که از سال 97 شروع کردیم هنوز به اتمام نرسیده و در جاهایی مانند بمپور، سرباز و امثال آنها که کوهستانی هستند، روال پیشروی کندتر است.

نیک‌محمد بلوچ‌زهی افزود: یک‌ سری از تجهیزات به سختی وارد می‌شود و کار نیز سخت پیش می‌رود و حتی تجهیزات به صورت قطره‌ چکانی وارد کشور می‌شود که ما با این وجود داریم کار را پیش می‌بریم. در این پروژه تنها روستاهای بالای 200 خانوار در حال ارتقاء به طرح 4G هستند و من قول می‌دهم تا پایان این دولت این پروژه به اتمام برسد اما باید این را در نظر بگیرید که ما مجبوریم اولویت‌گذاری کنیم. برای مثال اگر ما روستای 200 خانوار را پوشش ندهیم اما 50 خانوار را پوشش بدهیم منطقی نیست بنابراین مجبوریم فعلاً ارتقای اینترنت روستاهای با جمعیت 200 خانوار به بالا را در دستور کار قرار دهیم.

بلوچ‌زهی سال گذشته در گفت‌وگویی دیگر اعلام کرده بود: کمتر از پنج درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از ارتباط کامل مخابراتی(تلفن ثابت، اینترنت و تلفن همراه) برخوردارند و باید پوشش کامل مخابراتی به 25 تا 30 درصد برسد.

با این تفسیر؛ امید می‌رود مسئولان کشور در سیاست‌گذاری‌های خود توجه بیشتری به مناطق محروم مانند استان سیستان‌ و بلوچستان داشته‌ باشند تا از دغدغه‌های مردمان این دیار کاسته شود.

انتهای پیام/395/ش

R7843/P/S6,65/CT6 واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی اظهار کرد: طرح‌های آبرسانی خراسان رضوی ویژه محرومیت زدایی در قالب جهاد آبرسانی به ۱۲۱ روستا از دی ماه ۱۴۰۰ با اعتبار پنج هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال و جمعیت ۱۰۶ هزار و ۴۵۰ نفر با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اضافه کرد: هم اینک این طرح‌ها از پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی برخوردار است و تاکنون ۴۳ روستا از آب پایدار برخوردار شده‌اند.

وی گفت: اجرای خط انتقال به طول ۲۶۶ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۸۱ کیلومتر، احداث مخازن به حجم ۱۰ هزار و ۳۶۰ متر مکعب و حفر ۳۱ حلقه چاه ماشینی و دستی از اقدامات انجام شده است.

به گفته امامی، راه اندازی سه هزار و ۴۱۴ فقره انشعابات خانگی، احداث حوضچه‌های خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع به تعداد ۴۸۵ باب، ۱۷ مورد حصارکشی و ایجاد ۱۴ باب اتاقک پمپاژ و کلرزنی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این زمینه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: امیدواریم روستاهای استان خراسان رضوی با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام رفع تنش، از وضعیت پایدار آبی در سال جدید برخوردار شوند.

وی بیان کرد: برای تأمین پایدار آب شرب در سال جاری نیز پروژه‌هایی نظیر حفر، تجهیز، جابجایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و احداث و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۶۵ درصد در دست اجرا است.

امامی افزود: برای تکمیل این طرح‌ها ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • آموزش و نحوه فعال‌سازی تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت (ViLTE)
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی