Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@03:53:06 GMT

۳۰ درصد ظرفیت سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۱۶۲۳

۳۰ درصد ظرفیت سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد

«رضا عظیمی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات آبخیزداری تاکنون در ۱۲ هزار و ۸۰۰ نقطه با ظرفیت حدود ۹۰ میلیون متر مکعب ذخیره روان آب‌های سطحی در هر بار آب گیری در سطح حوزه‌های آبخیزداری استان مرکزی انجام شده‌ که تاکنون یک سوم این ظرفیت آبگیری شده‌است.

وی ادامه داد: بیشترین بارندگی‌ها و آبگیری سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی استان مرکزی در شهرستان‌های شازند، خمین و بخش‌هایی از شهرستان ساوه بوده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از انعقاد ۳۳ قرارداد اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح ۴۰ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان خبرداد و گفت: عملیات اجرایی ۲۶ قرارداد اجرای این طرح‌ها به پایان رسیده‌ است.

عظیمی افزود: عملیات اجرایی بقیه طرح‌های آبخیزداری استان مرکزی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و پیش بینی می‌شود بهره برداری از این طرح‌ها تا سه ماه آینده آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: هفت میلیون متر مکعب با بهره‌برداری از این طرح‌ها به حجم ظرفیت کنترل روان‌آب‌های حوزه‌های آبخیز استان مرکزی افزوده شده‌است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز استان در راستای مقابله با فرسایش آبی و تغذیه سفره‌های زیر زمینی از جمله برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال جاری است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تغذیه منابع طبیعی درصد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آبخیزداری استان مرکزی منابع طبیعی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از ذخیره ۷۰ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای امسال به دنبال بارندگی‌های فروردین‌ماه و نیمه اول اردیبهشت‌ماه بیش از 70 میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های مختلف آبخیزداری استان مهار شده است.

وی با اشاره به احداث بیش از دو هزار و 300 سازه آبخیزداری در استان گفت: در بارندگی‌های فروردین بیش از 7 میلیون مترمکعب رواناب مهار و مدیریت شد. از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون نیز در پی‌بارندگی‌های مناسبی که رخ داد بیش از 64 میلیون متر مکعب رواناب مدیریت شد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیشترین حجم مدیریت رواناب در اردیبهشت ماه را مربوط به شهرستان نهبندان با حجم 9 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: کمترین میزان مدیریت نیز مربوط به شهرستان خوسف با حجم حدود 3 میلیون متر مکعب بوده است.

وی درباره میزان حجم کنترل رواناب در سازه‌های آبخیزداری طبس به عنوان بحرانی‌ترین شهر استان از نظر پیامدهای خشکسالی اظهار داشت: در بارندگی‌های نیمه اول اردیبهشت در این شهرستان که دارای 196 سازه آبخیزداری است حدود 9 میلیون مترمکعب رواناب مدیریت شد. سازه‌های آبخیزداری علاوه بر مدیریت رواناب‌ها در کنترل و مهار سیل نیز نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان