Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان‌جنوبی از مهلت ۷ روزه اصناف کم خطر برای مراجعه به سایت سلامت وزارت بهداشت و دریافت کد فعالیت خبر داد. ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ ناصرخوش خبر شامگاه جمعه در برنامه تلویزیونی"شکست کرونا" اظهار داشت: براساس سیاست های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اصناف کم خطر از روز شنبه 23 فروردین ماه می توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویبا بیان اینکه شرط فعالیت دوباره واحدهای صنفی کم خطر، دریافت کد فعالیت از سایت سلامت وزارت بهداشت است افزود:برای شروع فعالیت دوباره مشاغل کم خطر در طرح فاصله گذاری هوشمند، کلیه واحدهای صنفیبایددر سامانه salamat.gov.ir برای دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلان، مشتریان و تأیید تعهدنامه به صورت الکترونیکی ثبت نام کنند

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خراسان جنوبی تصریح کرد: اصناف پس از تأیید تعهدنامه، التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا به صورت الکترونیکی، اخذکد بهداشتی و نصب آن در واحد صنفی می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

خوش خبر تأکیدکرد: رعایت سه اصل بهداشت محیط کار، بهداشت مشتریان و بهداشت شاغلان در واحد صنفی از موارد اساسی در این طرح بوده و لازم الاجراست.

وی ادامه داد: در پروتکل‌های 64 گانه، دستورالعمل های لازم برای رعایت بهداشت در هرصنف، گروه شغلی و حوزه کاری کاملاً مشخص شده و رعایت این پروتکل ها برای کلیه اصناف الزامی است.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خراسان جنوبی افزود: به جهت حفظ سلامت مردم، گروه‌های بازرسی متشکل از بازرسان صمت، تعزیرات، اماکن، بهداشت محیط و... تمام موارد را تحت نظارت خواهند داشت و درصورت مشاهده موارد تخلف، حتماً اعمال قانون خواهد شد.

خوش خبر اظهار داشت: این طرح، ملی است و به جز تهران، در تمام کشور از روز شنبه 23 فروردین اجرا می شود، چرا که خروجی آن، حفظ سلامت مردم است. 

طرح فاصله گذاری هوشمند از 23 فروردین در خراسان جنوبی اجرا می شودمهلت 2هفته ای به دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی  برای رفع مشکلات خیران مسکن سازبسته های حمایتی به اقشار نیازمند خراسان جنوبی قبل از ماه رمضان اختصاص می‌یابد

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با قدردانی از همراهی اصناف و بازاریان با مجریان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، تأکید کرد: موضوع فعالیت مجدد اصناف، شامل گروه مشاغل پرخطر نمی شود و 11 رده شغلی که در شمار مشاغل پرخطر تعریف شده‌اند  تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند. 

وی گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، فعالیتهای پرخطر شامل فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیراز فروشگاه‌های عرضه موادغذایی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاهها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا می باشند. 

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همراهی مردم و اصناف تا این لحظه با طرح فاصله گذاری اجتماعی قابل تقدیر است و قطعاً در این مرحله نیز باید به گونه ای اقدام گردد که سلامت جامعه حفظ شود . 

وی گفت: به جهت اهمیت موضوع، همه ما مکلفیم قانون را رعایت کنیم و درصورت مشاهده مواردی از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باید تذکر داده شود. 

موضوع فعالیت مجدد واحد صنفی کم خطر از روز شنبه 23 فروردین ماه، منوط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و از سیاست های طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

انتهای پیام/250/ی R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی خراسان جنوبی کم خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۱۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مستمر کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم به متولیان معادن ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست است، از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

کد خبر 6092179

دیگر خبرها

  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند