Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@14:55:24 GMT

این گمرک مرزی باید سامان دهی شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۱۹۶۴

این گمرک مرزی باید سامان دهی شود

وضعیت گمرک چذابه به عنوان مرز خروجی ۶۰۰ هزار تن کالای صادراتی، به لحاظ نبود زیرساختهایی مثل پلاک خوان، راهبند، ایکس ری کامیونی و... غیر قابل پذیرش است. به گزارش پول نیوز، امسال درحالی به عنوان سال جهش تولید نام گذاری شده است که حمایت از صنایع تولیدی صادرات محور نقش اساسی در تحقق این شعار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از طرف دیگر با توجه به تحریمهای اقتصادی از سال 97 شاهد جهش نرخ ارز و به تبع آن جذابیت صادرات محصولات مختلف از کشور بودیم. این درحالی است که در همین شرایط  واردات کالاهای اساسی با دلار 4200 تومانی دشواری های جدی برای دولت به همراه داشته است.
در واقع در شرایط فعلی کشور هم ضرورت تداوم صادرات غیر نفتی یک موضوع غیر قابل چانه زنی است و هم نظارت بر وضعیت کالاهای اساسی که با ارز دولتی تامین ارز شده‌اند. همچنین بعد از تحریمهای اقتصادی دو سال گذشته تجارت فرامرزی و صادرات غیر نفتی با کشورهای همسایه اهمیت دوچندان یافته است. چراکه با کاهش درامد ارزی از محل صادرات نفت، درآمدهای ارزی از محل صادرات غیر نفتی و محصولات کشاورزی به کمک کشور آمده است.
بر این اساس گمرکات مرزی به خصوص در مرزهای غربی کشور  از اهمیت دوچندانی برخوردار هستند، بر این اساس وجود زیرساختهای نظارتی بر پایش و انجام دقیق تشریفات گمرکی یک موضوع بسیار جدی است.
این درحالی است که بررسی وضعیت گمرک چذابه در استان خوزستان نشان می‌دهد، به لحاظ امکانات و زیر ساختهای تخصصی گمرکی وضعیت نامتعادلی در این گمرک حاکم شده است.
در یکی دو سال گذشته علی رغم پیگیریهای مسئولان استانداری، دستگاههای نظارتی و گمرک استان، برای ساماندهی وضعیت گمرک چذابه، همچنان  این گمرک مرزی در یک شرایط غیر قابل پذیرش قرار دارد.
همانطور که رئیس جمهور اخیرا به موضوع وجود 70 خان در گمرک اشاره  و از وجود دستگاههای متعدد در امر تشریفات گمرکی گلایه داشت،  به نظر میرسد این گمرک نیز به دلیل وجود ناهماهنگی دستگاههای همجوار با مشکلات جدی رو به رو شده است.
گفتنی است، در سال 1398 حدود 186 تن  کالا به ارزش 244 میلیون دلار از این گمرک مستقیم صادر شده و از سوی دیگر 438 هزار تن کالا به ارزش 500 میلیون دلار نیز از این مرز خارج شده است. بر این اساس نظارت بر خروج بیش از 600 هزار تن کالا  به ارزش بیش از 700 میلیون دلار موضوعی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد.
بر این اساس وضعیت گمرک چذابه به عنوان مرز خروجی 600 هزار تن کالای صادراتی، به لحاظ نبود زیرساختهایی مثل پلاک خوان، راهبند، ایکس ری کامیونی و... غیر قابل پذیرش است.
در این گزارش تنها به گوشه‌ای از وضعیت   گمرک مذکور پرداخته شده است و لذا ضروری است مسولان گمرک ایران  نسبت به تعیین تکلیف نقایص  گمرک مهم چذابه اقدام کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صادرات واردات گمرک ایکس ری کالا بر این اساس غیر قابل هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد

با حکم معاون توسعه مدیریت گمرک ایران، سرپرست معاونت فنی گمرک شهید رجایی منصوب شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس حکم معاونت توسعه مدیریت گمرک ایران، علی نباتی به عنوان سرپرست معاونت فنی گمرک شهید رجایی بندرعباس منصوب شد.

نباتی سابقه 26 سال فعالیت در حوزه های گمرکی داشته که 17سال آن در گمرکات مختلف استان هرمزگان بوده است.

پیشتر محمد آگاهی به عنوان معاون فنی گمرک شهید رجایی فعالیت میکرد که به تازگی با حکم رییس کل گمرک به عنوان ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی منصوب شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • گذر زمان بر پل زمانخان سامان
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد