Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-09@02:18:14 GMT

آخرین وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۲۱۰۴

آخرین وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس

خبرگزاری تسنیم:علیرضا صالح رییس سازمان خصوصی‌سازی شب گذشته (جمعه) با حضور در شبکه خبر، درباره آخرین وضعیت واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: میل به واگذاری این دو باشگاه کاملاً وجود دارد و حتی اولین دستور رئیس جمهور به وزیر اقتصاد در سال ۹۹ تسریع در روند همه واگذاری‌ها بود است.

وی درباره سازوکار خصوصی‌سازی دو باشگاه تصریح کرد: در مرحله اول اقداماتی که انجام می‌شود، اساسنامه دو شرکت طبق فرمت‌های سازمان بورس به روز رسانی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال اینکه این اقدامات چگونه انجام شود، بستگی به همکاری مدیران دو باشگاه و وزارت ورزش دارد که البته وزارت تمام قد ایستاده تا این کار صورت بگیرد.

صالح اشاره کرد: تاکنون تقریباً قیمت‌گذاری باشگاه پرسپولیس مشخص شده است و حتی این باشگاه برنامه سه ساله‌اش را هم به ما داده است، البته مدیران باشگاه به دنبال ارائه برنامه ۵ ساله بودند، ولی ما اجازه ندادیم و با برنامه ۳ ساله باشگاه را وارد بوس می‌کنیم. قرار نیست ما به صورت یک‌باره باشگاه‌ها را واگذاری کنیم، ابتدا اساسنامه‌ها تغییر می‌کند و بعد هم باید صورت‌های مالی انجام شود و در ادامه با برگزاری مجمع‌های فوق‌العاده کار‌ها باید جلو برود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی درخصوص بدهی‌های سنگین استقلال و پرسپولیس یادآور شد: این دو شرکت مشمول ماده ۱۴۱ هستند، ولی اگر کار واگذاری ورزشگاه‌ها به آن‌ها انجام شود، آن‌ها از ورشکستگی خارج می‌شوند. علاوه بر این قرار نیست سهام باشگاه‌ها در بورس به صورت یکجا به فروش برسد و ابتدا تنها ۵ درصد برای کشف قیمت و ۵ درصد هم برای سهام شناور تا حباب ایجاد نشود، عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه «قطعا ً برای هواداران دو باشگاه در واگذاری جایگاهی در نظر می‌گیریم» خاطر نشان کرد: هر شرکتی که می‌خواهد به بورس برود باید برنامه ٣ ساله کسب و کار بدهد و هر زمانی که نتواند این برنامه را پیاده کند در بورس به مشکل بر خواهد خورد، چون مردم بر اساس برنامه شرکت‌ها به بورس وارد می‌شوند. اگر یک شرکت تجاری قواعد بورس را رعایت نکند و مغایر برنامه‌اش حرکت کند، دچار مشکل می‌شود. باشگاه پرسپولیس قرارداد‌های برنامه ۳ ساله خود را بسته و کار در باشگاه استقلال هم در حال انجام است. تا زمانی که این کار‌ها صورت نگیرد، ما قطعاً روند واگذاری را انجام نمی‌دهیم.

صالح در خاتمه تاکید کرد: مسئله مهم دیگر مشخص شدن حساب‌وکتاب‌های دو باشگاه با فدراسیون، وزارت ورزش و صندوق قهرمانان و پیشکسوتان است که تازمانی که روشن نشود، اصلاً وارد بورس نمی‌شوند. اخیرأ هیئت واگذاری مصوب کرده که این باشگاه‌ها در بورس پذیرش شوند و می‌خواهیم تا شهریورماه ماه این کار را انجام دهیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: واگذاری استقلال و پرسپولیس سازمان خصوصی سازی پرسپولیس دو باشگاه باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲ هزار و ۶۱۰ زمین در ۱۴ شهر جنوب کرمان

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان ملی زمین مسکن گفت: در شمال استان کرمان ۱۱۰ هزار نفر واجد شرایط و در جنوب استان هم ۳۷ هزار متقاضی واجد شرایط مسکن ملی  است
ملکی در جلسه شورای مسکن جنوب کرمان افزود: اگر الحاق زمین عقب بماند آماده سازی و ساخت هم عقب می ماند و الحاق ها باید از استان آغاز شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مورد اختلاف نظرها در باره با زمین جیرفت، میراث برای ما مهم است اما کار کارشناسی باید در کوتاهترین زمان انجام شود و تکلیف یک زمین برای ما مشخص شود چون الحاق به اراضی شهری روندی طولانی دارد.

 وی افزود:کارهای زیادی در کشور در حوزه مسکن انجام شد، زمینی در ابتدای دولت برای الحاق شناسایی نشده بود اما تا این جای فعالیت دولت ۴۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق شده است.

 ارسلان ملکی اعلام کرد: علاوه بر این، مراحل تصویب ۶۰ شهرک گذرانده شده است

نماینده شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برای ساخت و ساز مسکن ملی در زمین ۲۱۶ هکتاری جیرفت که احتمال تاریخی بودن محوطه آن وجود دارد، عجله نشود.
ذبیح الله اعظمی افزود: آثار تاریخی میراث ما و آیندگان ما است و باید با حساسیت در مورد آن برخورد کنیم.
 وی با اشاره به اینکه باید مراقبت کنیم میراث ما از بین نرود یادآور شد: به دنبال ثبت جهانی مسجد و شهر قدیم جیرفت هستیم و نمی شود یک خشت جابجا کرد و اگر ببینند ساخت و ساز انجام شده ثبت جهانی تایید نمی شود.
وی ادامه داد: جیرفت شهر گرانی است و گاهی اجاره بها در برخی نقاط آن به سطح اجاره بهای تهران می رسد بنابراین انتظار داریم زودتر مشکلات زمین را حل کنید.
نماینده جیرفت و عنبرآباد افزود: طرح ساخت مجموعه ۱۸۰ هکتاری جیرفت هم با اینکه با دوران مسئولیت سه وزیر یکی شده است هنوز به نتیجه نرسیده است و بهانه گسل وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان هم گفت: ۴۸ هزار ثبت نامی مسکن ملی داریم که ۳۷ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.
ابراهیم امیری افزود: ساخت مسکن برای ۲۳ هزار نفر جمعیت در برنامه چهار ساله دولت برای جنوب کرمان بوده است.
وی ادامه داد: ابتدای طرح جوانی جمعیت تحویل زمین مناسب بود که با استقبال خوب مردم به صورت آپارتمانی از جیرفت شروع شد و ادامه آن را به صورت واحدهای ویلایی از کهنوج منوجان و فاریاب انجام دادیم.
وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۶۱۰ قطعه زمین برای طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت در ۱۴ شهر جنوب استان کرمان واگذار شده است.

امیری بیان کرد: در جنوب کرمان ۶ شهرستان زیر ۲۵ هزار نفر و ۲ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر است.

 

دیگر خبرها

  • هاشمی: باید به استقلال وپرسپولیس کمک کرد تا از مسیرشان دور نشوند
  • ‍ اجرای برنامه کشوری وارنیش فلورایدتراپی در شهرستان بوکان
  • صف خرید استقلال و پرسپولیس در چهارده روز متوالی
  • پرسپولیس و یک مزیت مهم در برنامه ۴ هفته پایانی
  • واکنش جالب سردار آزمون به شانس قهرمانی بین پرسپولیس و استقلال
  • اقدام علیه اوسمار و نکونام/ خودزنی به سبک ۲ بازیکن پرسپولیس و استقلال
  • خودزنی به سبک ۲ بازیکن پرسپولیس و استقلال
  • هفت پله قرمز بورس
  • واگذاری ۲ هزار و ۶۱۰ زمین در ۱۴ شهر جنوب کرمان
  • برنامه ۴ بازی باقیمانده استقلال و پرسپولیس