Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@18:34:01 GMT

سیلاب ۱۰ میلیارد تومان به استان قزوین خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۲۲۸۷

سیلاب ۱۰ میلیارد تومان به استان قزوین خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: به دلیل بارندگی‌های شدید چند روز اخیر، سیلاب سرریز شده از بعضی از رودخانه‌ها به ۱۰ میلیارد تومان از زیرساخت‌های استان قزوین خسارت وارد کرد. ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

قدرت‌الله مهدی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه جاری شدن سیلاب اخیر در برخی نقاط و نواحی استان فراتر از حد انتظار و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بود، اظهار داشت: به دلیل بارندگی‌های شدید چند روز اخیر، سیلاب سرریز شده از بعضی از رودخانه‌ها به 10 میلیارد تومان از زیرساخت‌های استان قزوین خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای 5/7 میلیارد تومان از این خسارت‌ها به جاده‌ها، پل‌های رودخانه و ساختمان‌های فنی وارد آمده و 57 دستگاه پل و ساختمان فنی بین 40 تا 70 درصد آسیب دیده‌اند. ضمن اینکه 18 محور مواصلاتی استان شامل جاده های اصلی، فرعی و روستایی هم در اثر رانش زمین و ریزش کوه صدمه دیده‌اند.

برف و کولاک ‌گردنه‌های استان قزوین را فرا می‌گیردرونمایی از بزرگ‌ترین تندیس "حاج قاسم سلیمانی" در استان قزوین + تصاویرخادمین حرم رضوی بر بالین ‌بیماران کرونایی بیمارستان ولایت قزوین + تصاویر

مهدی‌خانی با اشاره به کاهش 96 درصدی خسارت‌های سیلاب امسال نسبت به سال گذشته، ادامه داد: با وجود اینکه سیلاب فروردین‌ماه سال قبل که در یک قرن اخیر بی‌نظیر بود، حدود 240 میلیارد تومان به تاسیسات، زیرساخت‌ها و زمین‌های کشاورزی استان قزوین خسارت زد، اما تاکنون فقط 4 درصد خسارت سال پیش خسارت دیده‌ایم.

دستکاری مسیر رودخانه‌ها توسط برخی کشاورزان

این مقام مسئول دستکاری مسیر رودخانه‌ها توسط برخی کشاورزان را از دلایل وارد شدن خسارت به تاسیسات و زیرساخت‌های استان عنوان کرد و گفت:‌ متاسفانه در نقاطی مانند شهر اسفرورین بعضی کشاورزان با خراب کردن دریچه سدهای انحرافی که برای مواقعی مانند جاری شدن سیلاب پیش‌بینی شده‌اند، زمینه جاری شدن سیل در شهر را ایجاد کرده و جان هم‌‌استانی‌ها را به خطر می‌اندازند.

مهدی‌خانی افزود: اگر چنین اقداماتی باز هم تکرار شود، قطعاً از مسیر دستگاه قضایی وارد شده و با تخریب‌کنندگان بیت‌المال که زمینه خسارت‌‌آفرینی و تهدید جانی برای دیگران را فراهم می‌کنند، برخورد خواهیم کرد.

وی به‌کارگیری سد نهب شهرستان تاکستان را از عوامل کاهش خسارات سیلاب اخیر دانست و گفت:‌ همچنین آزادسازی حاشیه‌ و کرانه‌ رودخانه‌ها از تاسیسات غیرقانونی که با اقدامات قاطع دستگاه قضایی همراهی بود و لایروبی رودخانه‌ها نقش مهمی در کاهش خسارات سیلاب در سال جاری داشته‌اند.

مهدی‌خانی ادامه داد:‌ همچنین در جریان سیلاب اخیر مسیر برخی از رودخانه‌های خشکیده بعد از حدود نیم قرن باز شد که سبب هدایت سیلاب و جلوگیری از صدمه دیدن جاده‌ها، زمین‌های کشاورزی و زیرساخت‌های دیگر شد.

انتهای پیام/ی

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین سیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین سیل استانداری قزوین سیل استان قزوین خسارت میلیارد تومان زیرساخت ها رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد

مسئول مدیریت بحران فرمانداری پاکدشت از هدایت سیلاب امروز به مسیر چنداب که در پی بارش‌های رگباری شکل گرفته بود، خبر داد. - اخبار استانها -

ابوالفضل نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاکدشت، با اشاره به بارش‌های رگباری صبح امروز، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی این آمادگی در مدیریت بحران فرمانداری برای پیگیری و پیشگیری از مسائل مختلف بحرانی وجود داشت.

وی افزود: با توجه به مسیر چنداب و همسایگی این مسیر در سمنان احتمال ریزش و سیلابی شدن این مسیل وجود داشت.

مسئول مدیریت بحران فرمانداری پاکدشت در ادامه عنوان کرد: با توجه به شناخت مسیر حرکتی سیلاب مسیرهای منتهی به محور امام رضا(ع) و اراضی کشاورزی ایمن‌سازی شد و سیلاب در مسیر چنداب در مسیل رودخانه خود هدایت شد.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: در 3 روستای قرمزتپه، عبدل‌آباد و حمامک پارچین تعدادی از اراضی کشاورزی آسیب دید که در حال پیگیری آن هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد / خسارت به اراضی کشاورزی در 3 روستا
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد
  • خسارت سیل اخیر به عشایر کلاک بالا
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی