Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، حسین خوش اقبال ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی، اظهار داشت: اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در این استان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: عمل به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا محرکی برای کاهش ریسک ابتلا به این ویروس در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در خصوص صنوف پرخطر نیز یادآور شد: مشاغلی از جمله فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای غیر سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، آموزشگاه های رانندگی، بازارهای مرکزی مسقف، رستوران و اغذیه فروشی ها فعلاً حق بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

خوش اقبال ادامه داد: طباخی و فست فودها، گرمابه، استخر، سونا و ماساژ، روز بازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی، تفریحی و گیم نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن مراسم، قهوه خانه‌ها، چایخانه و تریا نیز مشمول این طرح نبوده و امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

وی بیان کرد: مراکز ورزشی و سرپوشیده، مراکز فرهنگی (سینما، تئاتر، فرهنگسراها)، مراکز تفریحی، پانسیون، خوابگاه‌ها، مراکز گردشگری مانند موزه‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز و مبلمان شهری، مدارس و دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، مرکز پیش دبستانی و مهدکودک، اماکن مذهبی (مساجد، حسینیه و اماکن متبرکه و مذهبی) همچنان مطابق با اطلاعیه‌های قبلی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: همچنین کنترل ورودی شهرهای استان برای جلوگیری از ورود افراد غیر ساکن به شهرهای استان همچنان توسط نیروهای انتظامی انجام می‌شود.

خوش اقبال اظهار داشت: مشاغل کم خطر که می‌توانند از روز ۲۳ در این استان اقدام به بازگشایی واحدهای خود کنند شامل انبار و سردخانه، ابزار و یراق، پیچ و مهره، قفل، لولا و کلید، چوب و تخته و نئوپان، رستوران و غذای آماده بیرون بر، تاسیسات و تهویه مطبوع، لوله و پروفیل، لوازم و ماشین آلات اداری، مهندسی و لوازم التحریر و موتور و دوچرخه، ماشین آلات کشاورزی و پمپ آب، چرم، فرش، موکت و کفپوش، مصالح ساختمانی، آهن، فولاد، آلومینیوم و pvc، کاغذ و مقوا، کابینت و تجهیزات آشپزخانه، نظافت ساختمان، قالیشویی، مواد شیمیایی، لوازم خانگی، الکترونیک و لوستر، پارکینگ، تعمیر لباس و کفش، شیرآلات، لوازم بهداشتی، کاشی و سرامیک و تزیینات ساختمان، قطعات یدکی، پرده، تزئینات و دکوراسیون، ملزمات فرهنگی، فروشگاه مواد دخانی، پارچه، پوشاک، کیف، کفش، پاپوش و چرم، کشباف، پیراهن دوزی و خیاطی، خرازی و ملزومات پوشاک و سراجی و لوازم قنادی، خشکشویی و اتوشویی، ناشران، کتاب فروشان، خدمات چاپ، آتلیه و عکاسی، مبلمان منزل و اداری و کالای خواب، ایمنی و آتش نشانی، دکه داران و بوفه، تعمیرگاه خودرو سنگین و سبک و کارواش، عینک، الکتریکی، بنگاه معاملات مسکن، آسانسور، فروشگاه رنگ، شیرینی، شکلات، بستنی، آبمیوه و خشکبار، آرایشی و بهداشتی و شوینده، لوازم و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، عطاری، طلا و جواهر، نقره و بدلیجات و ساعت، کامپیوتر، تجهیزات الکترونیکی، درب و حفاظتی، بلور، کریستال و ظروف چینی، ظروف و ملزومات پلاستیکی، ظروف آلومینیوم، شیشه و آئینه، فروش خودروی سنگین و سواری، گل و گیاه، ورزشی و اسباب بازی، سمساری، لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر، روزنامه و فروشندگان صنایع دستی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا روابط عمومی صنایع دستی عکاسی کشاورزی موبایل بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است

ایسنا/خراسان جنوبی ‌مالاریا یک بیماری خطرناک است و اگر دیر تشخیص داده شود خطرآفرین خواهد بود.

محمد ابراهیم عبدالرزاق نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مالاریا یک بیماری عفونی خطرناکی است که با علائم لرز، تب، تعریق، بدن درد، بی حالی، سردرد و... در افراد بیمار بروز می‌کند که از خصوصیات  این بیماری دوره‌ای بودن این علائم است و در صورتی که دیر تشخیص داده شود می‌تواند برای فرد خطر آفرین باشد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تمامی مراحل تشخیص و درمان بیماری رایگان در مراکز فوق انجام می‌شود، بیان کرد: این بیماری ازطریق گزش پشه‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود و افرادی که دارای علائم فوق است و خصوصا اگر سابقه مسافرت به کانون‌های مالاریای کشور شامل مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور را داشتند و یا سابقه مسافرت به کشورهای خارجی را داشتند، می‌بایست برای بررسی از نظر بیماری مالاریا به مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کند.

عبدالرزاق نژاد گفت: خوشبختانه با اجرای موفق برنامه‌های مراقبت بیماری مالاریا، این بیماری در کشور در مرحله پیش حذف قرار گرفته است، هرچند که در یکی دو سال اخیر به دلایل متعدد افزایش موارد وارده بیماری از کشورهای همسایه شرقی، موارد بروز بیماری در سطح کشور افزایشی بوده است ولی با تشدید برنامه‌های مراقبت توسط مراکز بهداشتی و همکاری سایر ادارات مرتبط، حذف این بیماری در کشور هدف گذاری شده است.

رییس مرکزبهداشت خراسان جنوبی اظهار کرد: درسال گذشته 4 بیمار مثبت مالاریا در افرادی که سابقه مسافرت به استان سیستان و بلوچستان داشتند شناسایی شده که خوشبختانه همه موارد با پیگیری اکتیو مراقبین سلامت بطورکامل درمان و بهبودی کسب کردند.

وی افزود: در حال حاضر مراقبت این بیماری شامل آموزش، بیماریابی، درمان و....به منظور پیشگیری از شیوع و بروز آن در شهرستان، در سطح مراکز خدمات جامع سلامت تشدید یافته است.

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: برای مبارزه با این بیماری باید با افزایش آگاهی مردم، بیماریابی فعال خصوصا در بیماران دارای علائم ذکر شده، درمان به موقع و کامل بیماران، خشکاندن آب‌های راکد بلا استفاده، دفن بهداشتی فاضلاب و جلوگیری از رها سازی فاضلاب در معابر و... انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی