Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@16:46:31 GMT

زنگ ورزش دانش آموزان قزوین در فضای مجازی نواخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۲۳۴۸

زنگ ورزش دانش آموزان قزوین در فضای مجازی نواخته می‌شود

عین الله صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از شاخص‌های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش توجه به فعالیت‌های ورزشی و تندرستی دانش آموزان است و هر معلم به عنوان یک مربی تربیتی باید برای رشد و ارتقای جامعه هدف تلاش کند.
وی با اشاره به فعالیت ۶۴۰ مربی تربیت بدنی در مدارس استان، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تعطیلی مدارس و تاکید بر ماندن در منزل، معلمان تربیت بدنی استان نیز پا به پای سایر همکاران، به طراحی تمرینات در فضای مجازی و آموزش از راه دور پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صادقی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از معلمان تربیت بدنی به صورت خودجوش و از بستر فضای مجازی تعاملات و ارتباطات خود را با اولیا، دانش آموزان و خانواده‌ها حفظ کرده‌ و تلاش می‌کنند تا با ارائه "آموزش از راه دور" دانش آموزان را به انجام فعالیت بدنی و ورزشی تشویق نمایند.
این مسوول با اشاره به اینکه زنگ ورزش مانند سایر دروس در خانه تعطیل نیست، تصریح کرد: معلمان با ایجاد گروه در شبکه‌های مجازی، درس تربیت بدنی را به صورت روزانه در قالب فعالیت‌ها و بازی‌هایی متناسب با سن، جنس و دوره تحصیلی دانش آموزان و اهداف درس تربیت بدنی تهیه کرده و در قالب کلیپ‌های چند دقیقه‌ای در بخش آمادگی جسمانی و مهارت‌های جسمی و حرکتی منتشر می‌کنند.
وی با بیان اینکه تولید محتوی ورزشی می‌تواند در قالب فیلم‌های آموزشی، انیمیشن، پاورپوینت و جزوه از طریق فضای مجازی برای دانش‌آموزان ارائه شود، افزود: آموزش آمادگی جسمانی از طریق فضای مجازی برای تمامی پایه‌های تحصیلی مورد توجه است چون هم با حداقل فضا، امکانات و تجهیزات موجود در منازل همخوانی دارد و هم نقش به سزایی در توسعه و ارتقای سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان ایفا می‌کند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: در دوره ابتدایی فعالیت‌های حرکتی با هدف افزایش نشاط، شادابی و ارتقای آمادگی جسمانی در قالب بازی‌های حرکتی در خانه توصیه می‌شود.
صادقی در خصوص برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان که هر ساله در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: خوشبختانه ۸۰ درصد مسابقات دانش آموزی تا اسفند ماه به اتمام رسید و تنها ۲۰ درصد این مسابقات باقی مانده که در صورت اتمام این شرایط در ماه‌های آتی برگزار خواهد شد.
وی یاد آور شد: پیش از عید طرح سفیران سلامت توسط دانش آموزان قزوینی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا و پویش در خانه ماندن و توصیه‌های بهداشتی به اجرا در آمد و همچنان این طرح ادامه دارد.
استان قزوین ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش استان بازی خانواده دانش آموزان فضای مجازی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانش آموزان تربیت بدنی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند

کرمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم  ؛  معلمان را انسان‌های دلسوزی دانست که نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند.

وی افزود: معلمان نیروسازی می‌کنند؛ تربیت می‌کنند و در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در جامعه انسان را آماده کرده و خواهند کرد.

کرمی گفت: تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین عزیز است.

استاندار ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه جانبه شخصیت آنان تربیت نماید.
وی خاطرنشان کرد: مهارت آفرینی و فرصت ساختن انسان‌های ماهر و توانمند نیز در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود تا نیاز جامعه به نیروی متخصص مرتفع گردد.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی صورت گیرد.
استاندار اظهار داشت: معلمان با ذهن و فکر و اندیشه دانش‌آموزان سر و کار دارند و مقام و جایگاه تعلیم و تربیت به دلیل اینکه رسالت پیامبران است؛ دارای ارزش و اهمیت است.
وی بیان داشت: دانش آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدفگذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی