Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله ابراز داشت که طرح حزب‌الله برای مقابله با کرونا در راستای خدمت به مردم است و این ویروس غرب و به ویژه آمریکا رادر جهان رسوا کرد. ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان طی یک مصاحبه رادیویی اظهار داشت که ویروس کرونا یک زلزله بزرگ بود که آسیب آن به همه کشورهای جهان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویروس کشورهای مستکبر و نظام‌های غربی و به ویژه آمریکا را رسوا کرد؛ کسانی می‌توانند بر این ویروس پیروز شوند که دارای اراده و ارزش‌های انسانی باشند که غرب به خوبی نشان داد که فاقد این ویژگی‌هاست.

سید صفی‌الدین خاطرنشان کرد که طرح حزب‌الله برای مقابله با ویروس کرونا در خدمت مردم است که حزب‌الله خدمت به مردم را از مهم‌ترین واجبات می‌داند. این طرح تاثیر مثبتی روی مردم گذاشت و روحیه آنها را در مقابله با این بحران بالا برد و همچنین می‌تواند روحیه ابتکار عمل را در میان برخی نیروهای سیاسی نیز تقویت کرده و منجر به ایجاد یک رقابت سالم و مثبت در راستای خدمت به مردم شود.

لبنان| پیگیری‌های حزب‌الله در پرونده مهاجران و ادامه فعالیت‌های مربوط به کرونالبنان| حزب‌الله در صف اول حمایت از دولت و مردم در مقابله با کرونالبنان| رعد: حزب‌الله هر چه در توان دارد برای سلامت شهروندان انجام می‌دهد

وی تاکید کرد که هدف اصلی این طرح آن است که به همه لبنانی‌ها بگوید ما می‌توانیم به دور از کینه‌ها و اغراض و اهداف سیاسی بر ویروس کرونا پیروز شویم؛ امیدواریم مقابله با کرونا فرصتی برای خروج لبنان از برخی عادت‌های رایج و نیز ویروس سیاسی باشد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در خصوص مسائل اقتصادی لبنان ابراز داشت که سیاست‌های قبلی که کشور بر آن تکیه کرده بوده و نقش زیادی در تقویت نظام اقتصاد رانتی داشت٬ شکست آنها را ثابت کرد و بنابراین امروز هیچکس نمی‌تواند به نظام اقتصادی قبلی تکیه کند.

سید صفی‌الدین درباره برنامه مالی-اقتصادی دولت تصریح کرد که این برنامه شامل مجموعه‌ای از محورهاست و لازم نیست که حزب‌الله با همه بندهای آن موافق باشد؛ البته حزب‌الله در رابطه با عناوین اصلی و برنامه‌‌ها و سازوکارهای آن مخالفتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد ما می خواهیم اقتصاد و اقدامات مالی و پولی در جهت خدمت به مردم و به ویژه فقرا و اقشار کم‌درآمد جامعه باشد و حزب‌الله مطلقا اعمال مالیات برای فقرا و اقشار کم‌درآمد را رد می‌کند.

سید صفی‌الدین در پاسخ به سوالی مبنی بر مداخلات آمریکا در انتصابات بانکی لبنان اظهار داشت که ایالات متحده همواره در تلاش برای مداخله در جایگاه‌‌های مهم لبنان در سطح بانک مرکزی و یا سطح کنترل امور مالی و پولی لبنان بوده است و حزب‌الله هرگز نمی پذیرد که نه صندوق بین‌المللی و نه هیچ کشوری در جهان به ویژه آمریکا بر سرنوشت لبنان حاکم شود.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقابله با کرونا سید صفی الدین خدمت به مردم حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد

جانشین دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد، ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی زمینه ساز بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد و هر افزایش تنشی مقابله به مثل خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب الله لبنان که امروز شنبه در مراسمی در بیروت سخنرانی می‌کرد، خطاب به گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: گالانت که تهدید کرده بود هدف اصلی ما بازگردان ساکنان شمال به خانه هایشان است، بداند، با جنگ نمی‌تواند ساکنان شمال را بازگرداند، بلکه جنگ آنها هر چه بیشتر از آنجا دور کرده و حتی باعث خواهد شد تا ابد امکان بازگشت نداشته باشند.

به گفته شیخ نعیم قاسم، حمایت حزب الله از نوار غزه باعث شد تا برنامه‌های جنگی اسرائیل در فلسطین و لبنان چه برنامه‌های فعلی و چه آینده دچار مشکل شوند.

این مقام ارشد حزب الله که در نشست گرامیداشت فعالان جمعیت تعلیم دینی اسلامی در بیروت سخنرانی می‌کرد، افزود: هر کسی که آینده را نمی‌بیند و دشمن را نمی‌شناسد، نمی‌تواند این حقایق را درک کند که حمایت انجام شده خیرات و فوایدی فراتر از پشتیبانی از غزه داشته و حتی فراتر از لبنان است و باعث تشکیل نیروی بازدارندگی واقعی در قبال اسرائیل شده است و به اسرائیل نشان داده است که نمی‌تواند از چارچوب هایش تجاوز کند.

وی در این زمینه تاکید کرد: ابتکاراتی که در رابطه با موضوع لبنان و جنوب آن منتشر می‌شود، «اگر مبنای آن آتش‌بس در غزه نباشد ابتکار عملی نیست، چون راه‌حل از آنجا می‌‌آید».

شیخ قاسم افزود: کسانی که با ابتکاری تحت عنوان آتش‌بس در جنوب وارد صحنه می‌شوند تا به اسرائیل کمک کنند تا بتواند بر غزه تسلط بیشتری پیدا کند، این بدان معناست که از ما می‌خواهد در حمایت از دشمن اسرائیل مشارکت کنیم.

وی ادامه داد: ما با غزه و فلسطین هستیم نه با اسرائیل، پس اجازه دهید ابتدا جنگ در غزه متوقف شود و سپس در لبنان متوقف خواهد شد و در این رابطه خاطرنشان کرد تهدیدهای اسرائیل مبنی بر اینکه اسرائیل به لبنان حمله خواهد کرد، ما را بیش از پیش به صحیح بودند این رویارویی و تقابل متقاعد می‌کند و باعث می‌شود مواضع سرسختانه تری را اتخاذ کرده و خواهیم دید که تهدیدها به ضرر چه کسی خواهد بود.

شیخ نعیم قاسم سپس به آنچه که در رسانه‌های اسرائیلی در رابطه با استفاده حزب الله از 3 درصد از ذخایر تسلیحاتی خود طی حدود 7 ماه گذشته از جنگ اشاره کرد و گفت، همین مقدار هم دست آوردهای عظیمی را به همراه داشت و باعث شد شهرک نشینان از مناطق خود بگریزند، اسرائیل تلفات سنگینی را متحمل شده و ارتش آن هم دچار فرسودگی شود، در حالی که در نقطه مقابل الگوی عظیمی از پایداری و فداکاری را به منصه ظهور گذاشت.

جانشین دبیر کل حزب الله لبنان سپس خطاب به یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر که تهدید کرده بود، هدف اصلی بازگرداندن ساکنان شمال به خانه هایشان است و دوره پیش رو سرنوشت ساز خواهد بود، گفت: امکان بازگرداندن ساکنان شمال وجود ندارد، این جنگ فقط آنها را بیش از گذشته دور خواهد کرد و شاید حتی تا ابد امکان بازگشت آنها را امکان پذیر نسازد.

در همین راستا، شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: ادامه تجاوزات علیه لبنان نمی‌تواند منجر به بازگشت شهرک نشینان شمال شود، بلکه توسعه جنگ می‌تواند زندگی آنها را بیش از پیش پیچیده کند.

وی از جهانیان خواست تا از خواب بیدار شده و جنگ در غزه را متوقف کنند، زیرا این کار به واقعیت نزدیک تر است.

این مقام ارشد حزب الله در سخنرانی خود همچنین خبر داد: حزب الله تصمیم دارد که به تجاوزات اسرائیل به تناسب همان اقدامات پاسخ دهد، به نحوی که هر نوعه توسعه و افزایش تجاوزگری با توسعه و گسترش پاسخ مقاومت و اقدام از سوی حزب الله و مقاومت لبنان مواجه خواهد شد و این یک تصمیم قاطع است.

شیخ نعیم قاسم در این رابطه افزود: وقتی اسرائیل یکی از برادران را در منطقه صرفند مورد حمله قرار داد، پاسخ آن با 3 پهپاد تهاجمی که مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر واحد ایگور در پایگاه شراگا در شمال شهر عکا هدف قرار دادند، به آن پاسخ دادیم.

و در ادامه خبر داد: رسانه‌های رژیم اشغالگر از فرار 200 هزار شهرک نشین اسرائیلی در شمال به داخل پناهگاه‌ها به دلیل این اقدام سخن گفتند و این فقط در رابطه با 3 پهپاد بود، پس شما تصور کنید که نتایج در صورتی که بیش از این از چارچوب‌ها تجاوز شود، چه خواهد شد.

گفتنی است این سخنرانی بازتاب خاص خود را در رسانه‌های عبری زبان داشت، رسانه‌‌هایی همچون یدیعوت آحارانوت با نقل بخشی از سخنرانی شیخ نعیم قاسم در مورد محال شدن بازگشت شهرک نشینان به شمال به تصمیم حزب الله برای مقابله به مثل در مقابل تجاوزات اسرائیل پرداختند.

شهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفتحمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد