Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر از ابتدای اسفندماه و با پیدایش اولین موارد مثبت ابتلا به بیماری کووید 19 در کشور اقداماتی در راستای پیشگیری در بخش های مختلف انجام شد که این اقدامات هماهنگ با دستورالعمل های مربوطه تا حد زیادی توانسته در کنترل شیوع ویروس کرونا موثر باشد.

از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته توسط جهاددانشگاهی استان بوشهر در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا، تامین سلامت جامعه و ضرورت تامین اقلام بهداشتی موردنیاز می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

اقدامات انجام گرفته در مراکز آموزشی و ستاد مرکزی مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی:

-راه‌اندازی کارگروه اطلاع‌رسانی، پیشگیری و کنترل شیوع بیماری‌های تنفسی ویروسی کرونا در جهاددانشگاهی واحد بوشهر

_ابلاغ دستورالعمل ستاد پیشگیری از کرونا به کلیه همکاران واحد

-کاهش ساعات کاری از 8 الی 13

-محدود کردن جلسات غیرضروری

-شناسایی افراد آسیب‌پذیر مطابق با دستورالعمل ستاد پیشگیری از کرونا استان جهت انجام امور کارکنان به صورت دورکاری

-شیفت بندی پرسنل

-عدم استفاده از اثر انگشت برای ورود خروج و ثبت دستی

-آموزش به نیروهای خدماتی جهت گندزدایی روزانه مراکز آمورشی و ستاد مرکزی جهاددانشگاهی استان بوشهر

-فراهم کردن مواد ضدعفونی‌کننده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده در بین کارکنان

-فراهم کردن مواد ضدعفونی‌کننده محیط و ضدعفونی‌کننده دست و دستکش و ماسک بین همکاران 

-نصب بروشورهای بهداشتی مرتبط با راه‌های مقابله با کرونا در همه مراکز آمورشی و ستاد مرکزی جهاددانشگاهی استان بوشهر

-اطلاع‌رسانی از طریق شبکه مجازی به صورت روزانه برای مقابله با ویروس کرونا

-استقرار سطل‌های درب دار و پدالی برای جمع‌آوری ماسک و دستمال‌های مورد استفاده پرسنل

-نصب اطلاعیه نحوه ضدعفونی کردن دست‌ها برای تمامی افراد در هنگام ورود

-ضدعفونی کردن تمامی سطوح قبل از شروع ساعت کاری بصورت روزانه

-ضدعفونی کردن وسایل شخصی و سطوح توسط پرسنل در هر نوبت‌کاری

-تهیه و پخش کلیپ‌های آموزشی در فضای مجازی برای همکاران

تعطیلی کلاس‌های آموزشی کوتاه‌مدت

-بازدید از مراکز آموزشی و معاونت‌ها جهت اجرای دقیق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان

راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک بهداشتی توسط جهاد دانشگاهی استان بوشهر و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر

کارگاه‌های پیشران طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر با ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰۰ ماسک در حال فعالیت هستند و در حال حاضر به طور مستقیم برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد شده که ۷۰% از آنها نیز زنان سرپرست خانوار طرح مشاغل خانگی در استان بوشهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به طور کلی برگزاری جلسات و پیگیری های متعدد با دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، معاونت غذا و دارو و دستگاه های اجرایی مرتبط، هماهنگی با پیشران‌های تولید پوشاک، اخذ مجوزهای لازم مطابق با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک از دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو استان بوشهر، راه اندازی 3 کارگاه تولید ماسک در شهرستان های بوشهر و تنگستان، خرید یک دستگاه اتوکلاو برای ضدعفونی ماسک های تولید شده، تأمین مواد اولیه تولید ماسک از پارچه پلی‌اتیلن ۵۰ گرمی توسط فعالان اقتصادی استان در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط جهاد دانشگاهی استان بوشهر به منظور پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کرونا در استان بوده است.

*نشست تخصصی کارگروه اطلاع‌رسانی، پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کرونا در جهاددانشگاهی استان بوشهر  با حضور تولیدکنندگان مواد ضدعفونی و بهداشتی و پیشران‌های تولید پوشاک جهت تولید

*ضد عفونی کردن مراکز آموزشی، ستاد مرکزی جهاددانشگاهی استان بوشهر و کارگاه‌های تولید ماسک‌های بهداشتی جهاددانشگاهی استان بوشهر

*تجهیز و راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک‌های بهداشتی توسط جهاد دانشگاهی استان بوشهر در شهرستان‌های بوشهر و تنگستان

*بازدید ریاست جهاددانشگاهی استان و نماینده معاونت غذا و دارو استان بوشهر از کارگاه تولید ماسک بهداشتی جهاددانشگاهی استان بوشهر

*ضد عفونی کردن ماسک‌های تولید شده در کارگاه‌های تولید ماسک توسط دستگاه اتوکلاو

*بسته بندی ماسک‌های تولید شده در کارگاه‌های تولید ماسک در شهرستان‌های بوشهر و تنگستان

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاددانشگاهی استان بوشهر دانشگاهی استان بوشهر دانشگاه علوم پزشکی کارگاه تولید ماسک پیشگیری و کنترل ضدعفونی کننده جهاد دانشگاهی مواد ضدعفونی اطلاع رسانی زنان سرپرست ویروس کرونا کنترل شیوع راه اندازی ستاد مرکزی توسط جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران

به‌دنبال انتشار خبری در خصوص پلمب یک بیمارستان در شمال تهران به دلیل کشف حجاب، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس این خبر را تکذیب کرد و توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، ساعاتی پیش تصاویری در فضای مجازی منتشر و در توضیح آن ادعا شده بود که بیمارستان محب مهر در شمال تهران به دلیل کشف حجاب پلمب شده است. در پی این ادعا اما مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت موصوع را تکذیب و اعلام کرد:‌ «درپی انتشار فیلم  پلمپ بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می‌رساند که این موضوع کذب است. اصل ماجرا این است که پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  و حضور مامور پلیس در بیمارستان، مشخص شد که دو بیمارستان محب مهر و هاشمی‌نژاد دارای یک در مشترک هستند و همین موضوع سبب اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور، نرده‌گذاری و پلمب این در شده است.»

در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر اینکه «فعالیت هر دو بیمارستان در حال انجام است»، آمده است:‌ «هر بیمارستان در ورودی مجزایی هم دارد که برای تردد مراجعین است.»

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس همچنین در پایان تاکید کرده که «پلیس هر گونه خبری  مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و آن تکذیب می‌کند. از مردم نیز درخواست می‌شود تا اخبار را از  رسانه‌های رسمی کشور پیگیری کنند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود