Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۴۷۰۲۷ نفر و فوت ۱۰۰۶ تن در ترکیه، دولت این کشور از نیمه شب گذشته به مدت دو روز مقررات منع آمد و شد در ۳۱ استان ترکیه اعمال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شامگاه جمعه وزیر کشور ترکیه از اعمال مقررات منع آمد و شد در ۳۱ استان این کشور به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، از نیمه شب گذشته در ۳۱ استان ترکیه شامل آنکارا، آدانا، آنتالیا، ازمیر، وان و دیگر استان‌های این کشور مقررات منع آمد و شد ۴۸ ساعته اعمال شده است.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه شامگاه جمعه ضمن اعلام این خبر تاکید کرد، این اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعمال می‌شود.

طبق گزارش این خبرگزاری ترکیه‌ای، مردم این کشور برای تامین مایحتاج خود، تا قبل از آغاز مقررات ویژه منع آمد و شد به فروشگاه ها و نانوایی‌ها هجوم آورده بودند.

مقام‌های دولت ترکیه البته اعلام کرده‌اند که به رغم اعمال مقررات ویژه ۴۸ ساعته در این کشور، کار نانوایی‌ها، مراکز درمانی، امدادی، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و اماکن تولیدکننده تجهیزات درمانی و پزشکی تعطیل نمی‌شوند.

وزیر کشور ترکیه ضمن درخواست از مردم برای حفظ آرامش و اجتناب از هجوم برای خرید مایحتاج خودشان افزود: «این یک مقررات منع آمد و شد معمولی نیست و نیمه شب یکشنبه پایان می یابد».

مقام های ترکیه روز گذشته  تایید کردند که شمار جان باختگان ویروس کرونا به ۱۰۰۶ نفر  و تعداد مبتلایان به ۴۷۰۲۷ تن افزایش یافته است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه ویروس کرونا وزیر کشور آنکارا مقررات منع آمد و شد ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، دشمن صهیونیستی سه مورد جنایت علیه ساکنان این منطقه انجام داد که بر اثر آن ۲۶ نفر شهید و ۵۱ نفر نیز مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین افزود: در نتیجه حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۴ هزار و ۶۲۲ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۸۶۷ نفر نیز مجروح شدند.

پس از گذشت ۲۰۸ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۸ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر افزایش یافت
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد