Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ایوان در پاسخ به چرایی افزایش بی رویه بیماری کرونا در این شهرستان گفت: دولت به وظیفه خود اقدام کرده است و در تلاش است تا با همراهی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی براین مشکل فائق آید، اما برخی از مردم بیماری خود را کتمان می‌کنند. ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، شهرستان ایوان یکی از شهرستان‌های قرمز در شیوع ویروس کرونا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر این ویروس را در استان ایلام به خود اختصاص داده است. گستره مبتلایان کرونا ویروس در ایوان مردم را نگران و درپی یافتن چرایی این موضوع هستند و از مسئولان اقدامات عاجل برای پیشگیری از این پدیده خبیثه را خواستارند.

توزیع اقلام بهداشتی رایگان توسط گروه جهادی ‌در زاهدان به روایت تصویر4 نکته برای حفظ آمادگی جسمانی در روزهای کرونایی میرباقری: دشمن با "کرونا" می‌خواهد ما را در دنیای مجازی زندانی کند

امید علی سبزی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام؛ با رائه گزارشی از روند شیوع و مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان ایوان اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا در سطح کشور و به‌تبع آن استان ایلام، اقدامات متعدد و مستمری را با کمک استاندار محترم و مجموعه‌های مدیریتی استان و نیروهای مردمی انجام دادیم تا به امروز ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان ایوان 14 جلسه را تشکیل داده است و از همان ابتدا به‌تمامی ادارات آماده‌باش کامل دادیم و به‌تبع آن بسیج عمومی شکل گرفت.

فرماندار ایوان گفت: از ظرفیت سپاه، ارتش و بسیج به‌خوبی استفاده شد و سپاه پاسداران استان دو بار و ارتش هم یک‌بار به‌صورت کامل، در تمام شهرستان عملیات ضدعفونی را انجام دادند، همچنین سعی کردیم به‌صورت مداوم عملیات گندزدایی و ضدعفونی در سراسر شهرستان و روستاها را ادامه دهیم و از استعداد شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و امکانات شوراهای اسلامی هم بهره بگیریم.

40 هزار ماسک توزیع شده است

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم در ایلام در خصوص اقدامات انجام‌شده در سطح شهرستان تأکید کرد: تعداد سه کارگاه تولید ماسک در ایوان راه‌اندازی و تاکنون 200 هزار ماسک تولید و 40 هزار ماسک توزیع شد. همچنین در تأمین مواد ضدعفونی مثل دستکش و الکل از حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان و سازمان غذا و دارو بهره بردیم و تولید آب‌ژاول در آبفا مستقر گردید و مورد بهره‌برداری گروه‌ها و نیروهای مردمی قرار گرفت.

تشکیل کمپین و کانال‌های مجازی قابل‌تقدیر است

سبزی در پاسخ به سؤال در خصوص بعضی از مشاغل و صنوف بیان کرد: بعضی از اصناف مانند نانوایی‌ها و جایگاه‌های سوخت را مدنظر قراردادیم که نکات بهداشتی را به‌خوبی رعایت کنند و ضدعفونی هم در این مکان‌ها صورت گرفت.

فرماندار شهرستان ایوان تأکید کرد: همکاری مردم شهرستان ایوان در تشکیل کمپین و کانال‌های مجازی قابل‌تقدیر است و این امر در کاهش حضور مردم در پنجشنبه و جمعه آخر سال مؤثر بود همچنین در آینده از ظرفیت خیرین شهرستان در رفع خسارت‌های مالی اصنافی که در این مدت تعطیل بودند، استفاده خواهد شد.

پنهان‌کاری افراد مبتلا دلیل اصلی گستره شیوع کرونا ویروس

وی درباره دغدغه خبرنگاران و اصحاب رسانه درباره کتمان بیماری کرون افزود: یکی از دلایل اصلی مرگ و ابتلا افراد به کرون در این شهرستان را پنهان‌کاری افراد مبتلا برشمرد.

افراد به دلیل پنهان کردن بیماری از سایر اعضای خانواده و آشنایان، بیماری را به سایر اعضای خانواده خود منتقل کرده‌اند و اکنون درصد زیاد از مبتلایان خانوادگی گرفتارشده‌اند.

اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت آن

وی کتمان بیماری کرون را یکی از مشکلات این شهرستان برشمرد و گفت: افراد با آگاهی بیشتر و اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی باید بلافاصله برای درمان اقدام کنند.

سبزی تأکید کرد: ما شبانه‌روز برای ضدعفونی، اجرای دقیق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و شناسایی افراد مبتلا و اجرای طرح غربالگری تلاش می‌کنیم و امیدواریم که این بحران هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

قرنطینه شهرستان مستلزم تصمیمات ستاد استانی و کشوری است

فرماندار ایوان در خصوص قرنطینه شدن شهرستان نیز گفت: آمار شهرستان روند بسیار صعودی ندارد و اگر مسئولان بالادستی به نتیجه برسند که قرنطینه لازم است، این کار را انجام می‌دهیم.

همراهی شهروندان برای رعایت بهداشت

سبزی خاطرنشان کرد: نیازمند همراهی شهروندان برای رعایت بهداشت، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تردد غیر ضرور، شرکت در طرح غربالگری و مراجعه به‌موقع به مراکز درمانی هستیم تا بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

سبزی یادآور شد: مردم بجای ترس از کرونا در سامانه غربالگری، سلامت خود را بررسی کنند.

انتهای پیام/861/

R7718/P1336/S6,52/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرای فاصله گذاری اجتماعی شهرستان ایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین

به گزارش خبرآنلاین،نوشابه‌های رژیمی اغلب به عنوان محصولاتی به بازار عرضه می‌شوند که به مدیریت وزن کمک می‌کنند.

مهر در خبری نوشت:یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد نوشابه رژیمی ممکن است با افزایش شاخص توده بدنی، شروع بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) را افزایش دهد.

مطالعات قبلی نشان می‌دهد که مصرف نوشابه رژیمی با BMI و فشار خون بالاتر مرتبط است.

متخصصان سلامت موافقند که نوشابه‌های رژیمی ممکن است باعث افزایش وزن و بیماری کبد شود.

مصرف بیش از حد شیرین کننده‌های مصنوعی موجود در نوشابه‌های رژیمی نیز ممکن است خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کبدی است. برآوردهای فعلی نشان می‌دهد که MASLD تا ۴۶٪ از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

MASLD قبلاً بیماری کبد چرب غیر الکلی نامیده می‌شد که در ژوئن ۲۰۲۳ نامش تغییر یافت.

این بیماری که با تجمع بیش از حد چربی در کبد مشخص می‌شود، هیچ علامت اولیه ای ندارد. این بیماری می‌تواند به استئاتوهپاتیت مرتبط با اختلال متابولیک (MASH) تبدیل شود، یک بیماری جدی‌تر که می‌تواند منجر به زخم‌های کبدی و سیروز شود.

در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان این نوع بیماری کبدی تأیید نشده است. پزشکان ورزش و تغییرات رژیم غذایی را برای کمک به کاهش چربی بدن در پیشگیری یا معکوس کردن MASLD توصیه می‌کنند.

متخصصان سلامت معتقدند مصرف نوشابه ممکن است با ایجاد مقاومت به انسولین و التهاب در کبد، خطر MASLD را افزایش دهد.

تحقیقات اخیر همچنان مصرف زیاد شیرین کننده‌های مصنوعی را با افزایش خطر چاقی، دیابت نوع ۲ و سایر نشانگرهای سندرم متابولیک مرتبط می‌کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است مقاومت به انسولین و عدم تحمل گلوکز را با مختل کردن میکروبیوم های روده افزایش دهند. هر دو واکنش ارتباط نزدیکی با ابتلاء به MASLD دارند.

محققان معتقدند شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است از طریق محور روده-مغز بر کبد تأثیر بگذارند. محور روده-مغز شامل ارتباط دو طرفه بین دستگاه گوارش و سیستم عصبی مرکزی است. شیرین کننده‌های مصنوعی در نوشابه‌های رژیمی می‌توانند بر ترکیب میکروبی روده تأثیر بگذارند که به نوبه خود می‌تواند بر این محور تأثیر بگذارد. این شرایط می‌تواند بر فرآیندهای متابولیک تأثیر گذاشته و به طور بالقوه به بروز مشکلات مرتبط با کبد منجر شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901755

دیگر خبرها

  • سیلاب در ایوان استان ایلام
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایرانشهر
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان