Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور، با بیان اینکه اگر مردم مسئله کرونا را جدی بگیرند کادر درمانی بهتر می تواند به مبتلایان خدمات رسانی کند، گفت: شهرروندان در خانه بمانند و نکات بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

«حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» در حاشیه قدردانی و اهدای لوازمات بهداشتی به کادر درمانی بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشیریت حضرت ولی‌عصر (عج) اظهار کرد: روز گذشته مقام معظم رهبری در بیاناتشان از موفقیت‌های کشور در بحث مبارزه با بیماری کرونا ویروس خبر دادند و فرمودند در خط مقدم این مبارزه تیم پزشکی و پرستاری و کادر مدیریتی هستند که بسیار خوب درخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه فرصتی ایجاد شد که بتوانیم از زحمات همه عزیزانی که در بیمارستان طالقانی آبادان در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا فعالیت می‌کنند، تقدیر و تشکر کنیم افزود: عزیزان ما در مجموعه راه ایمان زحمات بسیاری را متحمل شدند و یک‌سری اقلام بهداشتی و هدایایی را به مناسبت ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) به پرسنل و کادر درمانی بیمارستان طالقانی آبادان اهدا کردند و امروز بنده نیز توفیق داشتم شخصا از زحمات همه این عزیزان تقدیر کنم.

 

وی با اشاره به اینکه حقیقتا اقدامات کادر درمانی دانشکده علوم پزشکی کاری بسیار بزرگی است و در جبهه سلامت جان خود را برای مبارزه با یک بیماری منحوس و ناشناخته، به خطر می‌اندازند اضافه کرد: در این راستا بخشی از شهروندان که ناقل و یا مبتلا به ویروس هستند، خود را در خانه قرنطیه کردند و برنامه خودمراقبتی را پیش گرفتند و بخشی که مشکل تنفسی حاد دارند به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون مجموعه‌های بسیاری زیادی با خدماتی که در این بیمارستان ارائه و انجام شده، سلامتی خود را به‌دست آوردند تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم تا در زمینه مبارزه با ویروس کرونا همراهی کنند و به توصیه‌های پزشکی و پیشگیری توجه جدی داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: این بیماری با هیچ شخصی اعم از زن و مرد، پیر و جوان، فقیر و غنی و کودک شوخی ندارد و همه در خطر ابتلا قرار دارند و بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا شدند، زنان خانه‌دار، افرادی دارای سن بالا و افرادی هستند که بیماری زمینه‌ای دارند و لازمه کنترل ویروس کرونا جدی گرفتن آن، مراقبت و توجه به توصیه‌های پزشکی است.

 

امام جمعه آبادان ابراز کرد: مردم سعی کنند در خانه‌های خود بمانند چرا که در خانه ماندن و با سختی زندگی کردن بهتر از آن است که در بازار یا اجتماع به‌دلیل یک کوتاهی باعث شوند جانش به خطر بیفتد و خانواده خود را داغدار کنند؛ این نکته قابل توجهی است و انتظار می‌رود شهروندان حتما موضوع را جدی بگیرند.

 

وی به غسل فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا ویروس در آبادان اشاره کرد و اذعان داشت: از ابتدا به‌دنبال این موضوع برای غسل میت‌ها بودیم؛روزهای اول با استفتایی که از برخی از بزرگان‌مان صورت گرفته با توجه به نبود امکانات در آبادان میت‌ها را تیمم می‌کردند و سپس خاکسپاری می‌شدند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور خاطر نشان کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب بر این است که باید مقدمات غسل، کفن و نماز میت فراهم شود و به صرف اینکه ما دست روی دست بگذاریم تا این مقدمات انجام شود اینگونه فتوای رهبر را نمی‌توان عملیاتی کرد، از طرفی دیگر نگاه حجت الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان بر آن بود که میت‌ها حتما غسل داده شوند و امکانات را باید فراهم کرد.

 

وی تاکید کرد: البته بخشی از میت‌های کرونایی را به اهواز برای غسل دادن اعزام کردیم که خوشبختانه از روز گذشته با پیگیری‌هایی صورت گرفته، مکان موقتی را برای انجام این کار در نظر گرفتیم و روز گذشته چهار نفر از متوفیان را غسل دادیم؛ فردا نیز پنج خانم فوت شده بر اثر کرونا ویروس توسط خواهران جهادی و حوزه علمیه با آموزش‌های لازم و نظارت بنده آنها غسل داده می‌شوند تا مسائل شرعی میت‌ها به ترتیب انجام شود.

 

امام جمعه آبادان از تغییر مکان موقت غسالخانه مخصوص بیماران کرونایی طی روزهای آتی خبر داد و بیان کرد: فرماندار و شهردار آبادان به جد در حال پیگیری و اختصاص مکانی مناسب و بهتر طی یکی دو روز آینده برای غسل میت‌های کرونایی در این شهرستان هستند.

 

وی طرح شهردار آبادان در راستای اختصاص مکان دائمی جهت غسل بیماران کرونایی را بسیار خوب و بی‌نظیری خواند و ادامه داد: آن را با دقت مطالعه کردم بسیار طرح خوبی است چرا که با عملیاتی شدن آن برای همیشه مکانی مناسب برای بیمارانی که بر اثر ابتلا به بیماری خاص از دنیا می‌روند خواهیم داشت.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور یاد آور شد: چنانچه مردم مسئله شیوع و ابتلا به کرونا ویروس را جدی بگیرند کادر درمانی و پزشکی ما به افرادی که وارد بیمارستان می‌شوند راحت‌تر و بهتر می‌تواند رسیدگی کنند و اگر تعداد افراد مبتلا به این بیماری بیشتر شود قاعدتا کار برای کادر درمانی سخت‌تر خواهد شد. 

 

وی ضمن تقدیر مجدد از کادر پزشکی آبادان، اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با ویروس کرونا را قابل تحسین خواند و اظهار داشت: انصافا همه در این زمینه به‌خوبی کار کردند، از رئیس دانشکده تا معاونین ایشان، رئیس بیمارستان طالقانی، مجموعه پزشکان و پرستاران همگی به خوبی در این مسیر گام برداشتند.

 

امام جمعه آبادان تصریح کرد: از مجموع 66 نفر مبتلای قطعی در آبادان پنج نفر فقط فوتی داشتیم و این نیز به این معنی است که ما در این شهرستان نسبت به سایر نقاط کشور حتی نسبت به خرمشهر در باب کسانی که مبتلا بودند و فوت شدند درصد بسیار پائینی را شاهد هستیم؛ خرمشهر به لحاظ آمار مبتلایان کرونایی به نظر می‌رسد در استان و کشور اول باشد.

 

وی اضافه کرد: از طرفی این آمار نشان‌دهنده آن است که در آبادان مردم بسیار رعایت کردند و از سوی دیگر افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا توانستند سلامتی خود را به‌دست آورند نشان از موفقیت تیم پزشکی در این شهرستان است که از این جهت نیز باید قدردان جامعه پزشکی و پرستاری باشیم چرا که کار بسیار حائز اهمیتی را انجام دادند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور عنوان کرد: البته در این جهت نباید نقش سایر مردم را در زمینه گندزدایی و ضدعفونی معابر و رعایت نکات بهداشتی نادیده گرفت و همین امر در کاهش مساله آلودگی نیز اثرگذار بود.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: جلوگیری از شیوع کرونا ویروس مبارزه با کرونا ویروس ستاد مبارزه با کرونا ویروس کرونا ویروس امام جمعه آبادان منطقه آزاد اروند حجت الاسلام ابراهیمی پور امام جمعه آبادان جدی بگیرند کادر درمانی کرونا ویروس میت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا هشتم اردیبهشت‌ماه معادل ۲۶.۵۷ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۲۹.۰۳ میلیارد مترمکعب بود، ۸ درصد کاهش داشته است؛ همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز با عدد ۱۶.۵۲ میلیارد متر مکعب نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش ایسنا،حجم آب موجود مخازن اکنون ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعب بوده نیز تغییری نداشته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۶۴ درصد است.

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که در ۱۱سد درصد پرشدگی ۱۰۰درصد است، به‌طوری‌ که سد ارس آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی، سد جگین استان هرمزگان، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد، سد رودبار استان لرستان، سد ایلام و سد قشلاق و آزاد استان کردستان و سدهای پیشین، ریزدان، خیرآباد، ماشکیدعلیا ۱۰۰ درصد پر هستند.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱میلیمتر) ۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900458

دیگر خبرها

  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند