Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق نتایج یک مطالعه جدید، زود خوابیدن و پیروی از یک روند خواب منظم به کاهش ریسک چاقی و اضافه وزن در کودکان کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در این مطالعه ۱۲۵۸ کودک استرالیایی با میانگین سنی ۶ سال مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد کودکانی که همواره دیروقت به رختخواب می‌رفتند در مقایسه با کودکانی که همیشه زود می‌خوابیدند در طول چند سال بعد با ریسک اضافه وزن بیشتری روبرو بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این یافته‌ها بر اهمیت فواید زود خوابیدن در کودکان تاکید دارد.

«یاقوت فاطیما»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کوئینزلند استرالیا، در این باره می‌گوید: «با اینکه می‌دانیم زود به رختخواب فرستادن کودکان در دوره تعطیلات می‌تواند دشوار باشد، اما والدین باید بدانند زود خوابیدن همیشگی کودکان موجب کاهش ریسک چاقی یا اضافه وزن خواهد شد.»


منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر چاقی خواب زود خوابیدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند