Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کروناویروس در مراکز شبانه‌روزی تحت نظر بهزیستی اعلام نشده است.

حمیدرضا الوند با بیان اینکه دستورالعمل پیشگیری از شیوع کروناویروس سوم اسفندماه از سوی سازمان بهزیستی به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد، اظهار کرد: نخستین کمیته استانی سوم اسفندماه در همدان تشکیل و دستور‌العمل‌ها به تمامی مراکز زیر نظر اداره کل ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس، پذیرش بیمار جدید و همچنین مرخصی بیماران در تمامی مراکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان و معلولان منع شد و مرخصی تنها در صورت ارائه حکم قضایی و تعهد کتبی از سوی خانواده‌ بیماران و به شرط عدم بازگشت آنها به مراکز تا پایان کرونا، صورت گرفت.

الوند با بیان اینکه مراکز روزانه اوتیسم، مهدهای کودک، مراکز کودک و خانواده و مراکز توانبخشی از ابتدای شیوع کرونا تعطیل است، اظهار کرد: برای تمامی مراکز شبانه‌روزی به ازای هر مددجو مبلغی برای تهیه اقلام بهداشتی واریز شده است.

وی تصریح کرد: مراکز اقامتی درمان اعتیاد با ترخیص آخرین بیماران بهبود یافته تا پیش از آغاز سال ۹۹، تعطیل و ضدعفونی شده‌اند و در حال حاضر پذیرش بیمار ندارند همچنین ورود افراد جدید در مراکز کاهش آسیب ماده ۱۶ لغو شد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه کمک‌هزینه تهیه اقلام بهداشتی برای مراکز کاهش آسیب استان واریز شده است، خاطرنشان کرد: برای هر مرکز ۷۵۰ هزار تومان برای خرید اقلام بهداشتی تخصیص و با کمک خیرین، ۴۵۰ بسته بهداشتی بین کودکان کار توزیع شد.

وی افزود: در یکی از مراکز تحت نظر بهزیستی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، روزانه ۱۰۰۰ دست پوشاک بیمارستانی و ۲۰۰۰ عدد ماسک تولید می‌شود.

الوند با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار نیز در کارگاه تولید فرش دیبا با تغییر بخشی از کاربری کارگاه مشغول تولید هستند، گفت: در این مرکز روزانه شاهد تولید ۵۰۰۰ عدد ماسک و ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دست پوشاک بیمارستانی هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان همدان اظهار کرد: بنیاد مستضعفان کشور پنج میلیارد تومان اعتبار برای کمک به کودکان کار درنظر گرفت که از این میزان سهم استان همدان ۵۰ میلیون تومان است.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در مراکز تحت نظر بهزیستی استان ثبت نشده است، یادآور شد: تمامی مراکز شبانه‌روزی به طور مداوم ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند و پرسنل در هر تغییر شیفت با رعایت مقررات و دستورالعمل‌ها و تب‌سنجی در مراکز حضور می‌یابند.

الوند افزود: رعایت فاصله بین مددجویان در مراکز رعایت می‌شود و در هر مرکز اتاق قرنطینه برای جداسازی افراد مشکوک پیش‌بینی شده است.

وی همچنین بیان کرد: امسال از خیرین تقاضا شد که نذورات خود را به جای قربانی در قالب بسته‌های بهداشتی و یا کمک‌های نقدی اعطا کنند.

به گزارش کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی کمیته طرح فاصله گذاری اجتماعی استان همدان، مدیرکل بهزیستی استان همدان درباره خدمات غیرحضوری این اداره کل نیز، یادآور شد: سامانه اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ فعال است و تیم‌های سیار در مناطق آسیب‌پذیر حضور دارند.

وی ادامه داد: سامانه رایگان ۱۴۸۰ برای ارائه مشاوره و خدمات روانشناختی از هشت صبح تا ۱۲ شب فعال است و تمام مردم استان در شهرها و روستاها می‌توانند با این شماره تماس بگیرند که تاکنون بیش از ۵۰۰ تماس توسط افرادی که با دغدغه‌های روانشناختی، استرس و اضطراب کرونا درگیر هستند، در سامانه به ثبت رسیده است.

الوند گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند علاوه بر تماس، با مراجعه به آدرس corona.behzisti.ir و شرکت در غربالگری از وضعیت روحی و روانی خود به صورت آنلاین باخبر شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس سازمان بهزیستی مدیرکل بهزیستی استان همدان مراکز شبانه روزی تمامی مراکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رسولی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های کردستان اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار مدرسه شبانه روزی در حوزه متوسطه اول و دوم در کشور فعالیت دارند که مدارس شبانه روزی متوسطه دوم در حوزه نظری، کار دانش و فنی حرفه‌ای فعالیت دارد که میزان دانش آموزان مشغول به تحصیل در کل این مدارس ۳۵۰ هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۱۴۶ مدرسه نظری در کشور فعال است که ۱۶۷ هزار دانش‌آموز در این مدارس فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه نظری در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۹ درصد دانش‌آموزان متوسطه نظری در مدارس شبانه روزی کشور مشغول به تحصیل هستند و نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود و مدارس شبانه روزی تقویت شوند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مدارس شبانه‌روزی به منظور دسترسی به توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی ایجاد شده و نیاز به تقویت دارند تا شاهد کاهش ترک تحصیل و افزایش پوشش تحصیلی باشیم.

رسولی اذعان کرد: رویکرد جدیدی امسال با عنوان تجمیع آزمون‌های ورودی مدارس خاص که شامل مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی است، در کشور عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: ثبت نام در این آزمون تا چهارشنبه گذشته به مدت ۲۰ روز انجام شد و ۳۴۰ هزار دانش‌آموز برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.

وی زمان برگزاری آزمون سمپاد و نمونه دولتی را یکم تیر عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در این آزمون به رقابت می‌پردازند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: ۱۰۶ مدرسه شبانه روزی در سه دوره تحصیلی در کردستان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۶ مدرسه مربوط به دانش آموزان متوسطه نظری است.

کد خبر 6089842

دیگر خبرها

  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است