Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@02:36:31 GMT

صید ۱۸ تُن ماهی از سد مهاباد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۴۳۰۱

صید ۱۸ تُن ماهی از سد مهاباد

عمر کاک‌خضری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعاونی صیادان مهاباد با هماهنگی مسوولان جهاد کشارزی و امور منابع آب این شهرستان، هر سال در شهریور ماه صید ماهی را دریاچه سد مهاباد آغاز می‌کنند که تا فروردین ماه تداوم دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، عملیات صیادی در اسفند سال گذشته متوقف شد که همین امر باعث شد که صیادان نتوانند به فعالیت خود تا فروردین ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکل دیگر کاهش صید ماهی در دریاچه سد مهاباد، رها نشدن بچه‌ماهی در داخل سد طی چند سال گذشته است که میزان صید سالانه ماهی را از ۱۲۰ تُن به حدود ۳۰ تُن کاهش داده و امسال نیز متوقف شدن عملیات صیادی ۲ ماه زودتر از مهلت قانونی، باعث کاهش شدید صید شد.

مدیرعامل تعاونی صید و صیادی مهاباد گفت: در دریاچه پشت سد مهاباد انواع ماهی‌های بومی و غیربومی شامل زردماهی، سفید رودخانه‌ای، کپور، آمور، سیم‌برگ، سوف و فیتوفاک صید می‌شود.

«کاک‌خضری» اضافه کرد: در تعاونی صید و صیادی مهاباد ۴۰ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال دارند و اعضای این تعاونی در فصل‌هایی که صید ماهی صورت نمی‌گیرد، کار محافظت از دریاچه سد و مقابله با صیادان غیرمجاز را برعهده دارند.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر مهاباد، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.
سد مهاباد که در ضلع‌غربی این شهر احداث شده، تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیکترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اشتغال جهان کشاورزی صید مهاباد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سد مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی