Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو اندیشکده «بنیاد خاورمیانه» قدرت‌های شرقی را برنده معادلات جهان پس از کرونا نامید و گفت جهان، رفتار آمریکا در بحران کووید-۱۹ و ادامه تحریم‌های ضدانسانی آن را از خاطر نخواهد برد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، عضو اندیشکده "بنیاد خاورمیانه" قدرت‌های شرقی را برنده معادلات جهان پس از کرونا نامید و گفت جهان، رفتار آمریکا در بحران کووید-۱۹ و ادامه تحریم‌های ضدانسانی آن را از خاطر نخواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



"جورجو کافییرو" افزود ادامه فشار آمریکا به ایران در دوران اوج شیوع ویروس کرونا، بیش از گذشته تهران را به پکن و مسکو نزدیک خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه تلاش نمایندگان کنگره برای برداشتن تحریم‌های ایران را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: نظر نمایندگان کنگره این است که برداشتن تحریم‌ها برای کمک به ایران به منظور تلاش برای مهار ویروس کرونا اهمیت دارد، اما دولت ترامپ انعطافی نشان نمی‌دهد.

مدیر اجرایی اندیشکده "تحلیل کشور‌های خلیج" ادامه داد: به باور مقام‌های دولت ترامپ شیوع کووید-۱۹ نباید بهانه‌ای برای کاستن از فشار تحریم‌هایی شود که از سال ۲۰۱۹ بر ایران تحمیل شده است.

کافییرو پیش‌بینی کرد: به نظر من این موضوع تبدیل به نقطه اختلاف میان ترامپ و رقیبش در حزب دموکرات خواهد شد. این مساله تا همین‌جا هم شکافی در میان نخبگان سیاسی آمریکا به وجود آورده است، اما دولت ترامپ فکر می‌کند که تحریم‌ها در حال اثر گذاری است و سیاست خود را نمی‌خواهد تغییر بدهد.

وی آخرین تحولات را در خصوص موضع اتحادیه اروپا و عملیاتی کردن اینستکس، مهم دانست و گفت: این کار دارای پیامد‌های بااهمیتی می‌تواند باشد. به نظر من، این کار نشان تازه‌ای از ادامه واگرایی میان ایالات متحده و اروپایی‌ها در جهانی است که به‌طور فزاینده چند قطبی می‌شود.

عضو اندیشکده بنیاد خاورمیانه ادامه داد: کووید-۱۹ به طور بی سابقه‌ای این واقعیت‌ها را آشکار می‌کند. همیشه به یاد خواهیم داشت که چگونه بر خلاف آمریکا، چینی‌ها، روس‌ها و کوبایی‌ها به مبارزه علیه کووید-۱۹ در ایتالیا کمک کردند.

کافییرو افزود: از سوی دیگر اروپایی‌ها نشان می‌دهند که خط مستقلی از آمریکا در پیش گرفته‌اند و به ترامپ اجازه نخواهند داد که فشار حداکثری آن از اجرایی کردن اینستکس جلوگیری کند و مانع از کمک آن‌ها به ایران در مبارزه با این بیماری خوفناک شود.
چند قطبی شدن جهان پس از کرونا
وی در پاسخ به اینکه پیامد‌های شیوع کرونا برای ایالات متحده در داخل و خارج چه خواهد بود، گفت: پیامد‌های آن بسیار زیاد است. این بیماری یک تغییر پارادایم بزرگ است و تاثیر عظیم بر نگره کشور‌ها به قدرت‌های بزرگ جهان همچون ایالات متحده، چین و روسیه خواهد داشت.

عضو اندیشکده "بنیاد خاورمیانه" تصریح کرد: حتی بعد از اینکه واکسن این بیماری ساخته شود، بسیاری از کشور‌ها در این جهان به یاد خواهند داشت که کشور‌ها چه رفتاری در اوج بحران شیوع این بیماری از خود نشان دادند.

کافییرو خاطرنشان کرد: به نظرم، ایران بیش از گذشته به شرق، یعنی روسیه و چین گرایش خواهد یافت و چشم انداز هرگونه بهبود رابطه با آمریکا را تیتره‌تر خواهد کرد. این نه تنها نتیجه خارج شدن ترامپ از برجام، بلکه نتیجه واکنش دولت ترامپ به شیوع این بیماری در ایران است.

وی یادآور شد: باید به خاطر داشت که بحران رهبری دولت ترامپ نه تنها در داخل که در سطح بین‌المللی بازتاب داشته است و اعتبار آمریکا را به عنوان یک رهبر جهانی بیش از پیش زیر سوال خواهد برد. چین و روسیه از این وضعیت خلاء رهبری در واشنگتن و اشتباهات راهبردی آن بهره‌برداری بیشتری خواهند کرد. کووید-۱۹ با سرعت بیشتری به چند قطبی شدن جهان منجر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مقام های دولت ترامپ بنیاد خاورمیانه عضو اندیشکده دولت ترامپ خواهد برد تحریم ها کووید ۱۹ کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا از سوی یک قاضی فدرال به پرداخت ۹هزار دلار به خاطر توهین به دادگاه جریمه شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قاضی ناظر بر محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را به دلیل اهانت به دادگاه به پرداخت ۹هزار دلار جریمه کرد و گفت در صورت ادامه این رفتار ممکن است حکم زندان برای ترامپ صادر شود.

قاضی ژان مرچان در یک دستور نوشتاری تصریح کرد: این جریمه ممکن است برای بازدارندگی ترامپ کافی نباشد ولی او صلاحیت اعمال مجازات بالاتر را ندارد.

مرچان نوشت: بدینوسیله به متهم اخطار می‌شود که دادگاه، تخلفات عمدی از دستورات اعلام شده را تحمل نخواهد کرد و در صورت لزوم مجازات حبس را در نظر خواهد گرفت.

این قاضی فدرال برای جلوگیری از انتقاد ترامپ از شاهدان و سایر افراد دخیل در این پرونده، این حکم را اعلام کرد.

از سوی دیگر قاضی ناظر بر محاکمه ترامپ، وی را برای هر یک ۹ بیانیه‌ برخطش علیه قوانین دادگاه هزار دلار جریمه کرد.

قاضی همچنین به ترامپ دستور داد تا این بیانیه‌ها را در اولین فرصت از حساب شبکه‌های مجازی خود حذف کند.

هنگامی که خبرنگاران از ترامپ خواستند در مورد جریمه اظهارنظر کند، ترامپ پاسخی نداد.

دیگر خبرها

  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی نشان از ادعای دروغین آزادی بیان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد