Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:39:01 GMT

ایران همگام با پیشرفت‌های جهانی در حوزه دندان‌پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۴۶۷۵

ایران همگام با پیشرفت‌های جهانی در حوزه دندان‌پزشکی

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر آرش خجسته امروز همزمان با روز دندان پزشک تاکید کرد: هیچ درمانی در دنیا وجود ندارد که فناوری، دانش اساتید و متخصصان داخلی از آن بی بهره یا حتی یک گام عقب‌تر باشد.

وی با بیان اینکه دهان و دندان می تواند به عنوان یک سد دفاعی اولیه بسیاری از پاتوژن هایی که وارد بدن می شود را دفع کند، خاطرنشان کرد: دهان و دندان نقش ایمنی ذاتی در بدن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشیار گروه جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در ایران نیز در حوزه دندان پزشکی شاهد پیشرفت های شگرفی بوده است، بدون تردید در حوزه دندانپزشکی و علوم دندانی، دانش اساتید و مراکز تحقیقاتی کشور پا به پای دنیا پیشرفت کرده است.

خجسته به ظرفیت های بالقوه کشور در حوزه دهان و دندان اشاره کرد و گفت: ایران می تواند به عنوان یکی از مهم ترین قطب های علوم دندانی در منطقه باشد.

روزآمدی تکنولوژی با دندانپزشکی عجین است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که رشته دندانپزشکی با تکنولوژی های نوین عجین شده است، افزود: فناوری تاثیر مستقیم بر ارتقا، پیشرفت روزآمد و مداوم این رشته دارد.

خجسته اعمال تحریم‌ های ظالمانه بخشی از مواد اولیه و تجهیزات دندان پزشکی یا در دسترس نیست یا در بیشتر موارد با قیمت های بسیار بالایی عرضه می شود، گفت: این مهم درمان های دندانپزشکی را با مشکلاتی روبرو کرده است.

وی، تلاش محققان شرکت های دانش بنیان برای افزایش تولیدات مواد و تجهیزات دندان پزشکی با بالاترین کیفیت را مورد تاکید قرار داد و افزود: چنانچه تحریم ها ادامه یابد و محققان داخلی نتوانند مواد اولیه دندانی را با کیفیت بالا یا مشابه نمونه های خارجی تولید کنند، حوزه دندانپزشکی با مشکلات پیچیده ای روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: با بالا رفتن قیمت ارز و پایدار بودن تحریم ها یکی از رشته هایی که در آینده دچار دغدغه و مشکل خواهد شد رشته دندان پزشکی است.

دانشیار گروه جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار امیدواری کرد که با تدابیر مناسب مشکلات و دغدغه جامعه دندانپزشکی کشور کاهش یابد.

خجسته به دغدغه های متخصصان و اساتید دندانپزشکی در راستای ارتقای آموزش اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاههای علوم پزشکی و دانشکده های دندانپزشکی باید مرجع اصلی تصمیم گیری در حوزه علمی و آموزش باشند و اگر چنانچه نقش دانشکده های دندانپزشکی در راهبردها و سیاست گذاری ها کم رنگ شود عمق مسائل علمی کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه با بیان این که ممکن است برخی منابع و اطلاعات  فضای مجازی فاقد صحت و ارزش علمی باشند، تصریح کرد: مردم باید اطلاعات خود را از منابع رسمی وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی و یا دانشکده‌های دندانپزشکی دریافت کنند.

رعایت نکات ساده بهداشتی از اعمال پیچیده درمانی پیشگیری می کند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی همچنین گفت: زمانی که ما یک دندان را از دست می دهیم به تدریج استخوان اطراف فک و دندان ها نیز از بین می روند و طبیعتا این موضوع باعث می شود که نه تنها غدد جویدنی صدمه ببیند بلکه به دلیل کاهش ارتفاع استخوان در دراز مدت فرد نتواند حتی یک پروتز مناسب نیز دریافت کند و در نهایت در ظاهر افراد تاثیر گذار خواهد بود.

خجسته یادآور شد: عدم رعایت نکات ساده بهداشت دهان و دندان می تواند منجر به اعمال پیچیده مثل پیوند های استخوانی، ایمپلنت های دندانی و درمان های سخت شود.

وی، استفاده درست و مستمر از مسواک و نخ دندان را راه حل موثری برای کاهش مداخلات پزشکی در حوزه دهان و دندان ذکر کرد و توجه به توصیه های بهداشتی را از سوی مردم خواستار شد.

دانشیار گروه جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مهم ترین راهبردهای کاهش بیماری دهان و دندان از سوی کشورهای پیشرفته و موفق در این حوزه، ارتقای سطح بهداشت ذکر کرد و گفت: سلامت دندان ها در گرو پیشگیری و رعایت بهداشت است. جوامع پیشرفته هرگز درمان را اولویت قرار نمی دهند.

قرنطینه فرصت مناسب ارتقای دانش

خجسته با یادآوری شرایط این روزهای شیوع کرونا و قرنطینه، ضرورت ارتقا آموزش علوم دندانپزشکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: قرنطینه فرصت بسیار مناسبی برای دانشجویان ایجاد کرده تا بتوانند به صورت مجازی از تکنولوژی های آموزشی روز دنیا بهره ببرند.

وی با بیان این مطلب که استمرار آموزش یکی از اصول اصلی تخصص و مهارت است خاطرنشان کرد: دانشجویان دندانپزشکی باید با استفاده از فضای مجازی و بهره مندی از این مدل آموزشی داشته های خود را تقویت کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارائه راهکارهای موثر برای ارتقا سلامت دهان و دندان مردم از طریق آموزش و یا فرهنگ سازی را ضروری دانست و خواستار توجه متولیان و اساتید حوزه دهان و دندان شد.

خجسته گفت : با نگرش درست و دقیق در حوزه های مختلف درمان، بهداشت، آموزش و تحقیق می توانیم این رشته را همواره روزآمد کنیم و در ادامه دانشجویان کارآمد و با دانش کافی برای ارائه خدمات بهتر به مردم تربیت کنیم.

به گزارش ایرنا، با تصویب طرح تربیت بهداشت کاران دهان و دندان در 23 فروردین سال 1360, برای افزایش میزان سلامت و بهداشت دهان و دندان, 23 فروردین روز دندانپزشک نام گذاری شد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دندانپزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دهان و دندان دندان پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد

امتداد - رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از ارتقای سطح فعالیت ارزی بانک همگام با برنامه های تحولی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه شورای سیاست گذاری ارزی بانک اظهار داشت: برنامه های تحولی بانک گام به گام در حال اجرا است، ضرورت دارد بانک در همه ابعاد و جوانب تحول را ایجاد نماید. ارز از حوزه های راهبردی و مهم بخش پولی و بانکی کشور و از موضوعات اصلی اقتصاد کلان است. فعالیت ارزی علاوه بر این که یکی از حوزه های مهم عملیات بانکی است در سطح کلان نیز از مولفه های مهم اقتصاد محسوب می شود.
وی افزود: دولت در حوزه ارزی برنامه های منسجمی را به اجرا می گذارد. بانک توسعه تعاون به عنوان نهاد مالی بخش تعاون نیز برای توسعه فعالیت های ارزی، برنامه ها و تدابیر متنوعی ترتیب داده است. تعداد شعب و واحدهای ارزی در حال افزایش است. بانک توسعه تعاون بعد از یک دوره فعالیت حجیم در حوزه ارز، نیاز داشت تا انسجام و انضباط بیشتری در این حوزه ایجاد نماید، لذا در این دوره گسترش فعالیت ارزی با تحکیم زیرساخت های مورد نیاز و آموزش های جامع و کامل کارکنان حوزه ارزی در حال انجام است.
فتاحی تاکید کرد: بانک توسعه تعاون در تلاش است تا نقش راهبردی خود را در سطح بین الملل و حوزه ارز ایفا نماید. طی دوره اخیر تقویت فعالیت پیام رسان های مالی و تقویت اتاق تسویه از مهمترین مباحث ایران با کشورهای همسایه برای تسهیل مبادلات مالی بوده است.
رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: دو دوره آموزش ارزی همکاران برای سال جاری پیشنهاد شده است که دوره غیر حضوری در خرداد ماه و دوره حضوری در مهر ماه برگزار می شود.
وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون موظف است تا پرداخت اقساط و تسویه بهنگام تسهیلات مرتبط با عاملیت خود در قراردادهای صندوق توسعه ملی را پیگیری کند. لذا امکان تسویه ریالی برای شرکت های فاقد ارز حاصل از صادرات در حال فراهم سازی بوده است.
مصیب کرمی مدیر امور بین الملل برنامه های پیشنهادی سال جاری را ارائه داد. در این جلسه محمد سلمانی معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی ، حسن شریفی معاون مدیرعامل در امور عملیات بانکی ، نادر حسن پور مشاور مدیرعامل در امور بین الملل، ، سهیل رحیمی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صرافی توسعه تعاون، عباس شریفی رئیس اداره کل عملیات ارزی ، مهران جورابلو رئیس اداره کل خارجه ، حامد دانشجو رئیس اداره کل دعاوی، مهدیه ابراهیمی رئیس اداره کل تطبیق، مهسا محمود وند رئیس اداره مدیریت ریسک و تعدادی از همکاران حضور داشتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد