Web Analytics Made Easy - Statcounter

احداث بیمارستان رومشکان در حالی جای خود را به مرکز درمان‌بستر داده‌ که هم‌اکنون این مرکز پس‌از گذشت حدود ۲ سال نیمه‌کاره بوده و رنج مردم برای سفرهای درمانی دوچندان شده‌است. ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، شهرستان رومشکان که در جنوب شرقی لرستان واقع است، دهمین شهرستان پرجمعیت این استان است که با مصوبه هیئت دولت در اردیبهشت 1392 به شهرستان ارتقا یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رومشکان با وجود دارابودن دو بخش سوری و مرکزی و 31 روستا تنها شهرستان لرستان است که هنوز بیمارستان ندارد و خدمات درمانی و بهداشتی به جمعیت 40 هزار نفری آن از طریق سه درمانگاه در روستای خیردرار، شهر چغابل و روستای پادروند ارائه می‌شود.

دسترسی به خدمات درمانی در رومشکان با مشقات بسیاری روبه‌روست، به‌طوری‌که رومشکانی‌ها برای خدمات بیمارستانی باید ساعت‌ها سفر کنند تا خود را به مراکز درمانی کوهدشت و پلدختر برسانند.

یکی از شهروندان رومشکان به تسنیم می‌گوید که زنان این شهرستان برای زایمان باید به بیمارستان‌های کوهدشت و یا پلدختر مراجعه کنند و اگر بیمار بدحال باشد، آیا طی این مسافت سلامت آنان را تهدید نمی‌کند؟

به گفته او در رومشکان مرکز سونوگرافی وجود ندارد و در آزمایشگاه این شهرستان انواع مختلف آزمایش‌ها نیز به بیماران ارائه نمی‌شود، علاوه‌بر آن مردم از امکانات ضروری محروم هستند و رومشکان فقط اسم شهرستان را یدک می‌کشد.

نبود امکانات درمانی در رومشکان

مشکلات درمان رومشکان منحصر به نبود سونوگرافی نیست، بلکه در این شهرستان کلینیک‌های عمومی و تخصصی، رادیولوژی، آزمایشگاه‌های تخصصی، پزشکان متخصص و حتی عمومی به نیاز کافی وجود ندارد.

در رومشکان تنها مرکز شبانه‌روزی چغابل دایر است و این مرکز نیز فقط دارای پنج تخت بستری، فضای فیزیکی بسیار اندک و تجهیزات بسیار محدود است.

وجود مصائب درمانی در رومشکان کلنگ‌زنی اولین بیمارستان 100 تختخوابی فردوس را در این شهرستان در زمینی به مساحت سه هکتار در شهریور 97 در پی داشت و قرار بود که این بیمارستان خیرساز در طول 18 ماه به بهره‌برداری برسد.

وعده‌هایی که عملی نشد

الهیار ملشکاهی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس در کلنگ‌زنی بیمارستان فرودس گفته‌بود ساخت این بیمارستان نیاز و ضرورتی بود که همه مردم رومشکان به‌دنبال آن بودند.

او هم‌چنین اعلام کرده‌بود که همه مردم رومشکان به‌دنبال احداث بیمارستان بودند و امیدواریم که حداکثر تا دو سال آینده این بیمارستان به افتتاح برسد و مردم بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

هوشنگ بازوند استاندار سابق لرستان نیز در اردیبهشت 96 در کلنگ‌زنی 12 پروژه بهداشتی درمانی رومشکان گفته‌بود از دکتر ساکی(رئیس سابق دانشگاه‌ علوم‌پزشکی لرستان) می‌خواهم مرکز درمان‌بستر را به‌جد پیگیری کرده و جدا از بحث بیمارستان 64 تختخوابی رومشکان اقدامات اولیه را شروع کند.

تغییر کاربری بیمارستان

اما در حالی پس‌از گذشت حدود 2 سال اثری از افتتاح بیمارستان فردوس در رومشکان نیست، بلکه این پروژه‌ای که با حضور علی‌اصغر فرشاد قائم مقام معاون وزیر بهداشت کلنگ‌زنی شد، هم‌اکنون به مرکز درمان‌بستر تغییر یافته‌است.

مرکز درمان‌بستر 32 تختخوابی رومشکان در بهمن 96 در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع کلنگ‌زنی شد و طبق گفته نورالدین درمنان فرماندار سابق رومشکان ساخت این مرکز درمانی بهترین گزینه و نیاز مردم در غیاب بیمارستان بوده و مجوز ساخت بیمارستان نیز پیگیری شده‌است.

او در مرداد 97 از رفع مشکل آب و ایجاد جاده دسترسی برای مرکز درمان‌بستر رومشکان سخن گفته‌بود، اما حالا نعمت‌الله دستیاری فرماندار رومشکان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از جاده نیمه‌تمام این مرکز خبر می‌دهد.

فرماندار رومشکان که حدود 6 ماه است به فرمانداری این شهرستان منصوب‌شده به تسنیم می‌گوید که در ابتدا کلنگ‌ احداث بیمارستان رومشکان بر زمین زده شد، اما حالا این پروژه در همان مکان کلنگ‌زنی به مرکز درمان‌بستر تنزل یافته‌ و کاربری بیمارستان تغییر پیدا کرده‌است.

مرکز درمان‌بستر چارت سازمانی ندارد

او اعلام می‌کند که هنوز چارت سازمانی مرکز درمان‌بستر نیز به ما اعلام‌نشده، اما عده‌ای می‌گویند امکاناتی که در درمانگاه رومشکان وجود دارد به مرکز درمان‌بستر انتقال یابد تا آن‌وقت این مرکز را افتتاح کنیم.

به گفته دستیاری وقتی مرکز درمان‌بستری امکانات و نیروی درمان ندارد و به مرحله افتتاح برسد، آیا مردم ما را مؤاخذه نمی‌کنند که چرا این مرکز افتتاح‌شده و آیا بیماران سرگردان نمی‌شوند؟

فرماندار رومشکان  اعلام می‌کند که هم‌اکنون از جانب برخی سیاسیون فشارهایی وجود دارد که مرکز درمان‌بستر این شهرستان در حالی که هنوز تجهیزات و نیرو ندارد افتتاح شود، بنده به‌دنبال نمایش نیستم.

جانمایی نامناسب مرکز درمان‌بستر

او می‌گوید که روزی که به‌عنوان فرماندار این شهرستان منصوب شدم مرکز درمان‌بستر جاده و برق نداشت و تنها راه دسترسی این مرکز یک جاده بین‌مزارع و جاده خاکی بوده‌است.

دستیاری با انتقاد از عدم فراهم‌کردن تجهیزات برای مرکز درمان‌بستر رومشکان اعلام می‌کند تأمین برق، گاز، فیبر نوری و سایر امکانات نیازمند صرف هزینه و زمان است و حتی جانمایی این پروژه نیز از همان روز افتتاح با وجود فاصله حدود سه کیلومتری خارج از شهر اشتباه بوده‌است.

به گفته او مرکز درمان‌بستر رومشکان هم‌اکنون دارای آب و برق است، اما هنوز حصارکشی نشده و حتی فاقد محوطه‌سازی بوده و جاده آن نیز نیمه‌تمام است.

استمداد از خبرگزاری تسنیم

فرماندار رومشکان از خبرگزاری تسنیم تقاضا دارد که مشکلات مرکز درمان‌بستر این شهرستان را اطلاع‌رسانی کند و با طرح پرسشی از این رسانه افکار عمومی را به نظرخواهی دعوت می‌کند و می‌پرسد که آیا به نظر شما فقط با چند عدد میز، تخت و صندلی می‌توان به مردم رومشکان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه داد؟!

دستیاری اعلام می‌کند که هم‌اکنون سپیددشت که یک بخش از استان لرستان بوده دارای بیمارستان است، اما مردم رومشکان باید برای درمان به شهرهای هم‌جوار مراجعه کنند.

به گفته او ظرفیت مراکز درمانی و بهداشتی هر شهرستانی طبعاً متناسب با نیازهای بهداشتی و درمان آن شهرستان است و بنده زمانی که فرماندار پلدختر بودم هر زمانی که به بیمارستان این شهرستان مراجعه می‌کردم پنجاه درصد بستریان بیمارستان پلدختر از اهالی رومشکان بودند.

فرماندار رومشکان اعلام می‌کند که مردم این شهرستان لایق آن هستند که همانند شهرهای دیگر لرستان بیمارستان داشته باشند، اما حق مردم در آتش سیاسی‌کاری و بی‌تدبیری برخی مسئولان پایمال شده‌است.

بیمارستان رومشکان احداث شود

او تقاضا دارد که مسئولان از افتتاح مرکز درمان‌بستری که هیچ تجهیزات و نیرویی ندارد جلوگیری کنند تا رنج مردم رومشکان برای خدمات درمانی دوچندان نشود.

فرماندار رومشکان می‌گوید که این شهرستان براساس آخرین غربالگری انجام‌شده در رابطه با کرونا که توسط شبکه بهداشت و درمان رومشکان انجام‌شده 41 هزار و 600 نفر جمعیت دارد.

دستیاری عنوان می‌کند مرکز درمان‌بستر رومشکان 16 تخته است و از رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و استاندار لرستان تقاضا داریم که این مرکز به بیمارستان ارتقا یابد.

سفرهای گران برای سلامت

علی سلیمانی رئیس شبکه بهداشت‌ و درمان رومشکان پیش‌از این به تسنیم گفته‌بود که قرار بود پروژه مرکز درمان‌بستر این شهرستان در تیرماه 98 افتتاح شود، اما وقوع سیلاب و برخی مانع‌تراشی‌ها افتتاح پروژه را به عقب انداخت و امیدواریم که مرکز درمان‌بستر رومشکان در مهرماه افتتاح شود.

از آخرین وعده برای افتتاح مرکز درمان‌بستر رومشکان در حالی حدود هفت ماه گذشته‌است که طرح تحول نظام سلامت هنوز مردم مناطق محروم لرستان را از سفرهای پرهزینه بی‌نصیب نکرده و هم‌چنان مردم این مناطق آواره درمان هستند و با این وضعیت، دور از انتظار نیست که آنان دست از درمان بکشند و یا جان‌شان در سفرهای ناگزیر بیش‌تر در معرض خطر قرار بگیرد.

گیلان| تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره کشور از توجیه اقتصادی خارج شده‌اندپروژه احداث 20 ساختمان دولتی موردنیاز در اردبیل نیمه‌کاره استوجود 1200 طرح نیمه تمام در گلستان؛ واگذاری پروژه‌های نیمه‌کاره به بخش خصوصی‌

گزارش از فاطمه نیازی

انتهای پیام/‌644/ش

R41450/P/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز درمان بستر بیمارستان رومشکان فرماندار رومشکان مردم رومشکان نیمه کاره هم اکنون کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید

امتداد - میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دور جدید بازدید میدانی از وضعیت پروژه‌های عمرانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال 1403، به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان ضمن بازدید از پروژه احداث بیمارستان جدید شهید فیاض‌بخش تهران، در جلسه‌ای مشترک با عوامل اجرایی این پروژه، بر ضرورت اتمام آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بهره‌برداری از این مرکز درمانی جهت ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تأکید کرد و گفت: امانت‌داری شقوق مختلف دارد که یکی از آن‌ها همین مسئولیت‌پذیری نسبت به اموالی است که در اختیار ما قرار داده شده و از این باب وظیفه داریم پروژه‌های عمرانی خصوصاً در حوزه درمان را که برخی از آن‌ها مثل همین پروژه بیمارستان شهید فیاض‌بخش از دوره‌های قبل نیمه‌تمام باقی مانده؛ در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، موسوی در جریان این بازدید در نشستی با حضور مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران، رئیس بیمارستان شهید فیاض‌بخش تهران و عوامل اجرایی پروژه احداث ساختمان جدید این بیمارستان، ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران این پروژه، خواستار تکمیل و بهره‌برداری از آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد و اظهار داشت: سال ۱۴۰۳ در هدف‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی، سالی است که همه پروژه‌های عمرانی حوزه درمانی ما باید به اتمام برسد و این از اولویت‌های قطعی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید است.

وی در مورد وضعیت احداث پروژه بیمارستان فیاض‌بخش افزود: این پروژه به مراحل پایانی رسیده و به‌زودی آماده ارائه خدمت به ملت شریف ایران خصوصاً بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود؛ هرچند انتظار می‌رفت برخی از پروژه‌ها در زمان کوتاه‌تری به اتمام برسند. اما به هر حال طی ماه‌های آینده پروژه بیمارستان جدید فیاض‌بخش با همت شما عزیزان به اتمام رسیده و تجهیز خواهد شد تا بیمه‌شدگان عزیز بتوانند از خدمات گسترده و به‌روز این مرکز بزرگ درمانی استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ان‌شاءالله ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند تکمیل و بهره‌برداری شامل آخرین اقدامات ساختمانی، تجهیز بیمارستان و استقرار نیروی انسانی بخش‌های مختلف انجام خواهد شد و ظرفیت خدمت‌رسانی یکی از بزرگترین مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در اختیار بیمه‌شدگان عزیز قرار خواهد گرفت. این وظیفه ما است که در فرآیند انجام پروژه‌های عمرانی حق مردم را رعایت کنیم و امانت‌دار خوبی برای آن‌ها باشیم؛ چه این اموال، امانت مردم در دست ما است و در دنیا و آخرت باید نسبت به این امانت پاسخگو باشیم.
بر اساس این گزارش در جریان این بازدید، عوامل اجرایی پروژه احداث بیمارستان ۵۵۰ تخت‌خوابی شهید فیاض‌بخش تهران، ضمن ارائه گزارش‌هایی درباره بخش‌های مختلف این پروژه از جمله روند تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مرکز درمانی، از پیشرفت این پروژه خبر داده و نسبت به تکمیل آن ظرف ماه‌های آینده ابراز امیدواری کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • سارق اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره دستگیر شد