Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند تن از سناتورهای آمریکایی در گفتگویی پرتنش با سفیر عربستان در آمریکا وی را تهدید کردند که به دنبال بازنگری در روابط ریاض - واشنگتن هستند. ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 13 تن از سناتورهای آمریکایی از ایالت‌های تولید کننده نفت در جریان گفت وگوی پرتنش با سفیر عربستان ناراحتی خود را از قیمت نفت ابراز و کردند و با لحنی تهدید آمیز گفتند به دنبال تجدید نظر در روابط دیرین واشنگتن و ریاض هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتور «دن سالیوان» از آلاسکا درباره گفت وگوی سناتورها با «ریما بنت بندر آل سعود» سفیر عربستان به سی‌ان‌ان گفت: اساسا ما قصد داریم نه تنها روابط با عربستان مورد ارزیابی مجدد قرار دهیم بلکه درصدد هستیم اقداماتی اتخاذ کنیم تا روند تضعیف روابط دیرین آمریکا با این کشور آغاز شود.

سقوط قابل توجه قیمت نفت که تحلیلگران معتقدند یکی از دلایل آن تقابل نفتی عربستان و روسیه است، باعث شده تا استخراج نفت برای شرکت های تولید کننده آمریکا به صرفه نباشد و در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند.

به گزارش سی ان ان،  این سناتورها به شکلی فزاینده از سقوط قیمت نفت بر اثر جنگ قیمت بین روسیه و عربستان عصبانی هستند. آنها بیم آن دارند ادامه این روند به تولیدکنندگان آمریکایی لطمه بزند.

ادامه مذاکرات عربستان با مکزیک برای اجرای توافق کاهش تولید نفتکانادا از مشارکت در توافق کاهش تولید نفت پا پس کشیدگروه 20 نتوانست توافق کاهش تولید نفت را نهایی کندکرملین: بن‌سلمان و پوتین درباره کاهش تولید نفت گفت‌وگو کردندسرنوشت توافق جهانی کاهش تولید نفت در گروه 20 تعیین می شودتلاش دولت ترامپ برای فروش نفت تولیدکنندگان آمریکایی در خارج

انتهای پیام/

R1016169/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی کاهش تولید نفت سفیر عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه این کشور در ریاض با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش در این دیدار موضوع غزه و گذرگاه رفح و آتش‌بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و استمرار جنایات آن به شمار می‌رود، مدعی شد که برای تامین مطالبات انسانی در غزه نیاز به آتش بس وجود دارد. این ادعا در حالی مطرح شده که واشنگتن تاکنون ۳ بار به تنهایی قطعنامه‌های آتش بس مطرح شده در شورای امنیت را وتو کرده است.

وی خواستار تقویت تلاش‌ها برای ایجاد ثبات و منع گسترش درگیری‌ها در منطقه شد و گفت که بهترین کار برای بهبود شرایط انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

بلینکن ادامه داد که استمرار کمک‌های انسان‌دوستانه طی روزهای آینده محور مذاکرات وی با دیگر طرف ها خواهد بود. وی همچنین از تلاش های نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برای رسیدن به آتش بس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6092017

دیگر خبرها

  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد