Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@18:25:23 GMT

وضعیت وخیم امروز متروی تهران در فاصله‌گذاری هوشمند + عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۵۰۲۰

وضعیت وخیم امروز متروی تهران در فاصله‌گذاری هوشمند + عکس

از امروز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند به اجرا درآمده و دو سوم کارمندان و مشاغل کم ریسک فعالیت کاری خود را آغاز کرده‌اند اما ازدحام جمعیت در متروی تهران نشان دهنده اوضاعی وخیم و نگران کننده است که مسئولان مربوطه باید برای آن تدبیری بیندیشند. ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بعد از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که از هشتم فروردین آغاز شد و هدف آن اعمال محدودیت‌هایی برای فعالیت‌های روزانه مردم در راستای قطع رنجیره انتقال ویروس بود،‌ فاصله‌ گذاری اجتماعی هوشمند از امروز جایگزین طرح قبلی شد تا شرایط تدریجی بازگشت جامعه به حالت عادی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس مقرر شد دو سوم کارمندان و مشاغل کم ریسک فعالیت خود را از امروز آغاز کنند. 

علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسید همه چیز برای آغاز فعالیت کاری شهروندان فراهم است و تدارکات لازم دیده شده، وضعیت متروی تهران گویای چیز دیگری بود و ازدحام جمعیت در قطارها نه تنها بر خلاف سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی است بلکه نشان می‌دهد مترو  همه ظرفیت و توان خود را برای خدمت رسانی به کار نگرفته است!

ازدحام جمعیت در برخی ایستگا‌ه‌های مترو  و قطارها در حالی است که انتظار داشتیم با توجه به اینکه قرار است دو سوم کارمندان به محل کار خود عزیمت کنند و برقراری طرح ترافیک نیز می‌تواند مسافران زیادی را به مترو جذب کند، پیش‌بینی لازم برای افزایش تعداد مسافران اندیشیده شود و پیش از اینکه نگرانی‌ها برای تشدید شیوع کرونا به وجود آید، اقدامات مناسب انجام می‌شد.

در حالی که بر اساس ابلاغیه ستاد ملی در طرح فاصله گذاری هوشمند، قرار بوده مترو تهران به گونه ای برنامه ریزی کند که نه تنها هیچ ازدحام در واگنهای مترو ایجاد نشود بلکه هیچ مسافری در قسمت راهروهای واگنهای مترو سرپا نباشد و هر واگن صرفا به اندازه نصف تعداد صندلی های خود مسافر پذیرش کند!

وضعیت وخیم متروی تهران در حالی است که در بسیاری از کشورهای درگیر شیوع کرونا مانند کره جنوبی شکل متفاوت و قابل توجهی از اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو اجرایی شده و با وضعیت فعلی ما تفاوت از زمین تا آسمان است! 

کره جنوبی پس از چین دومین کشوری بود که گرفتار ویروس کرونا شد و در ابتدا با افزایش تعداد مبتلایان روبرو بود اما به تدریج با اتخاذ تدابیری توانست شیوع کرونا را مهار کند. 

در خط یک متروی شهر دائگو(چهارمین شهر پرجمعیت کره جنوبی) علامت‌هایی در کف واگن‌های مترو نصب شده که میزان فاصله‌ای که مسافران هنگام نشستن باید آن را رعایت کنند مشخص شده است. میزان استفاده مردم از مترو در کره جنوبی پس از شیوع کرونا به یک سوم کاهش یافته است.

تشریح اقدامات حمل و نقل عمومی در فاصله گذاری اجتماعی/ "همراهی مردم" کلید موفقیت همه تدابیرگزارش/ تأثیر لغو طرح ترافیک تهران در فاصله‌گذاری اجتماعی؛ مثبت یا منفی؟نحوه اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های پایتخت/ علامتگذاری و امکان رزرو صندلی‌هاجزئیات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌های پایتختانتهای پیام/

 

R1014144/P/S2,25/CT7 واژه های کاربردی مرتبط کره جنوبی ویروس کرونا شهر تهران متروی تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کره جنوبی ویروس کرونا شهر تهران متروی تهران کره جنوبی ویروس کرونا شهر تهران متروی تهران متروی تهران شیوع کرونا کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده ها | ریزش سنگ در  آزادراه تهران-شمال | جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ سیاوش محبی درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر در اکثر جاده های مواصلاتی کشور تردد جریان دارد فقط در استان کرمان یک محور اصلی راور-دیروک به دلیل بارش شدید باران مسدود شده اند. همچنین ده محور غیرشریانی نیز در سایر استان هایی که باران شدیدی را داشتند؛ مسدود است؛ اما همکاران ما و عوامل راهداری در تلاشتند این مسیرها هرچه زودتر بازگشایی شوند.

وی با اشاره به تعطیلی روزهای اخیر و سفر عده زیادی از مردم به استان های زیارتی و سیاحتی مانند شمال کشور، افزود: با توجه به تموم شدن تعطیلات، امروز پیش بینی می‌کنیم ترافیک پرحجمی را در اکثر جاده‌های کشور خواهیم داشت.

جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد

جانشین پلیس راه کشور ادامه داد: در محورهای پرتردد مخصوصا استان‌های شمالی کشور، محدودیت هایی در نظر گرفته‌ایم که شرایط مدیریت شود. از ساعت ۹:۳۰ امروز در محور جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال از مرزن آباد به سمت تهران مسیر یک طرفه خواهد بود تا بار ترافیکی تخلیه شود و این محدودیت‌ها فعلا ادامه خواهد داشت.

محبی گفت: در محور هراز، با توجه به حجم ترافیک از شمال به جنوب محدودیت یک طرفه شدن اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی افزود: بر اساس هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی کشور، از امروز تا هجدهم اردیبهشت، اکثر جاده‌های کور شرایط مناسبی برای سفر ندارند و سطح آنها لغزنده است. بنابراین از رانندگان درخواست می‌کنیم سرعت مجاز را رعایت کنند.

ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال

جانشین پلیس راه کشور با اشاره به ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال ادامه داد: در آزادراه تهران-شمال شب گذشته از ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه، چند مورد ریزش سنگ داشتیم و تا ساعت ۵ صبح امروز، جنوب به شمال این محور مسدود بود، اما در حال حاضر مسیر باز است.

محبی گفت: پلیس با آمادگی کامل در محورها حضور دارد؛ اما از رانندگان درخواست می کنیم پس از هر دو ساعت رانندگی،حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی افزود: هموطنان در صورت بروز هرگونه مشکل می توانند با شماره ۱۲۰ پلیس راهور تماس بگیرند. همچنین رانندگان قبل از شروع سفر می توانند آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور را از طریق شماره تلفن ۱۴۱ راهداری مطلع شوند.

کد خبر 849096 منبع: ایسنا برچسب‌ها چالوس خبر مهم پلیس راهور - جاده‌ها

دیگر خبرها

  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۱۱ استان
  • ماه در وضعیت اوج زمینی قرار می‌گیرد
  • ببینید | قابل توجه زاکانی و دوستان؛ وضعیت خطرناک پله برقی متروی میدان ولیعصر تهران!
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • آخرین وضعیت جاده ها | ریزش سنگ در  آزادراه تهران-شمال | جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد
  • وضعیت جاده‌ها/ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • سرقت ۱۰ میلیارد تومانی از متروی تهران / دزدی غیرقابل باور سارقان از مترو
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران | سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟