Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:41:50 GMT

شکار در فصل ممنوعه، ممنوع

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۵۱۸۶

شکار در فصل ممنوعه، ممنوع

ایسنا/زنجان رئیس اداره محیط زیست شهرستان خرم‌دره گفت: با آغاز فصل بهار گره‌بندی پرندگان وحشی و تخم‌گذاری جهت زاد و ولد آغاز شده و در فصل ممنوعه شکار با هر طریق و وسیله‌ای ممنوع است.

توکل سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، از دستگیری یک نفر شکارچی کبک در این شهرستان خبر داد و افزود: محیط‌بانان اداره محیط زیست خرم‌دره حین گشت و کنترل در اراضی شهرستان به یک نفر شکارچی که از طریق گستراندن تور و تله اقدام به زنده‌گیری کبک‌ها می‌کرد برخورد و نامبرده را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که از متخلف دو قطعه کبک شکاری بانضمام ۱۱ رشته تور ویژه زنده‌گیری و دو عدد قفس کشف و ضبط شد، ادامه داد: متخلف جهت اعمال قانون به مقام محترم قضایی معرفی شد.

سلیمانی با بیان این‌که با آغاز فصل بهار گره‌بندی پرندگان وحشی و تخم‌گذاری جهت زاد و ولد آغاز شده و در فصل ممنوعه شکار با هر طریق و وسیله‌ای هستیم، تاکید کرد: به شکارچیان هشدار داده می‌شود که درصورت تخلف به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که متخلف به جریمه محیط زیست و قضایی محکوم شد، افزود: شکار غیرمجاز دارای تبعاتی است که قطعا گریبان‌گیر جامعه انسانی خواهد شد زیرا زندگی در جامعه جهانی بدون برخورداری از محیط زیست سالم و پاک ممکن نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان شکارچی استانی اجتماعی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، دو رأس بزغاله که توسط افراد بومی و بدلیل نا آشنا بودن با حیات وحش و همچنین آگاه نبودن نسبت به رفتار‌های حیات وحش از محل زندگی خود جدا و جهت مراقبت و نگهداری به اداره محیط زیست شهرستان‌های دالاهو و سرپل ذهاب تحویل شد .
سرپرست محیط زیست دالاهو عنوان کرد : شهرستان دالاهو بعلت داشتن شرایط مطلوب برای حیات وحش و حمایت مردم شهرستان در سال‌های اخیرحیات وحش شهرستان رشد خوبی داشته و جمعیت حیات وحش در این شهرستان رشد قابل قبولی دارد .

دیگر خبرها

  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس