Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با بیان اینکه میزان حقوق دریافتی کارگران با نرخ تورم همخوانی ندارد گفت: دولت با تعیین نرخ حداقل حقوق کارگران در سال ۹۹ جفای بزرگی در حق آنان کرد. ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

محمد رسول سماکچی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، بی‌توجهی مستمر دولت به جامعه کارگری کشور و جفای بزرگی که با تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال 99 به این قشر شده را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: دستمزد تعیین شده با نرخ تورم همخوانی ندارد و مشکلات معیشتی کارگران را تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان با بیان اینکه کارفرمایان و کارگران در دولت فعلی دائماً با تصمیمات اشتباه در حال قربانی شدن هستند عنوان کرد: رئیس ‌جهمور سال 92 در ابتدای آغاز کار دولت به خبرنگاران گفت به حقوق و دستمزد کارگران باید رسیدگی کنیم در حالی‌که همه شاهدند این حرف در همان حد شعار باقی ماند.

سماکچی صحبت‌های اخیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی به آنان مربوط نمی‌شود را تأسف‌انگیز خواند و ضمن انتقاد به این رویه دولت گفت: جامعه کارگران و کارفرمایان از همان اول می دانستند که دولت به کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی کمکی نمی‌کند.

دستمزد 2میلیون و 500هزار تومانی کارگران منطقی نیستمصوبه دستمزد مورد تأیید ما نیست/ در دستمزد 99 ماده 41 قانون کار اجرا نشد‌‌مبلغ ناچیز دستمزد 99 کفاف معیشت کارگران را نمی‌دهد / این افزایش ‌«مُسَکن مقطعی» است

 وی سیطره مجموعه دولت بر سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در تأمین اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه دولت باید با استفاده از این منابع جامعه کارگری و کارفرمایی کشور را مورد حمایت قرار دهد افزود: از دولت انتظار داریم در راستای کاهش مشکلات این قشر حداقل طلب 250 هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی را پرداخت کند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان از نارضایتی شدید کارگران و کارفرمایان نسبت به حقوق و دستمزد تعیین شده سال 99 سخن گفت و اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقتصاد کشور دچار مشکلات عدیده‌ای شد و قیمت همه چیز چندین برابر شده ‌به طوری‌که کارگران دیگر نمی‌توانند با این حقوق‌ها کمر راست کنند.

سماکچی با اشاره به اینکه کارگران و کارفرمایان عائله دولت هستند پرداخت هر چه سریع‌تر بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: پیشنهاد بنده این است که مدتی سهم 7 درصد بیمه کارگر و 7 درصد بیمه کارفرما دریافت نشود تا حداقل از این طریق کارگران و کارفرمایان مورد حمایت قرار بگیرند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان تجدیدنظر در نرخ حقوق و دستمزد تعیین شده کارگران در سال 99 را با احتساب افزایش نرخ تورم امری لازم و ضروری تلقی کرد و اظهار داشت: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است و انتظار داریم دولت نیز به عنوان قوه مجریه در همین راستا حرکت کند.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگران و کارفرمایان تأمین اجتماعی حقوق و دستمزد تعیین شده نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۵۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسولان تورم و مسایل معیشتی مردم را حل کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه بندرعباس افزود: با اجرای موفقیت آمیز وعده صادق معادلات دشمنان بر هم خورد و آن‌ها نتوانستند ایران را در عرصه بین المللی منزوی کنند.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: اکنون با اجرای وعده صادق اقتصادی، مسئولان کشور باید با کنترل تورم، مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نهضت بیداری نخبگان در دانشگاه‌های کشور‌های غربی افزود: با بیداری نخبگان در جهان در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و برخورد خشونت آمیز پلیس با معترضان نخبه، ادعای وجود آزادی بیان در کشور‌های غربی زیر سوال رفته است.

بیشتر بخوانید؛ امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد

امام جمعه بندرعباس گفت: دستگیری بیش از هزار معترض در دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد که دولت آمریکا در موضوع آزادی بیان سیاست دوگانه‌ای دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به سفر روز گذشته رییس قوه قضاییه به هرمزگان افزود: با سفر حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به استان و بررسی مشکلات حقوقی در هرمزگان بسیاری از گره‌های حقوقی حل شد.

خطیب جمعه بندرعباس افزود: یکی از پرونده‌های حقوقی که حدود ۵۰ سال مردم قشم با آن روبرو بودند، پرونده معروف به رفسنجان بود که با تلاش قوه قضایی و دولت مشکل سند این زمین‌ها حل شد. وی گفت: در این سفر بسیاری از کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی هرمزگان نیزتعیین تکلیف شد.

 

دیگر خبرها

  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • مسولان تورم و مسایل معیشتی مردم را حل کنند
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)