Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:15:50 GMT

تولید دستگاه تنفس مصنوعی خانگی در دانشگاه اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۵۵۶۷

تولید دستگاه تنفس مصنوعی خانگی در دانشگاه اصفهان

ایسنا/اصفهان یک شرکت دانش بنیان دانشگاه اصفهان در راستای وظیفه اجتماعی و علمی خود اقدام به طراحی دستگاه ونتیلاتور خانگی، گلایدوسکوپ، قالب و ساخت فیلتر ماسک در دانشگاه اصفهان کرد.

شرکت های دانش بنیان مختلف در سطح کشور با شروع ویروس جدید کرونا، برای مقابله با این ویروس و مداوای بیماران ظرفیت و توان علمی خود را برای همیاری رساندن به دستگاه های متولی امر سلامت در کشور به کار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیما جمشیدی - مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در دانشگاه اصفهان در خصوص این اقدامات اظهار کرد: طراحی دستگاه ونتیلاتور خانگی یا ونتیلاتور اورژانس، محافظ صورت، طراحی و ساخت دستگاه گلایدوسکوپ، تولید ملحقات دستگاه ونتیلاتور، تولید فلومترهای اکسیژن مخصوص دستگاه ونتیلاتور، طراحی قالب و ساخت فیلتر ماسک از جمله تولیدات این شرکت در روزهای مقابله با کرونا است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، وی درخصوص طراحی دستگاه ونتیلاتور خانگی یا ونتیلاتور اورژانس گفت: با توجه به افزایش نیاز به این دستگاه‌ بعد از شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، تولید افزایش یافته است. در راستای رفع نیاز داخلی اقدام به طراحی این دستگاه کردیم. این دستگاه ها براساس استاندارد Emergency-FDA در دو مدل اکسیژنی و بدون اکسیژن درحال تولید است و قابلیت کاربرد خانگی، آمبولانسی دارد. در فاز اول امیدواریم ظرف ماه آینده در سه شیفت، ۲۰۰۰ عدد تحویل مراکز و اورژانس شود و در فاز دوم مدل خانگی آن تولید می شود. از ویژگی های آن ارزان بودن و قابلیت استفاده ساده و خانگی در مدل کودک و بزرگسال است.

عضو هیات علمی مهندسی پزشکی دانشگاه اصفهان در خصوص محافظ صورت ساخت این شرکت توضیح داد: با توجه به خطر پرتاب ویروس کرونا بر اثر عطسه یا صحبت کردن، محافظ صورت یکی از ابزارهای ضروری محافظت شخصی در مقابله با انتقال ویروس کرونا از فرد آلوده به سایر افراد به خصوص کادر درمانی است. در این راستا به بررسی و ساخت مدل‌های ارزان قیمت و گوناگون برای مهار انتقال بیماری پرداختیم و در حال تولید انبوه و فروش هستیم. قابلیت تولید سریع، ارزان و نصب آسان و ایمن از ویژگی های این وسیله است.

جمشیدی به طراحی و ساخت دستگاه گلایدوسکوپ اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این دستگاه برای لوله گذاری و بررسی عدم انسداد مجاری تنفسی در بیماری کرونا استفاده می‌شود، اقدام به ساخت و طراحی نرم افزار و سخت افزار مکانیکی و الکترونیکی این دستگاه کردیم. لوله گذاری تراشه یکی از ملزومات نجات بیماران کرونایی در مراحل حاد بیماری است. این کار از مهارتهای پایه در علوم پزشکی است. با این حال میزان موفقیت افراد مبتدی در این مهارت پائین است. ویدئولارنگوسکوپ ها (گلایدوسکوپ) وسایلی گران قیمت هستند که باعث افزایش سرعت و دقت و کم خطر کردن لوله گذاری تراشه در بیماران و مانع از فوت بیماران می شوند.

وی ادامه داد: ملحقات دستگاه ونتیلاتور نیز به دلیل کمبود در جهان و عمدتا وارداتی بودن آن و نیاز شدید فعلی در داخل کشور کمتر تولید می‌شود. این شرکت های دانش بنیان دانشگاه اصفهان به منظور رفع نیاز داخلی در شرایط بحرانی فعلی جهانی اقدام به طراحی و مهندسی معکوس و باز تولید ملحقات این دستگاه کرده است. همچنین تولید فلومترهای اکسیژن مخصوص دستگاه ونتیلاتور قابلیت یکبار مصرف داشته و بعد از هر بار مصرف تعویض خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دستگاه ونتیلاتور دانشگاه اصفهان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهران مدیری در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟

مهران مدیری مدتی است با تولید و پخش برنامه «اسکار»، در کنار پیگیری ماجرای اختلافش با صداوسیما بر سر «دورهمی» و اخیرا هم خبر ساخت سریال جدیدش، نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

به گزارش ایسنا، ماجرای اختلاف نظر میان مهران مدیری و صداوسیما، با امتداد شکایت این سازمان از سازندگان «دورهمی» و جلوگیری از پخش قسمت‌های جدید برنامه  مدیری، به مرحله‌ی تازه‌ای نرسیده اما متوقف هم نشده است.

اختلاف‌نظرها میان صداوسیما و مهران مدیری از آن زمان بار دیگر بالا گرفت که عنوان شد، مدیری قصد ساخت برنامه‌ای با نام «اسکار» را برای شبکه نمایش خانگی دارد و در حالی که مجوز تولید این برنامه از سوی خود ساترا داده شده بود، شائبه‌هایی مبنی بر جلوگیری از پخش وجود داشت. با این وجود و در حالی که بحث‌ بر سر «دورهمی» و شکایت صداوسیما از مهران مدیری ادامه داشت، این کارگردان «اسکار» را ساخت که این روزها در شبکه نمایش خانگی هم در حال انتشار است.

به تازگی هم خبرهایی مبنی بر ساخت سریال جدید مهران مدیری با عنوان «پدر قهوه» عنوان شده اما هنوز به تایید رسمی نرسیده است؛ هرچند این کارگردان از آن دسته افرادی است که معمولا ترجیح می‌دهند پروژه‌هایشان را در بی‌خبری و در عین حال با توسل به انتشار اخبار غیررسمی پیش ببرند.

در اخباری که منتشر شده، عنوان شده است که «پدر قهوه» را می‌توان پروژه‌ی جدید مهران مدیری پس از برنامه‌ی «اسکار» دانست؛ رئالیتی‌شویی که اتفاقا استقبال چندانی هم از آن نشد و حالا داستان سریال جدید، در فضا و ساختاری کاملا متفاوت، حول موضوع مافیای قهوه در ایران می‌گذرد.

گویا قرار است ژاله صامتی ـ بازیگر محبوب سریال زیرخاکی ـ بازیگر نقش اول زن این سریال باشد. مهران مدیری نقش رئیس مافیای قهوه را ایفا کند و سام درخشانی هم یکی از نقش‌های محوری پدر قهوه را بر عهده بگیرد. همچنین از ترکیبی که برای بازیگران در نظر گرفته شده، می‌توان از همین حالا فضای کمدی کار و شباهتش با آثاری چون مرد هزار چهره یا هیولا را متصور شد.

هرچند مدیری حدود ۱۴ سال پیش، سریال «قهوه تلخ» را هم در شبکه نمایش خانگی ساخته بود و حالا نام «پدر قهوه»، این سریال را هم به یاد مخاطبان می‌اندازد؛ سریالی که در قالب سی‌دی و دی‌وی دی منتشر می‌شد و به عنوان پرفروش‌ترین سریال رسانهٔ خانگی لقب گرفت. با این حال ناتمام ماندن انتشار «قهوه تلخ»، برای همیشه برگی پرسش‌برانگیز را در کارنامه این هنرمند و حتی شبکه نمایش خانگی رقم زد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • مهران مدیری در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال هستند؟
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار