Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمایش مهربانی در مهدی آباد قزل حصار کرج با همت نیروهی کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج شهید گلکار مسجد حضرت امام صادق(ع) در شاهین ویلای کرج بیش از پیش قابل درک است.

خبرگزاری شبستان - البرز: پرورش روحیه هایی مانند مهرورزی، فداکاری و نهادینه ساختن عواطفی از نوع انسان دوستانه همواره به عنوان یکی از مسائلی قابل توجهی است که فعالان مسجد با محوریت امام مسجد به آن توجه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه با در نظر گرفتن موقعیت های مهم و اساسی نسبت به عملکردهایی در قالب جهادی پای میدان عمل آیند از جمله مطالبی است که این روزها بیش از پیش نشان داده می شود.

جریان یافتن احساسات و هیجان هایی با رویکرد تربیتی در بستر نهاد مسجد، فرصت با ارزشی تلقی می شود که این روزها در جریان شیوع بیماری کرونا شاهد آن هستیم. آنچنان که در برهه های مختلف دیگر مانند سیل، زلزله و ... نیز شاهد حضور نیروهای داوطلب مسجدی در جهت خدمت رسانی به مردم شاهد بودیم.

این مهم با تأمل به رزمایش مهربانی در مهدی آباد قزل حصار کرج با همت نیروهی کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج شهید گلکار مسجد حضرت امام صادق(ع) در شاهین ویلای کرج بیش از پیش قابل درک است.

« حسن خمسه» با اشاره به اهتمام برنامه های کانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفرصادق(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: فعالان مسجد در قالب نیروهای کانون فرهنگی هنری مسجد و پایگاه بسیج برای مقابله با کرونا ویروس دست همیاری و همکاری دادند.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفرصادق(ع) افزود: اقدامات انجام شده در قالب هیئت امناء مسجد با عنوان بسیجیان مدافع حرم پایگاه شهید گلکار انجام شده است.

وی توضیح داد: توزیع گوشت گرم توسط قصاب محل به افرادکم برخوردار شهرک جواد الائمه، توزیع نان بربری به اهالی محل به صورت رایگان، توزیع 500 قرص نان لواش میان اهالی محل از جمله برنامه هایی است که به مناسبت نیمه شعبان انجام شد.

خمسه با ضروری خواندن طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت توصیه های ایمنی عنوان کرد: پرهیز از حضور در اجتماعات، توجه به توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی از جمله مواردی است که در قالب جریان توزیع خدمات به شهروندان متذکر شد.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفرصادق(ع) مطرح کرد: بسجیان مدافع سلامت پایگاه گلکار به همراه تعدادی از نمازگزاران خواهر برای ضدعفونی کردن محل، پخش ماسک و دستکش، تهیه بسته های حمایتی برای نیازمندان محل انجام شد.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد امام جمعفرصادق(ع) عنوان کرد: توجه به محلات کم برخوردار مانند محله مهدی آباد قزل حصار از جمله رویکردهای مسجد امام جعفرصادق(ع) شاهین ویلا در خیابان گوهر است.

« حجت الاسلام عباس چگینی» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص اهمیت عملکرد نیروهای تربیتی مساجد و حضور پرشور آنان در برنامه های فرهنگی، اجتماعی و هنری به ویژه در جریان مبارزه با کرونا ویروس گفت: نیروهای تربیت شده مسجدی با باور به جایگاه خودشان و اهمیت خدمت رسانی به هم نوعان در این عرصه فداکارانه حضور یافتند.

مدیرمسجد حضرت امام جعفرصادق(ع) در شاهین ویلا کرج افزود: از ابتدای شیوع کرونا، فعالان مسجد اعم از نیروهای فعال در کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج با مودت و همبستگی در جهت مقابله با این بیماری بسیج شدند.

حجت الاسلام چگینی تصریح کرد: رزمایش مهربانی و نوع دوستی تنها به محله خیابان گوهر شاهین ویلا اختصاص نداشت و به منطقه مهدی آباد قزل حصار نیز محقق شد.

وی با بیان اهمیت فرهنگ زیست محیط مومنانه مطرح کرد: فرهنگ زیست مومنانه ایجاب می کند که هر یک از افراد مسجدی با بهره مندی از باورها و معرفت هایی که در قالب تربیت مسجدی به آن رسیده اند در این فرهنگ زیست مومنانه جای گیرند.

جهاد نیروهای تربیت شده مسجدی با عنوان مدافعان سلامت ادامه دارد

باورهای ایمانی برگرفته از تربیت مسجدی به واسطه فهم ارزش ها و هنجارهای دینی و ایمانی ایجاب می کند که نوجوانان و جوانان مسجدی با درک وضعیت اجتماعی زمانه خود در گروه های منسجم و وحدت آفرین برای خدمت رسانی در اجتماع حضور فعال داشته باشند.

جهاد نیروهای تربیت شده مسجدی با عنوان مدافعان سلامت در راستای ایجاد عدالت اجتماعی به ویژه در ایام پیش رو ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد.

 

 

پایان پیام/481

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون فرهنگی هنری مسجد کانون فرهنگی هنری مسجد امام مسجد امام جعفرصادق ع نیروهای تربیت پایگاه بسیج انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: همدلی، وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است و این وحدت باعث یاس و ناامیدی دشمن و تضمین کننده صلح و ثبات در منطقه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: همه نیروهای مسلح برای مقابله با هر گونه شرارت دشمن در منطقه مانند ید واحده عمل می‌کنند و همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح‌ مثال‌زدنی است و موجب یای دشمن و پایداری صلح در منطقه شده است.

وی افزود: کارکنان ارتش با تلاش بدون وقفه در شرایط بحرانی و زمان وقوع حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و یا حوادث غیر مترقبه، عشق خودشان را به وطن و هم‌وطنان‌شان به منثه ظهور می‌گذارند و کارنامه ارتش به ویژه نیروی مقتدر پدافند هوایی در حفظ و صیانت از آسمان مقدس جمهوری اسلامی ایران درخشان و مثال زدنی است .

آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟‌16 سورتی پرواز بالگردهای ارتش به روستاهای سیل‌زده بلوچستان

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: حفاظت و حراست از تمامیت ارضی و حدود و ثغور کشور، وظیفه ذاتی و اصلی ارتش است، با این حال کارکنان ارتش در کنار ماموریت ذاتی خودشان، در همه عرصه‌هایی که به وجودشان نیاز بوده، با جدیت تمام حاضر شده‌اند و  طرح‌های مردم‌یاری ارتش، ارائه خدمات رایگان پزشکی به مناطق کم برخوردار، کمک تجهیزاتی و امدادی در مواقع سیل و زلزله، اعزام گروه‌های جهادی، اهداء بسته‌های معیشتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد تنها بخشی از فعالیت‌های ارتش در عرصه‌های مختلف است.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)