Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمالک حسینی رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری شهرداری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه بزرگترین چالش اجتماعی شهرداری در این روزها وضعیت معتادان متجاهر است گفت: پذیرش افراد بی‌خانمان در گرمخانه‌های پایتخت افزایش یافته و میزان مراجعات حتی نسبت به سردترین روزهای زمستان سال پیش ۵۰ درصد بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری نه امکان برخورد قهری دارند و نه قانونا اجازه داریم گفت: با این وجود همه از شهرداری می‌خواهند معتادان را از سطح شهر جمع کنند. حسینی در خصوص موضوع زباله‌گردی شهرداری تفکیک زباله را جهت کرونا ممنوع کرد و این موضوع در حالی که این موضوع زیان‌های مالی در پی داشت گفت: شهرداری تهران نمی‌تواند با زباله‌گردها برخورد انتظامی کند و فقط بهزیستی در این زمینه می‌تواند دقیقاً ورود یافته و اقدامات لازم را انجام دهد. در گذشته هم اگر کودکی در این زمینه نیاز به کمک داشت ما از طریق ۱۲۳ اطلاع می‌دادیم و مرزهای کاری‌مان کاملاً مشخص است. وی در مورد معتادان متجاهر هم گفت: ما برخی از این افراد را توسط گشت‌های ویژه به صورت داوطلبانه در گرمخانه‌ها پذیرش کردیم و هیچ اجباری برای انتقال آنها نبوده است. ولی اینکه این افراد به صورت کامل جمع‌آوری می‌شوند یا خیر در وظیفه ما نیست. حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درخصوص عدم فاصله گذاری با توجه به حجم بالای پذیرش بی خانمان‌ها در این گرمخانه‌ها گفت: بله با توجه به افزایش پذیرش امکان فاصله گذاری اجتماعی نیست اما سعی می‌کنیم موارد بهداشتی رعایت شود. وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلاء به کرونا در گرمخانه پایتخت نداشتیم، گفت: گرمخانه‌ها روزانه سه بار ضد عفونی می‌شوند. در مورد رعایت فاصله اجتماعی نیز تمهیدات لازم پیش‌بینی شده ولی باید توجه داشت که اگر پذیرش به دلیل عدم رعایت فاصله اجتماعی انجام نمی‌گرفت وضعیت به خوبی الان پیش نمی‌رفت و مجبور بودیم تعداد زیادی را از گرمخانه‌ها تعدیل کنیم. و این رقم معادل ۱۸۰۰ مددجو بود و ما با تمهیدات بهداشتی اقدامات لازم را جهت پیشگیری از کرونا انجام داده‌ایم. کد خبر 4897566

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا جمع آوری معتادان زباله ویروس کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش نیروی انتظامی فاصله گذاری اجتماعی شهر تهران قوه قضاییه شیوع کرونا سیدابراهیم رئیسی آموزش مکمل روز طبیعت سازمان هواشناسی کمیته امداد امام خمینی گرمخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۶۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی شورا‌ها باحضور استاندار  از ۱۲ دهیار، ۱۲ شورا و ۹ شهردار نمونه استان درمراسم روزملی شوراها و جشنواره استانی شهریار قدردانی شد.
علی محمدی مدیرکل دفتر امور شهری وشورا‌های استانداری استان انتخاب شهرداران و شورا‌های نمونه را درسه شاخصه پاسخگویی و درگاه‌های ارتباطی با مردم، ارزیابی عملکرد و بازرسی عنوان کرد وگفت: برخی شهرداری‌ها ازجمله شهرداری شهرکرد با موفقیت درسه شاخصه به طور همزمان شهرداری برتر استان برتر شد.
زاهدی مدیرکل دفتر امورروستایی وشورا‌های استانداری استان هم تعامل دوسویه، اقدامات عمرانی و توسعه روستا‌ها دربخش‌های مختلف را از مهمترین شاخص‌های انتخاب ۱۲ دهیاری نمونه دراستان دانست.
استاندار چهارمحال وبختیاری هم ثمره تعامل شورا‌های استان با مدیران دستگاه‌های اجرایی در پیگیری حل مشکلات استان، دو سفر رئیس جمهور در ۲ سال متوالی با دستاورد‌های بزرگ درتأمین آب شرب پایدار، توسعه راه‌ها و کشت گلخانه‌ای دربخش کشاورزی دانست.
غلامعلی حیدری مشارکت مردم در سرمایه گذاری‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع معارضات اجتماعی را مهمترین راهبرد شورا‌های شهری وروستایی برای توسعه استان درسال جاری برشمرد.
منتخب مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار وکوهرنگ درمجلس دوازدهم هم مبدا توسعه را روستا دانست و گفت: می‌توان با ابتکار عمل وفرهنگ سازی مشارکت مردم بویژه روستائیان را درهمه طرح‌های توسعه‌ای کلید زد ونتیجه آن قطعاً به توسعه همه جانبه منجر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • برابر شمس آذر تمرکز و انگیزه لازم را نداشتیم
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود