Web Analytics Made Easy - Statcounter

سری به بیمارستان‌های اصفهان بزنیم بیماران کرونایی مختلفی را خواهیم دید که با هر سن و سال و جنسیتی با فداکاری و جان‌فشانی رزمندگان خط مقدم جبهه سلامت در حال بهبود هستند اما روایت وضعیت افراد خاص نظیر مبتلایان به سندروم داون که به این ویروس دچار شده‌اند جالب و شنیدنی است.

خبرگزاری فارس-اصفهان؛ محسن آنالوئی: کرونا به جهت ناشناخته بودنش و نبود داروی خاص برای درمان به عنوان یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مدرن شناخته می‌شود که تهدید جدی برای جان انسان‌ها در سراسر جهان است و از سال گذشته تاکنون به مهمترین و اصلی‌ترین خبر جهانی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعی است که همه انسان‌ها تلاش می‌کنند تا با رعایت اصول بهداشتی خود را در مقابل این ویروس منحوس مقاوم کنند و اجازه نفوذ به این ویروس را ندهند.

همچنان که پزشکان و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده این بیماری برای کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای خاص هستند خطر جدی‌تری دارد و باید این افراد مراقبت بیشتری نسبت به سایرین در قبال سلامت خود داشته باشند. سندروم داون یکی از این بیماری‌های خاص است؛ بسیاری از بیماران مبتلا به سندروم داون از مشکلات ذهنی رنج می‌برند، این بیماری یکی از بیماری‌های ژنتیکی است که به دلیل حضور تمام یا بخشی از یک کروموزوم اضافی در جفت کروموزوم ۲۱ به وجود می‌آید که در دوران قدیم با نام منگولیسم و در اصطلاح علمی امروز تریزومی ۲۱ نامیده می‌شود.

 

کرونا که تاکنون نزدیک یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده و بیش از ۱۰۱ هزار فوتی بر جای گذاشته علاوه بر اینکه راه مقابله و کنترل روند صعودی ابتلا یکی از چالش‌های بین کشورها است، اما کرونا این وبای مدرن ابعاد دیگری هم درد. از خوی ضدبشری مدعیان دروغین حقوق بشری هم پرده‌برداری کرده است و در مقابل وجدان ملت‌های جهانی که با ظلم و اغواگری پروپاگاندای رسانه‌ای غرب له می‌شد را برای دیدن واقعیت انسانی عالم بیدار کرده است.

یک روزنامه انگلیسی در خبری ادعا کرده بود طبق دستورالعمل جدید در آمریکا، افرادی که دچار سندروم داون، فلج مغزی یا اوتیسم باشند، در صورت ابتلا به کرونا به حال خود رها می‌شوند تا بمیرند و این همان انسانیت و حقوق بشری است که آن‌ها از آن دم می‌زنند! بماند که هنوز پاسخ این پرسش جهانی هم پابرجاست که نقش جنایت‌کاران آمریکایی و همپیمانان او در این جنگ بیولوژیک چیست؟

اما این یک سوی ماجرا است، ایران در یک چالش وجدانی با آمریکا و غرب است، جان تک تک انسان‌ها برای مجاهدان و رزمندگان خط مقدم این جنگ عزیز است، روزهاست از خانواده خود دل کنده‌اند تا ناجی جان انسان‌ها باشند، برایشان هم فرقی ندارد مرد یا زن، پیر یا جوان، بیکار خاص یا غیر، هر کسی با هر نژاد حتی با هر ملیتی که باشد برای پزشکان و پرستاران ایرانی و مدافعان سلامت عزیز است.

در خاکریز خط مقدم پزشکان و پرستاران رزمنده می‌جنگند کمی عقب‌تر بسیجی‌ها برای خود جبهه ساخته‌اند، از بیمارستان تا خانه سالمندان هیچ فرقی ندارد، راه و رسم ومنش آن‌ها این است که اگر می‌شود جان انسانی را از این بیماری در امان نگاه داشت باید با سر به سویش شتافت. اینجا صف خرید اسلحه به راه نیفتاده است اما تا چشم کار می‌کند صف ایثار و فدای جان طویل شده است...

 

روایت ما از محمدعلی ۳۳ ساله است، او که از بدو تولد با بیماری سندروم داون زندگی می‌کند دارای مشکلات حاد قلبی هم هست، حالا برای رقابت در یک آزمون نفس‌گیر دیگری هم داوطلب شده و سینه سپر کرده است، کرونا حدود ۲۰ روزی می‌شود که نفس محمدعلی را تنگ کرده و حسابی سر به سرش گذاشته است. بیمارستان صدوقی سپاه پاسداران در اصفهان پذیرای محمد می‌شود و او را تحت مراقبت درمانی قرار می‌دهند.شاید اولش ناامید اما امروز حال او باورنکردنی است.

با محمدجواد برادر محمدعلی که صحبت می‌کنیم، می‌گوید: محمدعلی نه یک بار که چند بار به علل مختلف بیماری تحت عمل جراحی قرار گرفته است و حالا به کرونا مبتلا است، اولش با توجه به شرایط برادرم اصلا امید نداشتیم اما وقتی به بیمارستان آمدیم تیم پزشکی با روی گشاده محمدعلی را پذیرش کردند و با تمام توان آنگونه که برای درمان سایر بیماران بستری مجاهدت می‌کردند برای بهبود حال او نیز با تمام قوا مایه گذاشتند.

محمدجواد ادامه می‌دهد: فرقی برایشان نداشت که او یک فرد مبتلا به سندرون داون با تعداد عمل‌های بالا است، تلاش کردند تا جانش در خطر نیفتد.

 

 

و این همان وجدان پاک انسانی است که از وقتی «اشهدان‌ لااله اله الله، اشهد ان محمدا رسول‌الله، اشهد ان علی ولی‌الله» را در گوشش خواندند ظهور کرد و برای لقاءالله و دیدار معبود یکتا خود را به آب و آتش می‌زند...پساکرونا قطعا دیدنی است اما برگردیم به همان افشاگری روزنامه انگلیسی درباره پشت کردن آمریکایی‌ها و حتی اروپایی‌ها به حق حیات انسان‌ها از بیماران خاص تا سالمندان شاید وقتش رسیده و همانطور که عین‌الاسد باتلاق نظامی و سیاسی آمریکایی‌ها شد کرونا هم بن‌بست انسانی و درمانی آن‌ها خواهد بود.

تا دیروز می‌شد برای پنهان کردن رد سرخ سیلی عین الاسد دست به صورت بگذارند حالا اما با این بی‌آبرویی جدید چه خواهند کرد وقتی نزدیک به ۴۷۰ هزار آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و عملا کیش و مات! فقط در یک قلم که یک مقام نظامی آمریکا آن را فاش کرد؛ ۴۴۷ نفر در ناو هواپیمابر تئودور روزولت مبتلا به کرونا شده اند و بعد هم فرمانده ناو را برکنار می‌کند چون واقعیت را بر نمی‌تابند.

تا دیروز پیش بینی ۲۰۰ هزارتایی از مرگ آمریکایی‌ها داشت، امروز از اینکه ۶۰ هزار نفر از آمریکایی‌ها جان خود را از دست بدهند اظهار خوشحالی کرده و گفته این رقم از تعداد ۱۰۰ هزار نفری که پیش‌بینی می‌کردیم کمتر است. با اینکه مجبور است برای انتقال اجساد به گورهای دسته جمعی از کامیون‌های یخچال‌دار استفاده کند اما باز هم زل می زند و به دروغ از تاثیر برنامه‌هایش می‌گوید.

آن روز که باید ملت‌های جهانی با واقعیت چرک غده‌های سرطانی جهان آشنا می‌شدند رسیده است؛ تاریخ خواهد گفت که ترامپ و جانسون بهترین خدمتکارانی هستند که ابعاد حیوانی این مجسمه بزک شده را برملا کرده‌اند، هیاهو و یاوه سرایی‌هایشان خیلی زود آن‌ها را به بن‌بست علمی هم کشانده است، آ‌ن‌ها در یک چالش تخصصی در عرصه بهداشت و سلامت گرفتار شده‌اند. چالشی که نخواهند توانست به راحتی ناتوانی و عجز خود را در مقابل آن پنهان کنند و افکار جهانی را دوباره مثل قبل فریب دهند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۵/ص۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: مرگ روایت بیماران بیماری آمریکایی ها سندروم داون انسان ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود:کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد:قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دریافت قند برای بدن امری حیاتی است
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»