Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تاکنون وبینارهای متعددی را در اسفندماه سال ۹۸ و فروردین سال ۹۹ با همکاری دانشگاه‌های امام صادق (ع) و باقرالعلوم (ع) برگزار کرده و به ابعاد اجتماعی و فرهنگی کرونا در ایران و در جهان اسلامی پرداخته است.

آنچه در هفتمین وبینار مربوط به موضوع کرونا مورد تأکید و تمرکز خواهد بود، نه ابعاد اجتماعی کرونا و پیامدهای آن در عرصه مناسک دینی و دین داری و نه تحلیل اجتماعی از حوزه علمیه و یا شهر مذهبی قم در مواجهه با ایپدمی کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی چالشها و قابلیت‌های علمی علوم اسلامی (مانند فقه، کلام، عرفان و فلسفه) در مواجهه با ایپدمی هایی از این قبیل است. آیا علوم اسلامی الا پاسخ‌هایشان در مورد شرور در عالم هستی پاسخگو و قانع کننده است یا نه (علوم انسانی و مسئله شر) ثانیاً: آیا این علوم در وضعیت شر می‌توانند به حفظ ایمان بپردازند (علوم انسانی و مسئله ایمان)؟ و ثالثاً: آیا این علوم می‌توانند داشته‌های خود را با بسترهای فرهنگی مرتبط ساخته و داشته‌های خود را در ساحت فرهنگ عمومی نهادینه کنند (علوم انسانی و مسئله فرهنگ).

هفتمین با حضور احمد مبلغی، رضا برنجکار و علی امینی‌نژاد فردا ۲۴ فروردین ماه برگزار می‌شود.

این جلسه یکشنبه ۲۴ فروردین ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ برگزار خواهد شد و لینک جلسه هم متعاقباً اعلام خواهد شد.

کد خبر 4897502

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دانشگاه باقرالعلوم ویروس کرونا نیمه شعبان شیوع کرونا مهدویت کنفرانس بین المللی امام زمان حضرت مهدی عج سیدهادی خسروشاهی فضای مجازی سال جهش تولید سازمان اوقاف و امور خیریه امام سجاد ع معرفی کتاب مسلمانان شبکه چهار سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب

امام جمعه طبس با بیان اینکه خفت و ذلت تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب بود، گفت: ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت ایران اسلامی، نظام سلطه را به چالش کشید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در مراسم بزرگداشت واقعه طبس در مسجد شکر صحرای طبس، اظهار کرد: امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی انفجار نور بود و این انقلاب چالش‌هایی برای نظام سلطه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: استکبار در مسیر حرکت انقلاب موانعی چون جنگ تحمیلی، جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی و ترکیبی و کودتاها را در دستور کار قرار دادند.

امام جمعه طبس گفت: استکبار چالش‌ها و مشکلاتی برای نظام اسلامی ایجاد کرد، اما به قول سردار دل‌ها، ملت ایران از بحران‌ها فرصت ساخت.

وی با بیان اینکه ملت ایران از گردنه‌های صعب‌العبوری که علیه نظام اسلامی بود، محاظفت کردند، افزود: مهمترین علت این ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت بود که نظام سلطه را به چالش کشید.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه نظام اسلامی مایه یأس استکبار و امید مستضعفان جهان شده، یادآور شد: عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس نیز موجبات خفت و ذلت آمریکا را به بار آورد.

وی ادامه داد: با قدرت ایران گزینه نظامی آمریکا به چالش کشیده شد و دلیل عزت و شرافت امروز ایران، وجود رهبر ایران، مردم نجیب و صبور و ولایت‌پذیر است.

کد خبر 747581

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب