Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:23:39 GMT

مهم‌ترین راه غلبه بر کرونا قطع زنجیره انتقال ویروس است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۷۳۲۱

مهم‌ترین راه غلبه بر کرونا قطع زنجیره انتقال ویروس است

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر کامران افزود: از جمله مهم‌ترین علائم ابتلاء به ویروس کرونا می‌توان به تب، سرفه خشک، تنگی نفس، علائم گوارشی و در موارد حاد، عفونت ریه، سندرم تنفسی و نارسایی کلیه اشاره کرد.

وی ادامه داد: مردم باید بین سرماخوردگی معمولی، آلرژی‌های فصلی که بیشتر در این فصل مشهود است و ویروس کرونا تفاوت قائل شده و برای درمان سرماخوردگی جزئی به مراکز درمانی مراجعه نکنند، بلکه در خانه که از هر جایی امن‌تر است مانده و استراحت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان بیان کرد: نظام سلامت زمانی می‌تواند به نتیجه مطلوب در کنترل این ویروس برسد که مشارکت حداکثری مردم در جامعه اتفاق بیفتد.

این متخصص عفونی گفت: بر اساس بررسی‌ها در شرایط حاضر آمار ابتلاء به کرونا شیب ثابت پیدا کرده و در صورتی که رعایت کامل موارد بهداشتی انجام و به توصیه‌های خود مراقبتی و ماندن در خانه توجه شود، شاهد کاهش تعداد ابتلاء و خبر خوش مرتفع شدن این بیماری در کشور خواهیم بود.

کامران اظهار کرد: بنا به توصیه سازمان جهانی بهداشت، افراد ماسک را زمانی که در تجمع هستند و همچنین زمانی که برای خرید به فروشگاه‌ها می‌روند استفاده کنند.

کارشناس اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: بر اساس منابع اپیدمیولوژی در اکثر کشورهای دنیا مهم‌ترین راه غلبه به ویروس، قطع زنجیره انتقال آن و اهمیت دادن به قرنطینه خانگی است که توصیه می‌شود هموطنان با رعایت نکات بهداشت فردی و در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیر ضروری، کادر درمانی و پزشکان کشور را که مسئولانه به درمان بیماران کرونایی مشغولند همراهی کنند.

وی اظهار کرد: این بیماری قابل پیشگیری است و با مشارکت شهروندان و راهکارهای ساده مانند شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه، مصرف مایعات گرم، دست ندادن با دیگران، رعایت فاصله ایمن با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از شیوع و ابتلای افراد به ویروس کرونا جلوگیری کرد.

کد خبر 4897629

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری روانی وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت کیانوش جهانپور علیرضا زالی سعید نمکی کووید 19 سخنگوی وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی سازمان نظام پزشکی شیوع کرونا انجمن رادیولوژي ایران سازمان بیمه سلامت داروخانه بیمارستان مسیح دانشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو؛ تثبیت رتبه چهارم با غلبه بر رقیب مستقیم

شاگردان دیگو سیمئونه مقابل رقیب مستقیم خود در مسیر کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به سه امتیاز مهم خانگی رسیدند و حالا دیگر نگران نیستند که تیم ارنستو والورده به آنها برسد.

طرفداری | در چهارچوب دیداری از هفته سی و سوم رقابت‌های لالیگا، اتلتیکو مادرید میهمان اتلتیک بیلبائو بود:

اطلاعات بازی اتلتیکو مادرید - اتلتیک بیلبائو بستر برگزاری: هفته ۳۳ لالیگا؛ فصل 24-2023 تاریخ: شنبه، ۸ اردیبهشت 140۳ (۲۷ آوریل 2024) ساعت: ۲۲:۳۰ به وقت تهران مکان: واندا مترو پولیتانو، مادرید داور: خوان مارتینز گلزنان: رودریگو دی پل (۱۵)، آنخل کوریا (52)، اونای سیمون (۸۰ گل به خودی) / نیکو ویلیامز (۴۵)

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو؛ تثبیت رتبه چهارم با غلبه بر رقیب مستقیم