Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلسکوپ فضایی هابل جدیدا تصویری از یک کهکشان منحصر به فرد که حلقه‌های بیشماری دارد به مرکز ناسا فرستاده است. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، تلسکوپ فضایی هابل جدیدا تصویری از یک کهکشان منحصر به فرد که حلقه‌های بیشماری دارد به مرکز ناسا فرستاده است. در نگاه اول موضوع این عکس که تلسکوپ فضایی هابل گرفته است، یک کهکشان مارپیچی به نظر می‌رسد که دو بازو دارد و در مرکزی از ستاره‌ها و مواد ادغام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت حلقه‌هایی درون این بازو‌های مارپیچ وجود دارد، مارپیچ‌هایی در مارپیچ.
این نوع از ریخت شناسی با عنوان ساختار‌های چندجانبه شناخته می‌شود. همانطور که این عکس نشان می‌دهد، این کهکشان که NGC۲۷۳ نام دارد، میزبان یک حلقه داخلی و دو شبه حلقه خارجی است. داشتن حلقه‌های مجزا بسیار نادر است و NGC۲۲۷۳ را غیر معمول می‌کند.
حلقه‌ها زمانی شکل می‌گیرند که به نظر می‌رسد بازو‌های مارپیچی کهکشان با یک منظره مرموز کیهانی نزدیک بهم می‌چرخند. شبه حلقه‌های NGC۲۲۷۳ با چرخیدن بازو‌های مارپیچی که بهم نزدیک می‌شوند و حلقه داخلی به وسیله دو ساختار قوسی نزدیک به مرکز شکل گرفته‌اند.
این حلقه‌ها تنها ساختار‌های خاص این کهکشان نیستند. NGC۲۲۷۳ یک کهکشان سیفرت است؛ کهکشانی با یک هسته بسیار درخشان. در واقع، مرکز کهکشان‌هایی از جمله این کهکشان با ابرسیاه چاله‌ها نیروبخشی می‌شوند، و می‌توانند انقدر درخشان باشند که تمام کهکشان را روشن کنند، همانند کهکشان راه شیری.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ناسا ارباب حلقه ها تلسکوپ فضایی هابل یک کهکشان حلقه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) پروانه لکه دار واریا از نمای نزدیک
  • پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)
  • لیست رئال مادرید برای سفر به مونیخ؛ حضور کورتوا، آلابا و کارواخال! + عکس
  • تصاویر نجومی نهم اردیبهشت (۲۸ آوریل)
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • پریناز ایزیار و حلقه طلای خاصی که دستش کرد | چهره سرشناس سینمای ایران ازدواج کرده است؟
  • تغییر چهره شوکه کننده بازیگران فیلم ارباب حلقه‌ها بعد ۲۳ سال (فیلم)
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟