Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، هدایت الله خادمی  با اشاره به راهکارهای صادرات بنزین صرفه جویی شده در ایام شیوع بیماری کرونا، گفت: یکی از جنبه های مثبت شیوع کرونا کاهش روزانه مصرف بنزین از 90 میلیون لیتر به 42 میلیون لیتر در روز است اما چگونگی عرضه یا صادرات این محصول در این روزها اهمیت پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه کشورهای همسایه می‌دانند مشکلات پیرامون بیماری کرونا موقت است همچنان برای خرید بنزین تمایل دارند بنابراین شیوه ارتباط‌گیری، مذاکره و بازاریابی باید اصلاح شود چراکه نیاز کشورهای همسایه به بنزین بر قوت خود باقی است.

خادمی اظهار کرد: مذاکره می‌تواند بنزین صرفه‌جویی شده در ایام را به فروش رساند اما اینکه مسئولان بتوانند از عهده چنین کاری برآیند  مسئله دیگری است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از خام فروشی و تبدیل نفت به بنزین همیشه برای کشور سودآور بوده است، افزود: از آنجا که قیمت نفت کاهش پیدا کرده و تبدیل آن به بنزین سودآوری بیشتری به همراه دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید اجازه داد کاهش تقاضا منجر به کاهش تولید بنزین شود چراکه این اتفاق برای کشور ضررهای اقتصادی بسیاری به همراه دارد، اضافه کرد: ضرورت فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در این روزها برای دستیابی به صادرات بیشتر بر کسی پوشیده نیست بنابراین مسیرها برای فروش بنزین اگرچه ناهموار، اما باز است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بنزین کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی صادرات قیمت بنزین دیپلماسی اقتصادی هدایت الله خادمی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کریم حسینی با تذکر به وزارت نیرو به جهت قطع برق صنایع و چاه‌های کشاورزی در فصل گرما که ضرر‌های اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به وزارت نیرو این دولت ساخت نیروگاه‌ها به منظور تامین برق کشور گوشزد شد چراکه طی دهه گذشته کمتر به این موضوع توجه شده بود، لذا عدم توسعه نیروگاه‌ها تهدیدی برای صنعت کشاورزی و صنایع به شمار می‌آید.   وی افزود: تامین برق صنایع فولادی و حتی محدودیت‌های پیرامون برق این کارخانجات تاثیر بسیار منفی در تولید داشته و ارزش‌افزوده را به شدت کاهش می‌دهد هرچند طبق قانون صنایع می‌تواند با احداث نیروگاه برق مورد نیاز خود را تامین کنند، اما بخش خصوصی نیاز به حمایت بیشتری جهت به نتیجه رساندن چنین پروژه عظیمی دارد.   نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید با افزایش تولید برق محدودیت برق صنایع در تابستان را کاهش دهد، گفت: در شرایط فعلی راحت‌ترین استراتژی و راهبرد برای مدیریت برق، صرفا قطع آن است چراکه راهکار‌های دیگر زحمت بسیاری دارند.

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد