Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری هوشمند از امروز اجرایی شده است، گفت: برخی از اصناف گچساران با رعایت دقیق پروتکل بهداشتی و اخذ مجوز مربوطه می‌توانند فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران ،  ظهر امروز نشست شورای سلامت  شهرستان به ریاست فرماندار و دیگر اعضای شورا در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این نشست علی خوانپایه با اشاره به اینکه امروز بیستمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا برگزار شد، گفت: امروز گام دوم مبارزه با بیماری کرونا و طرح فاصله گذاری هوشمند در سطح کشور و به تبع در شهرستان گچساران در حال اجرا شدن است.

وی  با بیان اینکه در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند برخی از اصناف با رعایت دقیق پروتکل بهداشتی و اخذ مجوز مربوطه می‌توانند فعالیت داشته باشند، ابراز کرد: همچنین برخی از صنوف پرتردد تا اطلاعات ثانوی تعطیل خواهند بود.
 فرماندار گچچساران با بیان اینکه 11 گروه جزمشاغل پرخطر و پرتردد هستند که تا اطلاع ثانوی و بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله به ویروس کرونا تعطیل هستند، گفت: این گروه‌ها شامل سالن‌های غذا خوری، رستوران‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، فست فودها، نوشت افزار، کیف و کفش فروش‌ها، پاساژهای تجاری مسقف، کبابی‌ها، مراکز تفریحی،گیم نت‌ها، تالارهای عروسی، قهوه خانه‌ها و باشگاه‌های ورزشی تا اطلاع ثانونی هیچ‌گونه فعالیتی نمی‌توانند داشته باشند.

 خوانپایه ادامه داد: برخی از صنوف مانند غذا بیرون برها  با مجوز بیرون بر اخذ شده از قبل می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

 بالاترین مقام اجرایی گچساران عنوان کرد: متاسفانه برخی صنف‌ها مانند باشگاه‌های ورزشی به صورت نیمه فعال در حال فعالیت زیرزمینی هستند که بایستی با آنها برابر قانون برخورد و مکان مورد نظر پلمب شود.

 فرماندار گچساران با اشاره به اصنافی که از امروز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: تمامی اصناف در حال فعالیت بایستی در سامانه سلامت ثبت نام و کد رهگیری خود را دریافت کرده باشند.

 خوانپایه خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، شهرداری و اداره صنعت، معدن و تجارت بر بازار نظارت بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مرز ورودی 2 شهرستان چرام -گچساران و با توجه به وضعیت شهرستان چرام عنوان کرد: مبادی ورودی شهراستان چرام به گچساران بایستی کنترل شود.

فرماندار گچساران در ادامه به فعالیت ناوگان حمل و نقل بیرون شهری اشاره و ابراز کرد: ضدعفونی و گندزدایی اتوبوس‌ها به صورت مستمر انجام و اخذ کرایه به  صورت دستگاه‌های پست  صورت و مسافران  با تعداد کمتر  جا به جا شوند.

خوانپایه ادامه داد:  مسافرانی که به شهرستان وارد می شوند در پایانه مسافربری پیاده و در همان مکان غربالگری شوند.

 فرماندار گچساران در ادامه به  گلایه شهروندان  از گرانی میوه و تره بار در شهرستان گچساران اشاره و ابراز کرد: بازار بستگی به عرضه و تقاضا دارد و زمانی که تقاضا بیشتر می شود افزایش قیمت به وجود می آید اما برخی از افزایش قیمت ناشی از سوء استفاده بوده است.

 خوانپایه با شیوع ویروس کرونا برخی از صنوف تعطیل شدند اما صنف میوه و تره بار تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بازار شاهد گرانفروشی هستیم که در این بازه زمانی نیاز به نظارت و بازرسی بیشتری دارد و با متخلفان برابر قانون برخرود شود.

انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاري فارس گچساران فرماندار خوانپايه فرماندار گچساران داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر فروزنده کلانتری افزود: بهبود وضعیت سلامت مادران یکی از اهداف مهم سازمان ملل است و در ایران، مراقبت‌های بهداشتی از مادران از طریق نظام شبکه بهداشتی و خانه‌های بهداشت ارائه می‌شود.
وی، انجام مشاوره‌های رایگان در زمینه فرزند آوری و جوانی جمعیت، مراقبت‌های پیش از بارداری جهت زنان ۵۴-۱۰ ساله همسردار خواستار فرزند، مراقبت‌های پیش از بارداری، تجویز مکمل‌های لازم، ارجاع جهت ویزیت پزشک، دندان پزشک، ماما، کارشناس تغذیه و روان شناس، درخواست آزمایش‌های لازم قبل از بارداری برای داشتن بارداری ایمن‌تر و پیگیری مادر تا رفع مشکل یا کنترل بیماری را از جمله خدمات قابل ارائه توسط ماما‌ها در حوزه بهداشت برشمرد.
دکتر کلانتری همچنین به مراقبت‌های دوران بارداری اشاره کرد و اظهار داشت: این مراقبت‌ها شامل ۹ مراقبت است که سه مراقبت در نیمه اول بارداری و ۶ مراقبت در نیمه دوم بارداری (به محض اطلاع مادر از بارداری) انجام می‌شود.
وی افزود: اندازه گیری وزن و فشارخون و سمع قلب جنین، توزیع مکمل‌های لازم دوران بارداری به صورت رایگان، درخواست وانجام آزمایش‌های دوران بارداری، پیگیری و درمان بیماری‌های دوران بارداری و ارجاع به متخصص در صورت لزوم، برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی زایمان در راستای توانمندسازی مادران برای انتخاب روش زایمان وسازگار شدن با درد، آموزش ورزش‌های دوران بارداری و تن آرامی برای مادران باردار از جمله اقداماتی است که در دوران بارداری انجام می‌شود.
وی ادامه داد: آموزش‌های لازم دوران بارداری و زایمان و شیردهی، بالا بردن سطح آگاهی مادران در زمینه بارداری و زایمان طبیعی و سزارین، تامین سبد غذایی مادران مبتلا به سوء تغدیه، شناسایی مادران با بارداری نیازمند مراقبت ویژه و پیگیری روند درمان تا کنترل یا برطرف شدن مشکل از دیگر مواردی است که در دوران بارداری جهت مادران صورت می‌گیرد.
مدیر گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: انجام سه بار مراقبت پس از زایمان، ارائه آموزش‌ها با توجه به نیاز مادر، مشاوره و حمایت از مادر شیرده و ارائه مکمل‌های لازم هم از خدمات ماما‌های حوزه بهداشت جهت مادرانی است که به تازگی زایمان کرده اند.
وی خاطر نشان کرد:انجام غربالگری سرطان‌های شایع زنان شامل معاینات برست و سرویکس، مشاوره‌های دوران بلوغ، مشاوره حین ازدواج، انجام مشاوره‌های رایگان در زمینه انصراف از سقط عمدی جنین و تلاش در راستای منصرف نمودن مادران از تصمیم به سقط، آموزش خود مراقبتی به تمامی بانوان و ارائه مراقبت‌ها و آموزش‌های دوران یائسگی از دیگر خدمات ماما‌ها به زنان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • جنجال پلمپ طلا فروشی‌های اعتصابی مشهد | آقای فرماندار شاکی شد | مگر بنده حق ندارم ورود کنم؟
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود