Web Analytics Made Easy - Statcounter

فناوران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان اردببل موفق به طراحی و برنامه‌نویسی اپلیکیشن خدمات پزشکی آنلاین آسرو به منظور ارائه خدمات آنلاین مبارزه با ویروس کرونا شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حبیب ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری اربدیل با اشاره به فعالیت‌های تیم تحقیق و توسعه شرکت تجارت برتر کوچ ساوالان (آسرو) در هفته‌های اول شیوع این بیماری در کشور انجام داده‌اند حدود ۴۱ درصد به علت مراجعه غیرضروری در مراکز درمانی مبتلا به ویروس کرونا شده و خود ناقل این ویروس به سایر اعضای خانواده خود شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم پور افزود: با توجه به عدم وجود سامانه آنلاینی که بتواند به صورت غیرحضوری غربالگری را انجام دهد و هم پزشکان متخصصی داشته باشد تا به صورت آنلاین در هر ساعت شبانه روز پاسخ‌گوی سوالات بیماران باشد، اعضای تیم متخصص آسرو توانستند با طراحی یک سامانه کاملاً جامع زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به ارائه خدمات انلاین غربالگری اقدام کرده و از پزشکان متخصص و دانشجو‌های پزشکی به منظور ارائه اطلاعات صحیح در اختیار مردم و پاسخ‌گوی سوالات پزشکی مردم در زمینه بیماری کرونا و حتی بیماری‌های دیگری استفاده کنند.
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل افزود: خدمات پزشکی آنلاین آسرو که با هدف ارائه خدمات آنلاین پزشکی و درمانی به مردم در دوران شیوع بحران کرونا از بیست و ششم اسفندماه راه اندازی گردید دو بخش ویژه تعبیه شده است. بخش ویژه دیگر سامانه خدمات پزشکی آنلاین آسرو ارتباط آنلاین با بیش از ۱۰ نفر از پزشکان متخصص کشور است.   وی بیان کرد: همچنین این سامانه تاکنون توانسته نسبت به ارائه خدمات آنلاین برای بیش از ۴۰۰ نفر اقدام نماید. در بخش تازه‌های این سامانه نیز تیمی متخصص که متشکل از دانشجویان پزشکی و چند تن از دانشجویان به صورت آنلاین می‌باشد جدیدترین اخبار روز درباره ویروس کرونا از منابع معتبر پزشکی مانند بیانیه‌ها و مقاله‌های سازمان جهانی بهداشت و سایت‌های معتبر علمی و پزشکی روزانه به صورت آنلاین ترجمه و بارگزاری می‌شود تا مردم اخبار را به دور از شایعات بسیار دنبال کنند تا از تشویش و اضطراب هم به دور باشند.   گفتنی است؛ تاکنون این سامانه توانسته بیش از ۱۰ هزار بازدید و عضو، با هدف رساندن اطلاعات صحیح به مردم، پاسخ‌گویی به سوالات و دغدغه‌های مردم توسط متخصصان پزشکی جلب کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نرم افزار موبایلی پارک علم و فناوری اردبیل مقابله با کرونا خدمات پزشکی آنلاین پارک علم و فناوری ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد

وزیر بهداشت در خصوص مصوبه دولت در ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی گفت: این مصوبه به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در هفت سال اول زندگی رخ دهد، در سایر سال های عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه به تمام بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است و با اشاره به کمبود دارو برای بیماران تالاسمی افزود: بنای ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد، کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.

کد خبر 749679

دیگر خبرها

  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی