Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@04:23:23 GMT

تشریح بخشی از عملکرد سال 98 نفت و گاز مارون

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۷۹۹۳

تشریح بخشی از عملکرد سال 98 نفت و گاز مارون

خبرگزاری آریا - ‫عملکرد شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در سال 98 در بخش‎های مختلف مربوط به بخش عملیاتی این شرکت اعم از خدمات چاه‌ها، بازرسی خطوط، نگهداری و تعمیرات و ... تشریح شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، باقر قاسمی، مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز و مارون اظهار کرد: سال 98، دستگاه فرآورش سیار نفت (MOT) با 4353 ساعت کار روی 69 حلقه چاه، 156 هزار و 90 بشکه و دستگاه تفکیک‌گر سیار نفت (MOS) با 1238 ساعت کار روی 50 حلقه چاه، 35 هزار و 310 بشکه نفت خام را استحصال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به فعالیت‌های واحد خدمات چاه‌ها اشاره کرد و افزود: در مجموع 14 هزار و 314 مورد عملیات تعویض و بررسی کاهنده، گریسکاری، تعویض و تعمیر شیرهای سرچاهی، اصلاح و ساخت اتصالات سرچاهی، جمع‌آوری و نصب ادوات سرچاهی، تمیزکاری و رنگ‌آمیزی چاه‌ها، جوشکاری و نصب حصار چاه‌ها، جوشکاری و نصب ساپورت‌های سرچاهی و کار در کارگاه در راستای پایداری تولید صورت گرفته است و در حوزه خدمات تأسیسات نیز 6 هزار و 64 مورد عملیات اعم از اصلاح و ساخت اتصالات، گریسکاری چندراهه‌ها، تعویض و تعمیر شیرهای تأسیسات، تخلیه حوضچه‌ها، خدمات جوشکاری، تمیزکاری و رنگ‌آمیزی تأسیسات، جوشکاری و نصب حصار تأسیسات و خدمات متفرقه به تأسیسات و چندراهه‌ها انجام شده است.
مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز و مارون همچنین از انجام هزار و 63 مورد بازرسی خطوط لوله اصلی نفت، گاز، گاز مایع، پساب و آب صنعتی برای صیانت از زیست‌بوم پیرامونی و ایمنی حوزه عملیاتی خبر داد.
قاسمی در ادامه به تشریح عملکرد نگهداری و تعمیرات در سه ماهه پایانی سال 98 پرداخت و یادآور شد: پایان مراحل اسپول‌سازی و پیش مونتاژ خطوط 10 و 12 و 16 اینچ مربوط به اصلاحیه ساخت و نصب فلرهای سرد و گرم، تعویض مواضع معیوب شاخه اصلی خط زیرزمینی 16 اینچ تزریق گاز مارون و تعمیر پوشش سرد و گرم آن در چند موضع، اصلاحیه احداث خطوط جدید و جابه‌جایی مشعل کوتاه انگشتی‌شکل در مجتمع بهره‌برداری مارون 4 برای رعایت حریم امن جاده اهواز - رامهرمز و افزایش ضریب ایمنی محیطی منطقه، اجرای عملیات خاکبرداری و خاکریزی مرتبط با موارد تعمیراتی خطوط لوله سراسر منطقه مارون با حجمی بالغ بر 5000 مترمکعب خاک نرم و سخت و تعمیر و تعویض مواضع معیوب خطوط جریانی روزمینی 22 حلقه چاه نفت در منطقه شرق مارون در راستای حفظ و نگهداشت تولید مستمر و حفظ زیست‌بوم منطقه را می‌توان از اهم اقدام‌های اتخاذشده در این حوزه برشمرد.
وی احداث تعداد هشت دهنه پل بتنی روی خطوط لوله جریانی روزمینی برای دسترسی به چاه‌ها و تردد محلی را اقدامی خوب برای تسهیل رفت‌وآمد مردم و کارکنان دانست و اظهار کرد: اجرای 10 مورد اصلاحیه سنگین و نیمه‌سنگین درون کارخانه‌ای مربوط به مجتمع‌های مارون 3 و 5 از جمله اتصال خطوط تفکیک‌گر G-Bank به مخازن فرآیندی در بهره‌برداری مارون 3، اتصال خطوط تفکیک‌گر F-Bank به مخزن گاززدا در بهره‌برداری مارون 3، تغییر وضعیت مخزن شماره 1 بهره‌برداری به حالت گاززدا بدون کوچک‌ترین تغییر، یا آسیب به جداره و کف مخزن در مجتمع مارون 3، ساخت اسپول‌های اصلاحیه نصب کنترل ولو روی خط خروجی تفکیک‌گر پرفشار واحد خامی واقع در مجتمع مارون 5، ساخت و نصب ته کش روی خطوط مشعل بهره‌برداری برای کاهش آلایندگی مشعل‌ها و حفظ محیط زیست در مجتمع مارون 5 از پروژه‌های حائز اهمیت شرکت در فصل زمستان پارسال بوده است.
مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز و مارون عملیات پایه‌کوبی در چندراهه ورودی مجتمع کوپال برای ایمن‌سازی خطوط جریانی روزمینی و افزایش پایداری در مقابل سیلاب‌های فصلی و جمع‌آوری لوله‌های مستعمل و مازاد سراسر منطقه عملیاتی شرکت به طول حدود 5000 متر در سایزهای مختلف را اقدام‌هایی دانست که برای ایمن‌سازی تأسیسات، آراستگی محیطی و افزایش امنیت حوزه عملیاتی شرکت اهمیت قابل‌توجهی دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت بهره برداری نفت و گاز تفکیک گر مارون 3 چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه