Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - استاندار همدان گفت: فعالیت دوباره اصناف استان همدان به معنای برطرف شدن خطر شیوع کرونا و بی توجهی به مراحل پیشگیری از این ویروس نیست.

به گزارش قدس آنلاین ، سید سعید شاهرخی استاندار همدان ، شامگاه جمعه در نشست اعضای کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه فعالیت صنوف کم خطر منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اس، گفت: مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین‌ماه اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخی با بیان اینکه محدودیت تردد برای خودروهای غیربومی و مسافران به استان همدان تا پایان ماه جاری با شدت و قوت اجرایی می‌شود، گفت: مدارس و دانشگاه‌ها همچنان تعطیل و فعالیت دستگاه‌های اداری نیز با دو سوم ظرفیت ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه فعالیت و بازگشایی صنوف منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، افزود: ماهیت و هدف از اجرای مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند، جلوگیری از هر نوع تجمعی است که منجر به انتقال و شیوع ویروس می‌شود.

استاندار همدان اضافه کرد: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در کنار آغاز فعالیت برخی از کسب و کارها، اقدام‌های هوشمند فاصله گذاری اجتماعی آغاز می‌شود اما فعالیت دوباره اصناف به معنای برطرف شدن خطر شیوع کرونا و بی توجهی به مراحل پیشگیری از این ویروس نیست.

وی با یادآوری اینکه سایتی از سوی وزارت بهداشت تعریف شده که صنوف مشمول مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند باید به این سایت مراجعه کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی موجود در این سایت را به منظور حفظ سلامتی خود و مراجعه کنندگان لحاظ کنند، گفت: هدف از آغاز فعالیت صنوف کم ریسک و کم خطر این است که در کنار به کار بستن پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اقتصاد کشور هم بچرخد و فعالیت‌های ضروری و روزمره ادامه یابد.

صنوف باید برابر با پروتکل‌های اداره بهداشت محیط و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خود را آغاز کنندشاهرخی از تلاش مؤثر عوامل انتظامی استان همدان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تشکر کرد و گفت: ماهیت و هدف از اجرای مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند، جلوگیری از هر نوع تجمع است و صنوف باید برابر با پروتکل‌های اداره بهداشت محیط و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خود را آغاز کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: رسانه‌ها در زمینه رعایت مسائل بهداشتی در محیط خانه و کار، میزان فاصله افراد از یکدیگر، نحوه پوشش و حفاظت افراد درباره ویروس کرونا پیشگام شده و این مسائل را به نحو مطلوب اطلاع رسانی کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فعالیت اصناف همدان استاندار همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد