Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:29:43 GMT

تبادل آتش گسترده مرزی میان هند و پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۸۸۵۴

تبادل آتش گسترده مرزی میان هند و پاکستان

به دنبال کشته شدن پنج سرباز ارتش هند در رویارویی با شبه‌نظامیان در نزدیکی "خط کنترل"، هند و پاکستان پنج روز است که درگیر تبادل آتش گسترده مرزی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، درگیری‌ها و خصومت‌ها میان نیروهای هندی و پاکستانی در "خط کنترل"، مرز دو فاکتویی که کشمیر را به دو بخش تقسیم می‌کند، مجددا شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخه مطبوعاتی ارتش پاکستان در بیانیه‌ای نیروهای هندی را به استفاده از آتشبار و خمپاره‌های سنگین در مرز و هدف گرفتن عمدی غیرنظامیان متهم کرد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای هندی طی ۲۴ ساعت گذشته با استفاده از آتشبار و خمپاره‌های سنگین در بخش‌های "شاردا"، "دادنیال" و "شاهکوت" در امتداد خط کنترل و هدف گرفتن عمدی غیرنظامیان مرتکب نقض بی‌پروای آتش‌بس شده‌اند. 

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای هندی به صورت کورکورانه دست به شلیک تسلیحات سنگین زده و چهار غیرنظامی از جمله یک دختر ۱۵ ساله را زخمی کردند. نیروهای ارتش پاکستان با کالیبرهای تطبیق داده شده به طور مؤثر به این حملات پاسخ دادند و پایگاه‌های ارتش هند را که ابتدا تیراندازی کرده بودند، هدف گرفتند.

ارتش هند جمعه ویدئویی منتشر کرد و در آن مدعی شد که در واکنش به نقض آتش‌بس از سوی پاکستان دست به اقدامات تلافی‌جویانه زده و سکوهای پرتاب و انبار مهمات "تروریست‌ها" در کشمیر تحت کنترل پاکستان را نابود کرده است.

سخنگوی دفاعی هند گفت: هند در واکنش به نقض بی‌پروای آتش‌بس توسز پاکستان در بخش "کران" منطقه "کوپوارا"با دقت مناطق مسلح، سکوهای پرتاب و انبار مهمات تروریست‌ها را هدف گرفته است. براساس گزارشات هند، در این اقدام خسارت سنگینی به شبه‌نظامیان در کشمیر تحت کنترل پاکستان وارد شده است.  

پاکستان مدعی است که هند از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون مرتکب ۷۰۸ نقض آتش‌بس شده است، به طوری که در جریان این نقض‌ها دو غیرنظامی کشته و ۴۲ تن زخمی شده‌اند. این در حالی است که هند مدعی است پاکستان از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۱۱۰۰ بار آتش‌بس را نقض کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشمیر نیروهای هندی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟

۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند + فیلم
  • وقتی ارتش به داد کنکوری‌ها رسید+ فیلم
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی