Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد رضا علیزاده احمد آبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: حوزه‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای در دوران محدودیت‌های ارتباطی با واسطه ویروس کرونا، دچار مشکل شده‌اند؛ اما باید تلاش شود تا حوزه بزرگ و گسترده فرهنگ و هنر و رسانه با کمترین آسیب از دوران سخت کرونا عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: همان طوری که بخش‌های تولیدی و خدماتی کشور از تعطیلی ناشی از کرونا دچار خسارت شده‌اند، حوزه فرهنگ و هنر نیز متحمل آسیب‌هایی شده و تقریبا همه بخش‌های این حوزه از حدود یک ماه و نیم گذشته تعطیل است.

علیزاده گفت: اجرای موسیقی و تئاتر که در استان به شکل گسترده برگزار می‌شد، اکنون دچار مشکل شده و حتی تعدادی از هنرمندانی که فقط از طریق کار‌های هنری، چون اجرای موسیقی، تئاتر و امثال این‌ها امرار معاش می‌کردند، در بحران به سر می‌برند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان داشت: آموزشگاه‌های آزاد هنری مشکل اجاره و تعهد به هنرآموزان خود را دارند؛ حوزه نشر و مطبوعات با مشکل مواجه شده و به خصوص مطبوعات مکتوب تا امروز ۲۳ فروردین ماه اجازه انتشار نداشتند.

علیزاده تصریح کرد: همه بخش‌های فرهنگی استان کرمان از جمله چاپ، نشر، حوزه موسیقی، هنر‌های تجسمی، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها تعطیل هستند؛ موسسات فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی فعالیت نمی‌کنند و درآمدهایشان از این راه قطع شده است و در کنار آن، هزینه‌های اجاره و تعهدات نسبت به طرف‌های قرارداد نیز وجود دارد که در نهایت آسیب‌هایی به بدنه فرهنگ استان وارد می‌شود.

او گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در راستای جبران خسارت‌های وارده، در حال جمع بندی و برآورد خسارات وارده به بخش‌های فرهنگی استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که در تلاشیم تا کسب و کار‌های هنری را در فضای مجازی راه اندازی می‌کنیم، تاکید کرد: در حال رایزنی با کتاب فروشی‌های کرمان هستیم تا مردم بتوانند کتاب موردنظر خود را سفارش داده و با رعایت موارد بهداشتی به صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرند.

انتهای پیام /س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی ویروس کرونا فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام عباسعلی مؤمن امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای با موضوع عفاف و حجاب که با حضور رؤسا و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای متولی در صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب علاوه بر شریعت باید به قانونی بودن موضوع نیز توجه ویژه داشت.

وی افزود: قانون‌گرا بودن مردم در بسیاری از کشورها لازم الاجرا است و عفاف و حجاب نیز مختص بانوان نبوده و در این بین باید به آقایان نیز در جهت رعایت برخی موارد تذکر داده شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی گفت: کشف حجاب در جامعه کنونی معلول یک سری علت‌ها است و یکی از این علت‌ها شرایط اقتصادی‌است که کاشفان حجاب از آن به عنوان یک ابزار در جهت اعتراض مدنی به شرایط اقتصادی استفاده می‌کنند.

مؤمن تصریح کرد: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

وی ادامه داد: یکی از مؤثرترین نهادهای مجری در این حوزه آموزش و پرورش است که وظیفه تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان اثرگذار در سطح جامعه را برعهده دارد و آموزش و پرورش در عمل به این معروف خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 748522

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • بن‌گویر با دنده‌های شکسته مرخص شد
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر