Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، جلسه مجازی شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان با موضوع بحران کرونا به ریاست صادق خرازی دبیرکل حزب و با حضور مجید فراهانی رئیس شورای مرکزی و اعضای شورای سیاست‌گذاری برگزار شد و مرور اخبار، آسیب‌شناسی و بررسی مدیریت بحران کرونا در ایران از محورهای مهم این جلسه بود.

اعضای شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان تأکید کردند که باید شرایط برای گروه‌ها و دهک‌های محروم جامعه به گونه‌ای فراهم شود که افراد برای تأمین معیشت خود، نگرانی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت وام یک میلیونی با بهره سود 12 درصد در عمل نمی‌تواند دردی از دردهای مردم را دوا ‌کند و انتظار می‌رفت حمایت قوی‌تری از دهک‌های ضعیف جامعه صورت گیرد. از سویی دیگر این سؤال مطرح است که آیا این امکان فراهم نبود که به این وام‌ حمایتی سودی تعلق نگیرد و به شکل قرض‌الحسنه و بدون دریافت سود به نیازمندان ارائه شود؟

اعضای شورای سیاست‌گذاری در این جلسه، با تقدیر از رشادت و تلاش‌های کادر درمانی و گروه‌های داوطلب مردمی، معتقد بودند در حالی که مطابق آمار کرونا کنترل نشده است، آمار مبتلایان به کرونا روندی افزایشی داشته است، تعداد فوتی‌ها کاهشی نداشته است، دارویی کشف نشده است و خطر شروع پیک دوم کرونا جدی است، با چه منطقی رییس دولت، پروژه عادی‌سازی را در پیش گرفته است و دست به کاهش محدودیت‌ها میزند؟ انتظار می‌رود وزارت بهداشت تحت تأثیر پروژه عادی‌سازی غیرواقعی قرار نگیرد و شفاف و دقیق جزییات و آمار این بیماری را مطرح کند. اگر این بیماری با عادی‌سازی های خطرناک، دستکم گرفته شود به شدت برای سلامت مردم ما مشکل‌ساز خواهد شد. عادی نمایی، نشان‌دهنده‌ی عادی شدن اوضاع نیست.

در این جلسه تصریح شد که دغدغه‌های اقتصادی رئیس‌جمهور قابل‌درک‌اند، ولی نباید فراموش کرد مطابق هشدارهای سازمان بهداشت جهانی، تعجیل در لغو تدابیر کشورها باعث سقوط شدیدتر و ادامه‌دار اقتصادی و افزایش شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا می‌شود. متأسفانه دولت بیش از پیش این روزها دچار بی تصمیمی، بد تصمیمی و دیر تصمیمی شده است. روند کند و غیر قاطع تصمیم‌گیری دولت ممکن است در ادامه به پیک دوم کرونا منتهی شود. ما نگران موج دوم و گسترش بیماری در کشور هستیم. در شرایط فعلی انتظار می‌رود دولت، حفظ سلامت تمام مردم را در اولویت قرار دهد.

در خاتمه، اعضای شورای سیاست‌گذاری پیشنهاد کردند سامانه‌ای برای شفافیت و گزارش دقیق جزئیات منابع و هزینه‌های دولت در بحران کرونا راه‌اندازی شود. تا به امروز جزئیات شفافی از برنامه و نحوه هزینه‌ کرد بسته حمایت 75 هزارمیلیاردی، بودجه یک میلیارد یوروی «صندوق توسعه ملی ایران» و... به مردم اعلام نشده است. عدم شفافیت می‌تواند زمینه‌ساز توزیع اشتباه و غیر هدفمند، فساد و ناکارآمدی در هزینه‌ها شود. مشخص شدن سازوکار و اولویت‌ها، شیوه شناسایی مشاغل هدف و نظارت بر هزینهکرد و ارائه شفاف گزارش‌ها به مردم ضروری است‌.

همچنین در این جلسه خرازی دبیر کل حزب ندای ایرانیان از نگارش نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب و مطرح کردن دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و ارائه پیشنهادهای خود در خصوص شرایط ویژه‌ی کشور اطلاع دادند و از تلاش های پزشکان عضو حزب که در مراکز درمانی در حال مقابله با کرونا هستند، تقدیر کردند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اعضای شورای سیاست گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

وی همچنین با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، انشاالله این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: روند اینگونه است که اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آنها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همینطور، ممکن است در شهرستانی مسأله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

وزیر فرهنگ درباره عملیات وعده صادق گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم از این عملیات احساس غرور کردند که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود و همه پاسخ جمهوری اسلامی را مبتنی بر اصول جهانی در حوزه تعاملات دیپلماتیک دانستند، پشتیبانی از اقدام نظامی در این سطح برای ما مغتنم است.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

با توجه به صورت گرفتن عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ضرر میلیونی بارسا با هت‌تریک بعدی لوا
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند