Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بروجرد با اشاره به آغاز به کار مشاغل کم خطر در بروجرد گفت: اتوبوس‌ها و ون‌های درون شهری حق تردد در شهر را ندارند البته ورودی‌ها و خروجی‌های شهر همچنان کنترل شده و از ورود خودروهای غیر بومی جلوگیری می‌شود. ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

رحیم رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل‌های کشوری خوشبختانه بازار کار خودش را آغاز کرد و مشاغل کم خطر در سطح شهر بعد از یک دوره تعطیلی بازگشایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس صورت جلسه‌ای که با اتاق اصناف داشتیم به تمام اصناف و اتحادیه‌های این شهرستان پیام‌هایی ارسال شد مبنی بر این که می‌توانند از امروز با رعایت موازین و پروتکل بهداشتی کار خود را آغاز کنند.

فرماندار بروجرد عنوان کرد: درست است که کار شروع شده ولی به این معنا نیست که بیماری و ویروس کرونا  از بین رفته است، تنها به خاطر شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی صلاح در این دیده شد که مشاغل کم خطر با رعایت نکات بهداشتی به کارشان ادامه دهند البته نظارت و کنترل‌هایی نیز می‌شود. 

وی بیان کرد: در اصل باید تمام نکات بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی رعایت شود تا مشکل  پیش نیاید. در حال حاضر مشاغل پرخطر حق بازگشایی ندارند به عنوان مثال به اداره  ورزش و جوانان اعلام شده که بازگشایی کلیه باشگاه‌های ورزشی، استخرها و سونا ممنوع است همچنین در حیطه گردشگری نیز کلیه فعالیت‌های این بخش ممنوع اعلام شده که شامل هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و کافی شاپ‌ها  می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر طرح زوج و فرد برای خودروها ملغی شده و این طرح تنها برای تاکسی‌ها انجام می‌شود، اتوبوس‌ها و ون‌های درون شهری نیز حق تردد در شهر را ندارند البته ورودی‌ها و خروجی‌های شهر همچنان کنترل شده و از ورود خودروهای غیر بومی جلوگیری می‌شود.

وی گفت: با اشاره به فعالیت پزشکان و مطب‌ها در سطح شهر خاطر نشان کرد:  فعالیت کلیه مراکز بهداشتی و درمانی چه خصوصی و چه دولتی و مطب پزشکان بلامانع است البته این مراکز می‌توانند با رعایت موازینی و مواردی که شبکه بهداشت و درمان برای آنها در نظر گرفته شروع به کار کنند. 

فرماندار بروجرد با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم در دوران تعطیلی تصریح کرد: در  این مدت مشکلات اقتصادی زیادی برای برخی از خانواده‌ها به وجود آمد و این تعطیلی روی برخی از صنوف تاثیر گذاشته است، به همین دلیل از مردم تقاضا می‌کنیم در حد ضرورت و برای رفع نیاز روزانه مغازه‌های خود را باز کنند، واقعا اگر نیازی ندارند به سلامت خودشان و سلامت دیگران احترام بگذارند. درست است که ما اجازه شروع به کار برخی از مشاغل را داده‌ایم ولی این ما هستیمکه با رعایت اصول و موازین بهداشتی سبب می‌شویم که این بیماری ماندگار شود یا به سرعت نابود شود.

وی  تاکید کرد: هر شهروند اگر تشخیص می‌دهد که ضرورتی ندارد تا مغازه‌اش باز شود از باز کردن مغازه خودداری کند چرا که سبب تجمع و شیوع بیماری می‌شود. تا زمانی که اوضاع به حالت عادی برمی‌گردد با ما همکاری کنید و در نهایت امیدوارم به زودی شاهد این مسئله باشیم که دیگر هیچ مشکلی نباشد و مردم بدون نگرانی و اضطراب از وجود ویروس کرونا بتوانند به زندگی عادی خود برگردند.

رحیمی در رابطه با تعطیلی مدارس و آموزشگاه‌ها نیز اظهار داشت: در رابطه با تعطیلی و بازگشایی مدارس نیز تا پایان فروردین ماه این روند همچنان ادامه دارد چرا که  این تعطیلی به صورت سراسری و کشوری است. قطعاً یک روز تا پایان فروردین ماه ستاد مبارزه با بیماری کرونا اعلام خواهد کرد که چه تصمیمی در این باره گرفته است.

وی افزود: احتمال دارد که اعلام کند برخی از استان‌ها به صورت محدود فعالیت خود را با رعایت موازین و نکات بهداشتی شروع کنند و نیز احتمال دارد که باز این تعطیلی ادامه داشته باشد، در این زمینه فعلا تصمیمی گرفته نشده است.

قدردانی نماینده ولی فقیه در لرستان از تلاش گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی در مقابله با کروناظرفیت‌های سمن‌ها برای تهیه اقلام مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی لرستان به کار گرفته می‌شود‌سپاه از 40 نقطه لرستان رفع آلودگی می‌کند / اتمام طرح غربالگری با حضور 558 تیم بسیجی

انتهای پیام/642/ح

R41450/P/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مشاغل کم خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام عصر چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های آب و برق، سدها، انرژی، پسماند و حمل و نقل درون‌شهری استان با حضور دکتر هدایت مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور، با بیان اینکه اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است، گفت: سد چناره در چرداول که تأمین کننده آب شرب سه شهرستان سیروان، چرداول و ایلام است با وجود انجام مطالعات، توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از لیست اعتبارات خارج شده که درخواست رفع موانع آن را داریم.

وی افزود: شبکه‌های توزیع آب شهری خصوصاً در مرکز استان بسیار فرسوده است به طوری که ۴۰ درصد نشتی آب در این شبکه‌ها داریم که رفع آن اعتبار مناسب و کار شبانه روزی و جهادی می‌طلبد.

هژبری ضمن بیان اینکه شبکه انتقال ۲۳ کیلومتری آب از سد ایلام به مرکز استان و شبکه انتقال آب چشمه‌های گل‌گل فرسوده است، توضیح داد: برخی شهرستان‌های استان شبکه تصفیه خانه و دفع فاضلاب ندارند و ارتقای تصفیه خانه شهر مهران که گرانیگاه اربعین است به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی در حوزه حمل و نقل درون شهری نیز خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های درون شهری در ایلام بسیار فرسوده هستند و تقاضای اختصاص حداقل ۴۰ دستگاه اتوبوس جهت خدمت در اربعین و مرکز استان داریم که بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

کد خبر 6088259

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • پایانی بر شروع دوباره طبابت دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است