Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آمریکایی در سرمقاله خود نوشت علیرغم آنکه ویروس جدید «کرونا» تفاوتی برای نژاد‌های مختلف قائل نیست، اما این ویروس رفتار‌های نژادپرستانه آمریکا در برخورد با بیماران را آشکار کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در سرمقاله خود به رفتار‌های تبعیض‌آمیز دولت ترامپ در بحبوحه شیوع کرونا اشاره کرد و نوشت، علیرغم آنکه کروناویروس تفاوتی بین نژاد‌های مختلف قائل نیست، اما آمریکا رفتار‌های نژادپرستانه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در مقدمه این گزارش آمده است، تا جایی که می‌دانیم ویروس جدید کرونا تبعیضی بین نژاد‌ها قائل نیست، اما آمریکا رفتار‌های تبعیض آمیزی دارد و آمار و ارقامی که تاکنون منتشر شده نشان می‌دهد، سیاهپوستان به یک میزان نامتناسب در ایالات متحده آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

این گزارش به آمار و ارقام منتشر شده اشاره کرد و نوشت، آمار و ارقامی که در هفته‌های اخیر از شهرها، مناطق و ایالات منتشر شده، نگران کننده است، ۳۰ درصد از جمعیت شیکاگو سیاهپوست هستند، اما ۷۰ درصد از افرادی که در این شهر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند، سیاهپوست می‌باشند.

طبق این گزارش، اوضاع در منطقه «میلواکی» بدتر از شیکاگو است: سیاهپوستان، ۲۶ درصد از جمعیت این منطقه را تشکیل می‌دهند، اما ۷۳ درصد از تلفات ناشی از ابتلا به کرونا مربوط به سیاهپوستان می‌شود.

نسبت جمعیت سیاهپوستان به تعداد تلفات مبتلا به کرونا در «میشیگان» نیز ۱۴ درصد به ۴۱ درصد است و در لوئیزیانا نسبت این آمار ۳۲ به ۷۰ درصد است و در مریلند نیز علیرغم آنکه ۳۰ درصد از جمعیت را سیاهپوستان تشکیل می‌دهند، ۴۰ درصد از آمار و ارقام مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا به سیاهپوستان مربوط می‌شود.

این گزارش سپس با اشاره به این موارد ادامه داد که هنوز آمار و ارقام فدرال را در این زمینه نمی‌دانیم، زیرا هیچ آمار و ارقامی در این خصوص ارائه نداده است و علیرغم آنکه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری فدرال معمولاً باید مکان، سن و نژاد آن‌هایی که از این ویروس متضرر شده‌اند را دنبال کرده و مورد پیگیری قرار دهد، اما در حال حاضر و در برهه کنونی هیچ آماری در این خصوص ارائه نکرده است.

برخی از اعضای کنگره با ارسال نامه‌ای به «الکس آزر» وزیر خدمات درمانی و انسانی آمریکا از او خواستند که این رویه فعلی را تغییر دهد و آماری در خصوص مکان، نژاد و سن مبتلایان و قربانیان کرونا ارائه دهد، زیرا این آمار و ارقام برای فهم آنچه که در برخی از حساس‌ترین جوامع آمریکا در حال رخ دادن است، ضروری است.

این گزارش ادامه داد که احتمالاً شکاف نژادی در انجام آزمایشات و درمان وجود داشته باشد و حتی ممکن است نابرابری‌های موجود، تأثیر بحران کرونا در آمریکا را نابرابر جلوه داده باشد. سیاهپوستان به طور قطع از چاقی بیمارگونه، دیابت، آسم و فشارخون رنج می‌برند که تمامی این بیماری‌ها شرایط را برای مبتلایان به کرونا وخیم‌تر می‌کند.

واشنگتن‌پست سپس با اشاره به شرایط نامساعد برای سیاهپوستان توضیح داد که واقعیت موجود در خصوص سیاهپوستان آمریکا یک مسئله تصادفی نیست بلکه نتیجه شرایط اقتصادی و محیطی است که در تاریخ طولانی رفتار‌های تبعیض‌آمیز آمریکا به سیاهپوستان تحمیل شده است.

این گزارش در تحلیل شرایط نامناسب سیاهپوستان در آمریکا نوشت شرایطی، چون محرومیت سیاهپوستان از داشتن مسکن استاندارد، فقدان دسترسی آن‌ها به خدمات پزشکی، فقدان دسترسی و نزدیکی آن‌ها به فروشگاه‌های مواد غذایی نیز موجب شده که ابتلا به بیماری کروناویروس به وضعیت کنونی که امروز با آن مواجه هستیم تبدیل شود.

سیاهپوستان معمولاً در مقایسه با سفیدپوستان بیشتر در مشاغل خدماتی، چون رانندگی اتوبوس و فعالیت‌های مراقبتی مشغول هستند و همین امر آن‌ها را در مقایسه با افرادی که امکان دورکاری برایشان فراهم است، در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد.

طبق این گزارش، مهاجران غیرقانونی نیز که اغلب در حاشیه‌های شهر‌ها زندگی می‌کنند به دلیل عدم دسترسی مناسب به تست کرونا و درمان بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی نیز هفته گذشته اعتراف کرد که کووید-۱۹ بیشتر اقلیت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است و تصریح کرد: «در حال حاضر کاری جز ارائه بهترین خدمات درمانی ممکن به آن‌ها نمی‌توان انجام داد. ارائه بهترین خدمات درمانی امری اساسی و ضروری است».

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده تا روز گذشته (جمعه)، یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۳۸ نفر از مردم جهان به کروناویروس آلوده شدند و ۱۰۳ هزار و ۵۱۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

ایالات متحده آمریکا همچنان با ۵۰۳ هزار و ۱۷۷ مورد ابتلا و ۱۸ هزار و ۷۶۱ مورد فوتی بالاترین آمار و ارقام مبتلایان به ویروس ناشناخته «کووید-۱۹» را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واشنگتن پست بیمارستان های آمریکا آمار و ارقام منتشر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال

به گزارش تابناک اقتصادی؛ آمارهای شغلی آمریکا در ماه آوریل بر خلاف ماه گذشته شتاب خود را از دست داد. نرخ بیکاری بار دیگر شیب صعودی به خود گرفت و در پله 3.9 درصدی ایستاد و فرصت‌های شغلی جدید نیز از پیش‌بینی‌ها مبنی بر ایجاد 190 هزار شغل جدید کاهشی‌تر شد و به 175 هزار نفر رسید.

داده‌های نامطلوب بازارکار این سیگنال را به اقتصاددانان می‌دهد که اقتصاد آمریکا دیگر تحمل نرخ بهره در سطوح 5.25 تا 5.5درصدی و همچنین سطوح بالاتر از این رقم را نداشته و پاول نباید از سیاست‌های پولی انبساطی کناره‌گیری کند. ناگفته نماند که آغاز این سیاست‌ها نیازمند پیش‌زمینه‌هایی از جمله اطمینان از عدم بازگشت تورم در ماه‌های آتی است. با کاهش شتاب داده‌های شغلی ایالات‌متحده، شاخص ارزی آمریکا که در نتیجه سیگنال‌های اقتصاددانان شیب صعودی به خود گرفته بود، بار دیگر به کف 105 واحدی سقوط کرد و فرصت دوباره‌ای برای تقویت طلا و بیت‌کوین فراهم کرد. بیت‌کوین روز گذشته در ساعت 17به وقت تهران با رقمی معادل 64 هزار و 400 دلار  در حال معامله بود.

 پاول بر سردوراهی

گزارش‌های اقتصادی آمریکا از جمله رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول 2024، داده‌های شغلی، تورم و شاخص مدیران‌خرید در ماه‌های اخیر جرمی پاول را بر سر دوراهی تشدید سیاست‌های انقباضی و آغاز سیاست‌های انبساطی قرار داده است. تبعات این دوراهی بر بازارهای جهانی اثر‌گذار بوده و موجب نوسان قیمتی دارایی‌های این بازار خواهد شد؛ زیرا در صورت آغاز دوباره چرخه ضد تورمی، گرچه تورم شیب نزولی به خود می‌گیرد، اما نرخ رشد تولید ناخالص داخلی، فعالیت‌های اقتصادی و بازار کار آمریکا را تحت تاثیر قرار داده و از شتاب آنها جلوگیری می‌کند. صاحب‌نظران این روند را تایید کردند. البته آنها در خصوص آغاز سیاست‌های انبساطی تردید داشتند و تاکید کردند که در صورت آغاز زودهنگام کاهش نرخ بهره، بازگشت تورم به سطوح بالاتر دور از انتظار نخواهد بود. قابل ذکر است که گزارش تورمی در ماه آوریل که در15 مه منتشر خواهد شد می‌تواند اندکی از تردید پاول را کم کند و مسیر روشن‌تری را در اختیار پاول و سایر سیاستگذاران قرار دهد. برای درک بهتر این موضوع باید تا انتشار گزارش تورمی و همچنین واکنش سیاستگذاران به آن منتظر ماند.

منبع: دنیای اقتصاد

 

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟