Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@08:55:17 GMT

اجرای عرضه سهام دولت در قالب ETF‌ها با تصویب هیات دولت

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۰۰۱۷

اجرای عرضه سهام دولت در قالب ETF‌ها با تصویب هیات دولت

محمدرضا معتمد: «اگر روز چهارشنبه هفته جاری هیات دولت برگزار شود، در خصوص این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد.»

 

به گزارش پول نیوز، همانطور که در ابلاغیه چند روز پیش سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام شد، این سازمان مصوبه «واگذاری سهام دولتی در قالب صندوق‌های قابل معامله در بورس» را به نهادهای مالی و کلیه فعالان بازار سرمایه ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمد با اعلام آخرین اخبار گفت: در حال حاضر این ابلاغیه در هیات دولت مطرح شده است به این شکل که از طریق شورای عالی بورس پیش‌نویس آن تهیه شده و از طریق وزیر اقتصاد برای طرح در هیات دولت رفته است.

وی افزود: این موضوع در قانون بودجه سال ۹۹، تبصره ۲ بند ۲ آورده شده است و اگر اساسنامه مذکور در هیات دولت مصوب شود، از طریق ریاست جمهوری ابلاغ شده و ساز و کار اجرایی آن توسط بورس پیاده‌سازی خواهد شد.

گفتنی است، پیش از این مصوبه واگذاری سهام دولتی در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس را به کلیه نهادهای مالی و فعالان بازار سرمایه ابلاغ کرده بود. بنابر این ابلاغیه، در خصوص انتقال سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس یا فرابورس متعلق به دولت در مالکیت دستگاه‌های اجرایی و شرکت های تابعه آنها به صندوق‌های موضوع قانون فوق در قالب معاملات خارج از جلسه رسمی معاملات، نقل و انتقال یادشده معاف از پرداخت هرگونه کارمزد باشد.

همچنین، این دسته از صندوق‌های سرمایه‌گذاری که به موجب قانون بودجه سال ۹۹ تاسیس می‌شوند، جزء صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام بوده و سرمایه‌ گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری «در اوراق بهادار با درآمد ثابت» در این نوع از صندوق ها قابل احتساب در نصاب حداقل سرمایه‌گذاری در سهام خواهد بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محمدرضا معتمد سهام دولت هیات دولت قانون بودجه صندوق های سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در روز گذشته معاملاتی (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهامداران عمده در نماد‌هایی مختلفی دست به خرید و فروش سهام زدند که سنگین‌ترین خرید سهامدار عمده به شرنگی تعلق گرفت جایی که یک سهامدار حقیقی ۶۲ میلیارد تومان سهام شرنگی را خریداری کرد.   ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iwy

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟