Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-02@07:48:53 GMT

هشدار WHO نسبت به بازگشت ابولا در کنگو

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۰۱۶۲

هشدار WHO نسبت به بازگشت ابولا در کنگو

رویداد۲۴  مقامات بهداشتیِ سازمان ملل متحد روز گذشته (جمعه) اعلام کردند که یک مرد ۲۶ ساله از اول فوریه نخستین کسی است که به بیماری ابولا در جمهوری دمکراتیک کنگو (DRC) مبتلا شده است.

تدورس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که متأسفانه، این بدان معناست که دولت جمهوری دموکراتیک کنگو قادر نخواهد بود روز دوشنبه ختم شیوع بیماری ابولا را اعلام کند، اما نیرو‌های سازمان جهانی بهداشت همچنان در این کشور می‌مانند تا مثل همیشه با همکاری با دولت کنگو، جوامع و شرکای آسیب دیده، به شیوع این بیماری پایان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبر همه‌گیریِ این بیماری در ماه اوت سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام شد و از آن زمان تاکنون ۲۲۰۰ نفر به دلیل ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند. این شیوع هم‌چنین باعث اقدام به واکسیناسیون در سطح گسترده شد که طی آن بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان کنگو واکسن ابولا را دریافت کردند.

پس از گذشت چند هفته‌ای که طی آن هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ابولا در کنگو دیده نشده بود، مقامات این کشور در حال آماده‌سازی برای اعلام پایان همه‌گیری این بیماری بودند. ماتشیدیسو موتی، رئیس دفتر سازمان جهانی بهداشت در آفریقا با ابراز ناراحتی خود از این که پایان همه‌گیری ابولا در کنگو به وقوع نپیوسته است، اعلام کرد: سازمان جهانی بهداشت تعهد می‌دهد که برای "پایان دادن به ابولا" همکاری خود را با وزارت بهداشت کنگو ادامه خواهد داد.
بیشتر بخوانید: آیا ویروس کرونا در تابستان مهار می‌شود؟ همه‌گیری اخیر بیماری ابولا در کنگو پس از یک شیوع مرگبارتر در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی که در غرب آفریقا آغاز شد و تا مارس ۲۰۱۶ میلادی که پایان آن اعلام شد بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ قربانی گرفت، رخ داده است.

کنگو هم‌چنین در معرض بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ قرار دارد که تاکنون بر اساس آمار و ارقام دانشگاه جان هاپکینز ۲۲۳ مورد ابتلا و ۲۰ مرگ ناشی از آن را تایید کرده است.

بنا بر گزارش دویچه‌وله، روز گذشته (جمعه) مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بازگشت ابولا به کنگو در واقع بینشی برای بحران جهانی به وجود آورد. به گفته وی، تا زمانی که کنترل اوضاع تحت فرمان قرار نگیرد، هیچ راهبردی برای خروج از بحران وجود نخواهد داشت. دولت‌ها همیشه باید برای شروع دوباره آماده باشند و از این بازگشت غافلگیر نشوند. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ابولا ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت ابولا در کنگو همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۰۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به فرارسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی است؛ اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیرمجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوب‌داران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

وی از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سم‌پاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: باتوجه‌به اقدامات صورت‌گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.

کد خبر 6093183

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان