Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آماده باش دوباره ۳۴۰ اکیپ امدادی ابن ستاد در استان برای مقابله با سیل احتمالی خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم فعالیت سامانه بارشی تا یکشنبه در سطح استان اصفهان، اظهار کرد: بارش باران و تگرگ، رعد و برق و صاعقه، وزش باد شدید مناطق شمال، شرق و مرکز استان به ویژه خوروبیابانک، اردستان و نطنز را فرامی گیرد از این رو ۳۴۰ اکیپ از نیروهای امدادی و ستاد سیل مدیریت بحران در فرمانداری ها، شرکت آب منطقه ای، شهرداری ها، هلال احمر، راهداری، پلیس راهور و فوریتهای پزشکی برای پیشگیری به حالت آماده باش درآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه احتمال سرریز سد زاینده رود و طغیان رودخانه زاینده رود وجود ندارد، افزود: با وجود این خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه ها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و محافظت از مزارع و باغات، سازه های گلخانه ای، تابلو ها و داربستها در برابر باد شدید، باران و تگرگ ضروری است.
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اهمیت لایروبی کانالها و زهکش های مزارع و باغات برای پیشگیری از خسارت سیل، توصیه کرد: مردم در شهرستان هایی که احتمال وقوع سیلاب وجود دارد از تردد و یا چرای دام در حاشیه رودخانه های فصلی، دره ها و دامنه کوهها خودداری کنند.

شیشه فروش اضافه کرد: بر اثر ناپایداری های جوی، بارش باران و تگرگ در سه روز اخیر محصولات سه هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات دچار سرمازدگی و خسارت شده است؛ همچنین بارش ها به ۱۴۵ واحد مسکونی، ۲۲ کیلومتر از راهها و ۲۰ رشته قنات و چاه آب کشاورزی خسارت وارد کرد.

کد خبر 418318

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیریت بحران سیل اصفهان زاینده رود شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند

مهرور بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد و گفت: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: بنابراین به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیلهای فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی ویاهرگونه حادثه احتمالی، بر آماده باش مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، شرکتهای خدماتی ( آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه, ثابت و آب منطقه ای تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: شهروندان از تردد در محلهای پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف درحریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
وی بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک های اولیه، برف پاک کن، بهمراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

مهرور تاکید کرد: تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان ها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی ، کنترل دما, رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها، دامداری ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه ها و برای جلوگیری از خسارت های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی بعمل آید.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید