Web Analytics Made Easy - Statcounter

صاحبان صنایع آذربایجان‌غربی برخی موانع و مشکلات را مانعی جدی در راه تحقق شعار سال یعنی« جهش تولید» می‌دانند که در این گزارش به آنها اشاره شده است. ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه شعارهای اقتصادی خویش، امسال را به نام« جهش تولید» نامگذاری کرده و تحقق آن را یک موضوع« حیاتی» برای کشور عنوان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین برای تحقق این شعار مهم اقتصادی که سبب پیشرفت کشور می‌شود، همگان باید دست به دست هم دهند تا موانع تولید مرتفع شده و شعار جهش تولید محقق شود.

در این بین به سراغ تنی چند از صاحبان صنایع استان رفته‌ایم تا مهمترین موانع تحقق جهش تولید را از زبان آنها بشنویم.

«شیخلو» که دارای واحد تولیدی کیک و کلوچه در ارومیه است با اشاره به اینکه بیشتر واحدهای تولیدی با مشکلات مالیاتی مواجه هستند اظهار کرد: متاسفانه کارشناس اداره امور مالیاتی بدون بررسی و به صورت علی‌الحساب اقدام به نوشتن مالیات کرده و می‌رود.

وی افزود: علاوه بر آن متاسفانه دولت تنها از تولیدکنندگان خوش‌حساب مالیات گرفته و با آنهایی که فرار مالیاتی دارند کاری ندارد و از سوی دیگر یکی از موانع جدی در راه تحقق شعار سال این است که بانک‌ها همکاری لازم را با واحدهای تولیدی ندارند.

«کاظم مرتاض» که در کار تولید انواع باتری فعالیت دارد به صورت امیدوارانه به مشکلات تولید نگاه می‌کند و می‌گوید: هم اکنون تصمیماتی از سوی دولت برای رفع موانع تولید و تحقق شعار جهش تولید گرفته شده که اگر حل شود، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

رویکرد ایمیدرو برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در سال جهش تولید150 طرح صنعتی سال «جهش تولید» در گیلان به بهره‌برداری می‌رسدمنتخب مردم تنکابن و رامسر در مجلس: جهش تولید در کشور شتابان باید اجرایی شود

«محمدشهاب کریمی» که در کار تولید قطعات خودرو است با ابراز تاسف از شیوع ویروس کرونا که باعث مشکلاتی در فعالیت واحدش شده است اظهار کرد: با وجود اینکه دولت پروتوکول‌های بهداشتی را به واحدها اعلام کرده اما هیچ امکانات بهداشتی در اختیار واحدها قرار نداده است.

وی تصریح کرد: حداقل از دولت انتظار می‌رود که مراکز خرید را به واحدهای تولیدی معرفی کند تا آنها نسبت به تامین مواد بهداشتی اقدام کنند.

کریمی با اشاره به اینکه کارخانه‌ها به تامین مواد اولیه نیاز دارند بیان کرد: از سوی دیگر ارز نیمایی کم شده و با این اوضاع مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی، شعار جهش تولید محقق نمی‌شود.

این تولیدکننده گفت: باید در کشورمان نیز همانند سایر کشورها، در شرایط کنونی اخذ مالیات را عقب بیاندازند و از سوی دیگر باید تولید انجام شده تا اشتغال حفظ شود.

«رضا توسلی»که در واحد چاپ و بسته‌بندی فعالیت دارد با اشاره به مهمترین موانع جهش تولید در سال 99 اظهار کرد: بهره‌های بانکی، کمبود یا نبود مواد اولیه و عدم نقدینگی کافی برای خرید مواد اولیه و عدم اجازه واردات را از مهمترین مشکلات کنونی عنوان کرد.

وی افزود: با وجود اینکه هم اکنون به الکل نیازمند هستیم اما الکلی به واحد تولیدی اختصاص نیافته و فقط برای ضدعفونی و مصارف بیمارستانی کاربرد دارد و الکل نیز در انحصار تولیدکنندگان دارویی قرار دارد.

«امیر حصار» تولیدکننده دیگری است که با وی وارد گفت وگو می شویم، این تولیدکننده که در کار تولید درب ضدسرقت فعالیت دارد، با تاکید بر اینکه متاسفانه به شعارهای سال توجهی نمی‌شود اظهار کرد: این شعارها تنها در حد شعار باقی می‌ماند.

وی گفت: علاوه بر تحریم‌های خارجی، حمایت دولتی نیز از تولیدکنندگان وجود نداشته و وام‌های کم‌بهره نیز ناچیز است و متاسفانه به صنایع کوچک که می‌توانند صنعت را به تحرک وادارند، بهایی داده نمی‌شود.

این تولیدکننده با تاکید بر توجه به مشوق‌های صادراتی افزود: همچنین متاسفانه در شرایط تحریم، هیچ حمایت و کمکی از سوی دولت در کار نیست و مجلس شورای اسلامی نیز از تولید پشتیبانی نمی‌کند.

در ادامه دکتر«تنهایی» که در کار تولید لوازم آزمایشگاهی و پزشکی فعالیت دارد مهمترین و اساسی‌ترین مشکل واحد خود را تامین مواد اولیه دانست و اظهار کرد: متاسفانه بازار به خاطر ویروس کرونا تعطیل بوده و دولت به جای فراهم کردن بستر برای تولیدکنندگان، هر روز دستورالعمل‌های بهداشتی برای تولیدکنندگان صادر می‌کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در شرایط کنونی به جای تامین موادضدعفونی کننده واحدهای تولیدی، دستور تب‌سنجی کارگران و رعایت فاصله میان نیروهای کاری را داده‌اند و اقدام دیگری انجام نمی‌دهند.

این تولیدکننده بیان کرد: بی‌شک برای تحقق شعار جهش تولید همه باید دست به دست همه داده تا این شعار محقق شود.

در ادامه«بانی مسعود» تولیدکننده دیگری که در کار تولید سیم و کابل است با تاکید بر اینکه برای تحقق شعار سال باید خروج کالا از کشور توسط گمرکات تسهیل شود اظهار کرد: متاسفانه ارز برگشتی نیز اجازه فعالیت بیشتر را به صاحبان تولید نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: علاوه بر آن باید اجازه صادرات داده شده و به صادرکنندگان نیز مشوق داده شود و از سوی دیگر باید ارز کم‌بهره به صاحبان صنایع اختصاص یابد تا تولیدکننده بتوانند ماشین‌آلات خود را تعویض و تولیداتی‌ به‌روز داشته باشند.

در ادامه به سراغ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی رفتیم، غلامرضا بابایی با رد موضوع عدم تامین اقلام ضدعفونی‌کننده و بهداشتی در واحدهای تولیدی تصریح کرد: هم اکنون تنها مشکل کنونی، ماسک 95 است که به زودی تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: بی‌تردید الکل نیز در انحصار تولیدکنندگان دارویی نیست و تولیدکنندگان می‌تواند آن را تامین کنند.

بابایی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ کدام از تولیدکنندگان به گرفتن وام ارزی علاقه‌ای ندارند افزود: اما در صورت درخواست وام ارزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت آمادگی تامین آن را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: مشوق‌های صادراتی نیز برای تولیدکنندگان وجود دارد و امسال از سوی وزارتخانه متبوع، 17 اولویت برای تحقق شعار جهش تولید مصوب شده که انجام می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه عملکرد مطلوب سال گذشته در حوزه رونق تولید در سایه تلاش‌های دولت بوده است اظهار کرد: بی‌تردید تنها راه نجات کشور، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است که باید به این امر توجه شود.

گزارش از نصیبه نیک‌زاد قوشچی

انتهای پیام/7548/ش

R7548/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحدهای تولیدی کار تولید آذربایجان غربی شعار جهش تولید صاحبان صنایع سوی دیگر تامین مواد مواد اولیه تحقق شعار برای تحقق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در تسوج ماشین‌ها را جلوی چشم صاحبانشان بلعید | ناله و شیون دردناک صاحبان خودروها را ببینید + فیلم

دریافت 32 MB

به گزارش همشهری آنلاین عدم توجه به هشدارها در مورد نزدیک نشدن به حریم رودخانه‌ها سبب شد در یکی از نقاط استان آذربایجان شرقی این اتفاق هولناک رخ بدهد.

کد خبر 849069 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • سیل در تسوج ماشین‌ها را جلوی چشم صاحبانشان بلعید | ناله و شیون دردناک صاحبان خودروها را ببینید + فیلم
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • نارضایتی تولیدکنندگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان
  • تجلیل از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی