Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:15:34 GMT

سقف بازار امین السلطان پایتخت توسط کسبه مرمت می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۰۶۷۹

سقف بازار امین السلطان پایتخت توسط کسبه مرمت می شود

به گزارش روز شنبه میراث فرهنگی تهران، مرتضی ادیب زاده افزود: روز گذشته (۲۲ فروردین ماه) درپی تماس عوامل شهرداری منطقه ۱۲ درخصوص ریزش بخشی از سقف بازار میدان امین السلطان به همراه یکی کارشناسان حوزه میراث فرهنگی اداره کل از محل بازدید و میزان آسیب های وارده بررسی شد.

وی ادامه داد: مشخص شد براثر بارش های شدید چند روز اخیر یکی از تویزه های این بخش از بازار امین السلطان در اثر رطوبت ناشی از سقف، ریزش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادیب زاده افزود: مقرر شد تا شهرداری ناحیه۴ ضمن ایمن سازی گذر با داربست فلزی و مالکین و کسبه واحدهای پیرامون این بخش نیز با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی در اسرع وقت نسبت به عایق بندی پشت بام و تویزه آسیب دیده اقدام کنند.

به گفته معاون میراث فرهنگی استان تهران، به محض مساعد شدن شرایط جوی پس از بارندگی، اقدامات مرمتی لازم انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در اثر این حادثه هیچ گونه خسارت جانی به شهروندان وارد نشده است.

این بازار واقع در چهار راه مولوی به سمت میدان امین السلطان قرار دارد که قدمت آن ۱۵۰ سال پیش در اواسط سلطنت ناصرالدین شاه یا (همان دوره ناصری) توسط ابراهیم‌خان امین‌السلطان شکل گرفت.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان تهران پایتخت شهرداری امین السلطان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی میراث فرهنگی امین السلطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره

 سرهنگ مهدی داور گفت: دو نفر حفار غیر مجاز که در صدد حفاری در محوطه شناسایی شده میراث فرهنگی در گرمدره بودند، توسط مأموران دستگیر شدند.
وی افزود: تمام ادوات حفاری، یک قبضه سلاح گرم به همراه دو عدد خشاب و مقادیر قابل توجهی فشنگ کشف و ضبط شد. 
او با اشاره به اینکه تجهیزات کشف شده و متهمین در اختیار مقام قضایی قرار گرفته اند، اظهار کرد: هموطنان می‌توانند هرگونه تعدی به میراث فرهنگی را به صورت شبانه روزی با شماره تلفن‌های ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت
  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب