Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادر شهید ولایتی‌فر با اشاره به اهمیت قرائت زیارت عاشورا برای رفع بیماری کرونا از جامعه گفت: اگر یک شب زیارت عاشورا را نخوانم آرام نمی‌شوم ، هر شب به مزار پسرم می روم و زیارت عاشورا را قرائت می کنم. ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

طوبی جدیدالاسلام مادر شهید حسین ولایتی‌فر در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم‌ اظهار داشت: حسین از سن 12 سالگی وارد بسیج شد و انس به هیئت مذهبی و مسجد و همچنین برنامه های فرهنگی از خصوصیات پسرم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حسین تاکید داشت که به سوریه برود و همیشه به من می گفت یک روز شهید خواهم شد، پسرم عاشق این راه بود و راضی هستیم به رضای خداوند متعال که در حادثه اهواز به فیض شهادت نائل آمد.

مادر شهید حسین ولایتی‌فر ادامه داد: حسین هنگام مناجات به طبقه پایین منزل می‌رفت، صدای قرائت ها و مناجات حسین هنوز تو گوشم است، اگر یک شب به مزار پسرم نروم  و زیارت عاشورا نخوانم آرام نمی‌شوم.

جدید‌الاسلام با اشاره به اهمیت قرائت زیارت عاشورا برای رفع بیماری کرونا از جامعه بیان کرد: اگر یک شب زیارت عاشورا نخوانم آرام نمی‌شوم، هر شب برای خواندن زیارت عاشورا با پدر حسین به مزار شهید می‌رویم.

رئیس کمیته امداد: برگزاری پویش زیارت عاشورا در شرایط کنونی از ضروریات و بسیار مفید استبیش از 13 هزار نفر در پویش «در خانه بمانیم» با محوریت زیارت عاشورا شرکت کردندآیت الله حسینی بوشهری از برگزار‌ کنندگان پویش زیارت عاشورا تقدیر‌ کرد

وی تصریح کرد: زمانی که از شهادت حسین خبردار شدم احساس کردم یک ندا به من می گوید آرام باشید حسین خوب است ، حسین خیلی آرام و مذهبی بود و لایق بود به شهادت برسد .

شهید ولایتی‌فر اهتمام ویژه ای برای کمک به فقرا و نیازمندان داشت

محمد تقی ولایتی‌فر پدر شهید حسین ولایتی‌فر نیز با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی پسرش گفت: با شهید خیلی اُنس داشتم و با هم خیلی رفیق بودیم، مثل پدر و پسر نبودیم خیلی راحت بودیم، هدایای و حق الزحمه های خود را به فقرا و نیازمندان می‌بخشید.

وی گفت: سواد قرائت زیارت عاشورا را ندارم، وقتی مادر حسین شروع به خواندن این دعا می کند آرام می شوم.

شهید حسین ولایتی‌فر فرزند محمدتقی در تاریخ ششم تیرماه سال 1375 در پایتخت مقاومت ایران دزفول دیده به جهان گشود و شادی را برای خانواده خود به ارمغان آورد، در سن 20 سالگی به جمع سبزپوشان سپاه پاسداران پیوست و لباس پاسداری را به تن کرد.

شهید حسین ولایتی‌فر صبح روز شنبه 31 شهریورماه سال 1397 در رژه نیروهای مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس در بلوار قدس اهواز برگزار شد، هدف تیر تروریست‌ها قرار گرفت و به همراه 22 نفر دیگر به شهادت رسید، پس از تشییع باشکوه در اهواز پیکر پاکش به همراه پیکر مطهر شهید سعید زارع به دزفول انتقال یافت و سپس در گلزار شهدای شهیدآباد دزفول آرام گرفت.

به گزارش تسنیم، موسسه حضرت مهدی (عج)در اسفندماه 98 پویشی با عنوان در خانه بمانیم با محوریت زیارت عاشورا ایجاد کرد که براساس این پویش، برای رفع بلا از کشور دعای توسل، دعای ندبه و زیارت عاشورا قرائت می شود که تاکنون بیش از 13 هزار نفر در این پویش شرکت کردند، پدر و مادر شهید حسین ولایتی فر نیز ضمن پیوستن به این پویش از ملت ایران اسلامی خواستند برای مقابله با بیماری کرونا دست به دعا برداشته و از قرائت زیارت عاشورا غافل نشوند.

انتهای پیام/452/ش

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید حسین ولایتی فر قرائت زیارت عاشورا مادر شهید اگر یک شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی گیلانی، کارشناس مذهبی درمورد عظمت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه بیان کرد: مهم‏ترین نشانه عظمت معنوى و مقامات باطنى حضرت عبد العظیم حسنی رحمت الله علیه، برابرى فضیلت زیارت مزار آن بزرگوار، با فضیلت زیارت سیّد الشهدا است.

شیخ المحدّثین، صدوق؛ از محمّد بن یحیى عطّار - که یکى از اهالى رى است - این‌گونه نقل کرده است که خدمت امام هادى علیه السلام رسیدم. ایشان فرمودند: «کجا بودى؟».

گفتم: حسین بن على علیه السلام را زیارت کردم. امام هادى علیه السلام فرمودند:

«أما إنَّک لَوزُرتَ قَبرَ عَبدِ العَظیمِ عِندَکُم کُنتَ کَمَن زارَ الحُسَینَ بنَ عَلِىٍّ.» «بدان که اگر قبر عبد العظیم را در شهر خودتان زیارت کنى، مانند کسى هستى که حسین بن على را زیارت کرده باشد.»

معنای برابرى زیارت حضرت عبد العظیم حسنی (ع) با زیارت حرم حضرت سید الشهدا (ع)

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: مسئله این است که آیا بر اساس حدیثِ یاد شده، زیارت حضرت عبد العظیم حسنی رحمت الله علیه به طور مطلق مى‏تواند جایگزین زیارت امام حسین علیه السلام شود و یا در شرایط خاصى، از چنین فضیلتى برخوردار است؟ 

بى‏‌تردید، مقصود امام هادى علیه السلام در حدیث یاد شده، این نیست که از فضایل زیارت امام حسین علیه السلام بکاهند و یا در بیان فضیلت حضرت عبد العظیم حسنی رحمت الله علیه مبالغه نمایند.

بنابراین، در پاسخ به سؤالى که مطرح شد، مى‏توان گفت: برابرى فضیلت زیارت حضرت عبد العظیم حسنی رحمت الله علیه و امام حسین علیه السلام مقید است به فضاى سیاسى ویژه‏اى که پیروان اهل بیت علیه السلام در آن مقطع تاریخى زندگى مى‏کردند. زیرا زمانى بود که اختناق شدیدى جهان اسلام را فرا گرفته بود و جامعه تشیّع در دوران زمامدارى افرادى مانند: متوکّل، مُعتَز و معتمد عباسى، سخت‏ترین دوران‏هاى تاریخىِ خود را سپرى مى‏‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی گفت: در چنین شرایطى، امام هادى علیه السلام به منظور پیشگیرى از خطرهایى که از طرف حکومت‏هاى وقت، شیعیان را تهدید مى‏کرد، فضیلت زیارت حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام را با زیارت امام حسین علیه السلام برابر دانسته اند. به تعبیرى روشن‏تر، زیارت حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام براى کسانى که آمادگى خطرپذیرى براى زیارت امام حسین علیه السلام را داشته باشند، پاداشى معادل زیارت آن حضرت علیه‌السلام را دارد و حرم حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام شعبه‏اى از حرم سید الشهدا علیه السلام است و این خود، فضیلتى بزرگ و حاکى از جایگاه بلند حضرت عبد العظیم حسنی رحمت الله علیه نزد اهل بیت علیه السلام و عظمت معنوى ایشان است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: برابرى فضیلت زیارت حضرت عبد العظیم حسنی رحمت الله علیه با زیارت سید و سالار شهیدان علیه السلام هر چند در شرایط ویژه، بى‏تردید بدون حکمت نیست و شاید نتوان به حکمت آن پى برد؛ لیکن راز و رمز این فضیلت بزرگ را باید در شخصیت علمى، عملى و جهادى آن بزرگوار، جستجو کرد.

در میان امامزادگان، شخصیت‏هاى بزرگى وجود دارند؛ امّا در باره هیچ یک از آنها نقل نشده و حداقل به ما نرسیده است که زیارتش با زیارت حضرت سید الشهدا علیه السلام برابرى کند.

عرضه دین بر امام هادی علیه‌السلام 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی اظهار کرد: این احادیث بیانگر عظمت والای حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه است ولی نکته‌ای که در زندگی ایشان بسیار جای تأمل و دقت نظر دارد این است که روزی این «امام زاده مجتهد محدث کبیر» به محضر امام هادى علیه وآله رسید. 

وقتى نگاه ایشان افتاد، فرمودنذ: «مَرحَباً بِکَ یا أبَا القاسِمِ! أنتَ وَلِیُّنا حَقّاً» «خوش آمدى، اى ابوالقاسم! تو حقیقتاً دوست ما هستى».

گفتم: اى پسر رسول خدا! مایلم دینم را به شما عرضه کنم، اگر مورد پسند بود، بر آن ثابت باشم تا خداوند عزوجل را ملاقات کنم.

امام علیه السلام فرمودند: «اى ابو القاسم، عرضه کن»؛ و بعد حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام همچون طفلی که به مکتب رفته باشند به محضر امام علیه السلام نشستند و به عقاید خویش درباره اصول و فروع دین پرداختند. 

گفتارش که تمام شد. در این هنگام، امام هادى علیه السلام فرمودند «اى ابوالقاسم! به خدا سوگند، این [عقاید]، دین خداست که آن را براى بندگانش برگزیده است. پس بر آن، ثابت قدم باشید.

خداوند، تو را بر عقیده ثابت در زندگى دنیا و آخرت پایدار بدارند!». 

به کارشناس دینی مراجعه کنیم

این کارشناس مذهبی یادآور شد: ‏ این کار یعنى مراجعه به کارشناسان دین که ریشه قرآنى دارد. 

خداوند متعال در دو آیه، مردم را به آنان ارجاع فرموده اند: «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛» «اگر نمى‏دانید، از آگاهان بپرسید.»

حضرت عبد العظیم حسنی رحمت الله علیه از نظر علمى، یکى از بزرگ‏ترین محدّثان و فقها بوده و از نظر سنّى، تقریباً دو برابر امام هادی علیه‌السلام سن داشته اند. اما می‌خواهند به ما بیاموزند که‌ای انسان به علم خود و به اصطلاح، به چند کلمه مغرور نشو. لذا، شایسته است وقتى انسان دیندار به محضر دین‏شناس بالاتر از خود مى‏رسد، براى تأیید و یا تکمیل معارف دینى خود اقدام نماید.

این بهره‏‌گیرى از نظریه کارشناسان دینى، زمینه‏ساز ثبات و پایدارى انسان در دیندارى است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • غیرتی که در خون غلتید
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان توسط مرد نقاش
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش