Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@02:18:21 GMT

صنعت ملیه در زنجان تقویت و توسعه پیدا می کند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۱۶۰۵

صنعت ملیه در زنجان تقویت و توسعه پیدا می کند

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به لزوم تقویت هرچه بیشتر هنر-صنعت ملیه در شهر زنجان گفت: توسعه هنر را به‌عنوان راهبرد اصلی اداره کل استان در شرایط کنونی انتخاب کرده‌ایم و در راستای تقویت همه‌جانبه آن اقدام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارجمند اظهار کرد: براساس این برنامه زمانبندی شده فعالیت‌های موثری برای معرفی و شناساندن شهر جهانی ملیله زنجان و این هنر انجام خواهد گرفت.

او گفت:فعالیت‌های ترویجی برای ملیله سازی از جمله فعالیت در فضای مجازی در قالب انتشار عکس، فیلم، مستند و کتاب از هنر ملیله سازی و هنرمندان این عرصه، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی کوتاه و بلند مدت برای هنرآموزان و دور‌های تکمیل‌تر برای صنعت گران، تبادل حرفه‌ای با دانشگاه‌های داخل وخارج از کشور، استفاده از تجارت الکترونیک و بازار دیجیتالی در توسعه صادرات ملیله، برگزاری جشنواره‌ها و هفته‌های فرهنگی دو یا چندجانبه و حضور در رویداد‌های بین‌المللی مربوط به حوزه صنایع دستی، همکاری با بنگاه‌های بزرگ تجارت صنایع‌دستی کشور، توسعه کارگاه‌های تولیدی، حمایت همه جانبه از هنرمندان و صنعتگران از جمله برنامه‌های است که برای صنعت ملیله در زنجان در سال ۹۹ در نظر گرفته شده است.

او افزود:ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله نه تنها برای صنعتگران این شهر منشاء خیر و برکت بوده است بلکه هنر-صنعت ملیله سازی جایگاه مهمی در فرهنگ و هنر استان زنجان ایفا می­ کند و سالهاست که در ایجاد رضایتمندی گردشگران داخلی و خارجی نقش بسزایی دارد.

ارجمند تاکید کرد:ملیله کاری در زنجان هنر ظریف و اصیلی است که با ذوق و صبر هنرمندان همچنان در این دیار زنده است. این هنر در زنجان وام‌دار هنرمندانی است که با ابزار بسیار ابتدایی به خلق آثاری ارزشمند مبادرت ورزیده و گاه سوی چشمان خود را در این راه از دست داده اند.   او گفت :بازاریابی و تبلیغات و همچنین ارائه خلاقیت در حوزه صنایع دستی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما دراستان زنجان در حوزه ملیله است و در حال حاضر ۲۳۰ هنرمند در ۵۰ کارگاه در این زمینه فعالیت می‌کنند.

ایران با ثبت ۱۱ شهر و ۳ روستای جهانی، با مجموع ۱۴ عنوان شهر و روستای جهانی صنایع‌دستی، مقام نخست را در میان کشور‌های جهان دارد.    انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی زنجان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری