Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@15:46:05 GMT

همکاری اپل و گوگل برای مقابله با گسترش ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۱۹۰۷

همکاری اپل و گوگل برای مقابله با گسترش ویروس کرونا

اپل و گوگل گستره نفوذ خود بر بازار فناوری را ترکیب کرده اند تا به شیوه ای هوشمند با ویروس کرونا مقابله کنند.

به گزارش پول نیوز، این دو شرکت اعلام کرده اند مشغول توسعه یک فناوری مخصوص تلفن هوشمند هستند که به کاربران هشدار می دهد در فاصله نزدیکی از یک فرد مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته اند.   این قابلیت «ردیابی تماس» نام گرفته و با ارسال به موقع اطلاعات درباره آنکه آیا فرد باید خود را قرنطینه کند یا آزمایش ابتلا به ویروس بدهد، در کاهش روند گسترش ویروس کرونا عملکرد موفقی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات قبلی شرکت های بزرگ فناوری در آمریکا روی تهیه منابع اطلاعاتی درباره کووید ۱۹بود. اما این شراکت نخستین اقدامی است که به طور موثر به کاهش گسترش همه گیری کووید ۱۹ کمک می کند.
اپل و آلفابت اعلام کرده اند نرم افزار مذکور را در اواسط ماه می عرضه می کنند. این نرم افزار به مقامات بهداشت عمومی اجازه می دهد تا عملیات ردیابی کاربران را انجام دهند.
همچنین این دو شرکت در ماه های آینده قابلیت هایی به سیستم های عامل خود می افزایند که برای استفاده از آنها نیاز به یک اپلیکیشن جداگانه نیست.
هنگامی که این طرح به طور کامل اجرا شود، دو شرکت می توانند آن را برای طیف وسیعی از جمعیت جهان ارائه کنند. این درحالی است که سیستم عامل iOS اپل و اندروید گوگل در سراسر جهان حدود ۳ میلیارد کاربر دارند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اپل گوگل سیستم های عامل فناوری کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • فناوری در خدمت جنایت
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اتوبوس اخراجی‌های گوگل
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود