Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه سعودی «سبق» گفت که وزیر خارجه بحرین در تماس تلفنی با همتای عربستانی خود درباره تحولات منطقه و تقویت همکاری‌های فیمابین در زمینه کمک به ثبات منطقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر خارجه عربستان امروز یک تماس تلفنی از همتای بحرینی خود دریافت کرد که در آن دوطرف درباره تحولات فعلی منطقه و جهان و روابط میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه سعودی سبق آورده است «وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگوی تلفنی با عبداللطیف بن راشد وزیر خارجه بحرین، روابط تاریخی و با سابقه دو کشور را ستود و بر اهتمام عربستان به تحکیم ارکان همکاری دو جانبه با بحرین در راستای منافع مشترک که آرمان‌های دو کشور و دولت را برآورده می‌سازد تاکید کرد».

از سوی دیگر الزیانی هم از آنچه تلاش عربستان برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه خواند قدردانی کرد.

وزیر خارجه بحرین با اشاره به حمایت رهبران دو کشور از تقویت روابط دوجانبه گفت که توسعه همکاری‌های مشترک میان عربستان و بحرین در همه زمینه‌ها از مسائل مورد اهتمام دو کشور است.

عربستان طی روزهای گذشته و در بحبوحه درگیری کشورش با بیماری کرونا تلاش می‌کند دولت صنعا را به پذیرش آتش‌بسی در یمن وادار کند که خود نیز به آن متعهد نبوده است.

بحرین هم از جمله کشورهای عضو ائتلاف سعودی است که از مارس 2015 در یمن مداخله نظامی کردند اما با گذشت این سال‌ها به هیچ کدام از اهدافشان برای تسلط بر این کشور دست نیافتند و فقط منجر به وقوع یک بحران انسانی و قحطی فراگیر، گسترش بیماری‌های مسری و نیز تخریب گسترده میراث تاریخی یمن شدند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: تحولات منطقه وزیر خارجه بحرین عربستان وزیر خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است